Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › grotere remmen of zelfs ´big brake´ kit voor Commo A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2016 om 16:07 #17275843
Hallo medeliefhebbers,
Ik zit nu toch wel met een vraag. Zijn er mensen die een A-commo hebben uitgerust met een serieuze
remmen upgrade? Ik krijg hier namelijk zeer weinig over gevonden wat ik kan gebruiken ter inspiratie
of kan kopieren (beter slecht gekopierd dan zelf bedacht ofzoiets toch?).
Ik ben dus opzoek naar een goede remmen upgrade voor een A-commodore.
Wie o wie heeft er meer info wat hij/zij wil loslaten.M.v.g.
Gerry
18 maart 2016 om 16:18 #18313547AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zelf geen ervaring mee
Maar wat zit er.standaard op jou commo?
Heb zelf.gereden met geventileerd van b commodore gse
Met dubbelwerkende klauwenDat remde ook erg goed
En bleef ook goed remmen als.t allemaal wat gekker moest
En er dus serieus temperatuur in de remmen kwam…. ;)18 maart 2016 om 18:10 #18313546Haico hier op het forum heeft een achteras van een Cadillac onder zn A commodore zitten met geventileerde schijfremmen.
18 maart 2016 om 23:57 #18313548hey louwe,
zitten nu de originele massieve schijven op.
Maar zoek eigenlijk nog iets groter/serieuzer dan van een commodore B.
En stel dat ik niets anders krijg gevonden. Van welk type/uitvoering B moet ik dan hebben?
is dat plug and play?Commodore: er komt t.z.t. een compleet andere achteras onder. Zitten al dikke remmen op.
Daarom ben ik enkel bezorgd over de vooras. Daar dient dus iets groots op te komen.19 maart 2016 om 08:17 #18313549AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik had ze van een b commo gse
maar de klauwen van latere senators passen ook
zit enkel iets verschil in zuigerdiameters als ik t me goed herriner??(is al even geleden)of ze zo voor op a commodore passen
durf ik niet met zekerheid te zeggen???
heb zelf geen a commo gehad ;)wel kun je achter uit de voeten met
commodore gse spulof zelfs geventileerd van een diplomat ;)
hoewel achter minder werk hoeft te verzetten als voor…
20 maart 2016 om 15:28 #18313550Remmen zijn feitelijk 2 onderdelen:
1 wat de kracht en vloeistof hoeveelheid bepaalt
2 wat de met de kracht gebeurt en hoe die word overgebracht van blok naar schijf om frictie alias vertraging te creeren.Ik het kort komt het hier op neer:
Ik kan je een Omega B HRC en bekrachtiger aanraden als ombouw dan heb je super super werkende remmen,dwz weinig pedaaldruk gigantische vertraging vs nu voor zowat niks..Maar dan komt het 2de gedeelte je kan deel 1 wel opvoeren maar zonder de houdbaarheid van 2 op te voeren ben je zo klaar en heb je ellende..
Je kan kleine schijven met kleine blokken heel hard laten remmen door der veel druk op te zetten maar dan krijg je zulke akelige krachten waar die kleine massieve schijven niet tegen kunnen met nare dingen als gevolg.
Ik heb ooit eens een standaard monza a1 voorzien met de bekrachtiger en hoofdremcilinder van een B omega…….En dat remde super echt tip op het pedaal en stil,alleen waren de schijven zo krom en heb ik der 330mm schijven met dezelfde klauwen als op een Corvette C5 zitten opgezet en dat gaat al jaren goed…
Mega schijven met 2 4 6 zuiger klauwen halen niet veel uit als je de druk niet vergroot waarmee de blokken tegen de schijf worden gedrukt,en als je grotere zuigers neemt moet je ook een grotere boring hrc hebben anders heb je een grote spons…….
20 maart 2016 om 15:36 #18313551Als de hrc/bekrachtiger van een commo het zelfde is als een rekord qua boutgaten enz dan past de omega/senator set 1 op 1. Die heb ik er ook aanhangen. Past zonder aanpassingen :thumbup
20 maart 2016 om 20:06 #18313552nogmaals: ik heb een relatief simpele opstelling en hij remt perfect in alle omstandigheden (1160 kg met 240pk)
men moet niet alleen rekening houden met pk’s, het totaal gewicht en gewichtsverdeling speelt een grote rol
welk nut heeft het als je nog maar op je rempedaal blaast en je 4 wielen blokkeren? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.