grotere motor in corsa a

Forumindex Forums Overige APK & RDW grotere motor in corsa a

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207292
    Anoniem
    • Topics 59
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    1 January 1970

    ik ben rond aan het kijken voor een corsa a, het liefst een 2.0 16V.
    net met de verzekering gebeld, zolang het kentekenbewijs niet overeenkomt met de motorcode, zullen ze in geval van invaliditeit, blijvend letsel of overlijden niets uitkeren ivm geen rechtsgeldig kenteken.

    nou was ik aan het denken:

    ik zie op MP een 1.4 staan, duidelijk meer dan 40% vermogenstoename dus het verhaal geluidstest weggedrag etc, veel geld iig

    maar ook staat er een 1.6 gsi, vermogen 101.3pk. nu is een c20xe 150 pk, dus iets meer dan de toegestane 40%. zal hier een probleem van gemaakt worden?

    dan had ik het volgende idee: bij 40% of minder vermogenstoename, kan het kentekenbewijs aangepast worden voor relatief weinig geld. kijken ze ten alle tijde naar de motorcode, of is een eventuele uitdraai van de vermogensbank ook toereikend? dan laat ik gewoon de 150 pk wat knijpen tot 135, zodat ik binnen de 40% zit. een uitdraai maken, en dan gewoon weer normaal terugschroeven… scheelt een hoop geld en de motor staat als 2.0 16V op kenteken. mag je trouwens dan weer 40% vermogenstoename hebben? t is inmiddels aangepast op 135pk op t kentekenbewijs…

    of denk ik nu wat te simpel?

    #17414890
    mayhem
    • Topics 53
    • Reacties 3126
    Lid sinds:
    13 June 2006

    ze gaan uit van het vermogen zoals meneer opel ze heeft afgegeven. 150 pk.

    #17414891
    Anoniem
    • Topics 59
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    1 January 1970

    hmm, jammer…. de mazen in de wet zijn ver te zoeken :cry

    #17414892
    mayhem
    • Topics 53
    • Reacties 3126
    Lid sinds:
    13 June 2006

    2 stappen plan kan ook wel, 1st een ne erin, keuren, dan een 16v en weer keuren (ga ff uit van gsi als basis) maar das ook alleen handig als je vreest voor de gedragstest (en als je dat doet klopt er al iets niet aan je ombouw).

    #17414893
    Anoniem
    • Topics 59
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    1 January 1970

    tja, is een hele (ook dure) omweg…

    #17414894
    manus
    • Topics 6
    • Reacties 366
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Twee stappenplan gaat volgens mij ook niet op.
    Als ik het goed begrepen heb blijven ze ten alle tijde uitgaan van hoe de auto origineel geleverd is ook al is hij omgekeurd naar een andere motor met hoger vermogen.
    Ze blijven dus van het originele vermogen uitgaan.

    #17414895
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    RDW: RDW gaat ten alle tijden uit van de motor waarmee de auto NIEUW verkocht is.

    dus een 2 stappenplan gaat niet op.

    anders had iedere boerenlul 400pk legaal in zijn Corsa kunnen bouwen en op kenteken kunnen krijgen.

    Willem

    #17414896
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door wim-v6
    RDW: RDW gaat ten alle tijden uit van de motor waarmee de auto NIEUW verkocht is.

    dus een 2 stappenplan gaat niet op.

    anders had iedere boerenlul 400pk legaal in zijn Corsa kunnen bouwen en op kenteken kunnen krijgen.

    Willem

    had het zelf niet beter kunnen uitleggen
    inderdaad het 2 of 3 stappen plan werkt niet:o:P

    het handigst is nog om een auto cq kenteken te zoeken van voor 10e maand 73
    dan kun je weer wel vanalles ongestraft inbouwen

    omdat er voor die datum geen type goedkeur bestond;)

    wordt alleen verschrikelijk moeilijk om een corsa kenteken te vinden van die leeftijd:o:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

    #17414897
    mayhem
    • Topics 53
    • Reacties 3126
    Lid sinds:
    13 June 2006

    ok, dan werkt dat indd niet..

    #17414898
    henkjan_80
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 335
    Lid sinds:
    14 December 2006

    Als je een motor erin hebt liggen die origineel nooit geleverd is zo’n auto (een Corsa 2.0 in jouw geval) m.a.w. waar geen typegoedkeuring voor is moet je sowieso naar lelystad voor een geluidstest. Als het motorvermogen met 40% is gestegen komt er idd een weggedragtest bij. Je moet een verklaring van de fabrikant hebben waarop staat hoeveel vermogen de gemonteerde motor leverd.
    Ik heb het laast nog even opgevraagd: Geluidstest 366 euro en weggedragtest 290 euro.
    Als je mij om een mening vraagt zeg ik: Als je graag een c20xe erin wil en op kenteken kost je dat sowieso 366 euro voor een geluidstest en persoonlijk wou ik geen gezeur hebben om die laatste 290 euro. Dan maar ’n paar keer thuisblijven van de kroeg:P

    #17414899
    Anoniem
    • Topics 59
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    1 January 1970

    mag je met max 40% toegenomen vermogen rondrijden zonder het kenteken aan te passen?

    stel je koopt een corsa a gsi, 100pk. je lepelt er een c20ne in met 130 pk, dan zit je nog binnen de grens.

    moet je dan een geluidstest doen om je kenteken aan te passen, of valt dit nog binnen de toegestane maximum en hoef je niks aan te laten passen?

    #17414900
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    bij alle moter swaps waaibij men met een andere motercode gaat rijden moet dit gemeld worden!

    #17414901
    Anoniem
    • Topics 59
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    1 January 1970

    oke, vrij duidelijk :P:D

    #17414902
    jblfreak
    Bijdrager
    • Topics 55
    • Reacties 3520
    Lid sinds:
    30 June 2004

    je kan met de weg test ook t blok flink afknijpen hoor

    hoe minder vermogen je an hebt hoe beter t dan op de weg gaat

    later kan je m dan weer ”normaal zetten ”

    ---

    kadett gsi champion 2.5 V6 '91''
    honda prelude 2.0 '99'
    honda prelude 2.2 JDM type S '97'

    #17414903
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door jblfreak
    je kan met de weg test ook t blok flink afknijpen hoor

    hoe minder vermogen je an hebt hoe beter t dan op de weg gaat

    later kan je m dan weer ”normaal zetten ”

    dat werkt uiteraard alleen bij “getunede”motoren

    want bij n standaard motor wordt gewoon naar de motor gegevens gekeken
    die de fabrikant opgeeft;);)

    #17414904
    wagnas
    Bijdrager
    • Topics 61
    • Reacties 1166
    Lid sinds:
    10 May 2007

    Als je van Corsa B C16XE (109pk) naar 2.0-16v (150pk) gaat dan mag het dus wel? Dat is 38% vermogens toename.

    Of naar die Astra F 2.0-16v blokken met 136pk mag dan ook.

    #17414905
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Originally posted by wagnas

    Of naar die Astra F 2.0-16v blokken met 136pk mag dan ook.

    das de latere series geweest dan.. en volgens mij zaten die in de astra g.. want de 136 pk versie is de ecotec motor..

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17414906
    Honza
    Bijdrager
    • Topics 2
    • Reacties 251
    Lid sinds:
    29 June 2004

    origineel gepost door corsaboy
    en volgens mij zaten die in de astra g.. want de 136 pk versie is de ecotec motor..

    Astra F ook na +- 1995 :)

    #17414907
    jblfreak
    Bijdrager
    • Topics 55
    • Reacties 3520
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door jblfreak
    je kan met de weg test ook t blok flink afknijpen hoor

    hoe minder vermogen je an hebt hoe beter t dan op de weg gaat

    later kan je m dan weer ”normaal zetten ”

    dat werkt uiteraard alleen bij “getunede”motoren

    want bij n standaard motor wordt gewoon naar de motor gegevens gekeken
    die de fabrikant opgeeft;);)

    ja ok dat begrijp ik

    maar ik bedoel te zeggen alleen met de weggedrachtstest

    luchttoevoer verminderen dan loopt de motor ook veel minder (van een c20xe uitgaand)

    denk dat het weggedrag van de wagen voor de test wordt verbeterd

    en dat ze m niet afkeuren omdat t ding een wielspin oid van hier tot china heeft

    ---

    kadett gsi champion 2.5 V6 '91''
    honda prelude 2.0 '99'
    honda prelude 2.2 JDM type S '97'

    #17414908
    henkjan_80
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 335
    Lid sinds:
    14 December 2006

    Als je een auto wilt laten keuren met een motor waarvoor geen typegoedkeuring voor die auto bestaat, MOET je sowieso een GELUIDSTEST ondergaan.
    Blijkt dat er meer dan 40% vermogenstoename is dan origineel dan moet je dus ook een weggedragtest doen.
    Als je perse een c20xe d’r in wilt kun je zeggen ik betaal de volle mep of evt. een c18xe pakken (minder dan 40% vermogenstoename) en die opboren naar 2.0 maar daar spaar je dan maar 290 euro uit; weinig geld voor veel werk

    Wat ook al gezeg is een x20xev erin dan blijf je ook binnen de 40%
    Als je het netjes op papier wilt hebben zit je sowieso vast aan de geluidstest, dan maakt die laatste 300 euro ook niet meer zoveel uit

    #17414909
    Fabfab
    • Topics 0
    • Reacties 8
    Lid sinds:
    26 June 2006

    Hoe zouden ze de weg gedrags test uitvoeren? Ik bedoel wat is voor hun acceptabel?
    En hoeveel Db mag je uitlaat / motor maken voor de geluids test?

    #17414910
    rallyastra
    • Topics 49
    • Reacties 841
    Lid sinds:
    12 July 2004

    Heb afgelopen week nog gewoon een 2.0 16v op kenteken laten zetten in een Tigra hoor. Ik snap niet waarom mensen altijd omwegen proberen te zoeken. Iedereen staart zich blind op die weggedragtest met due 40% vermogens toename.

    Eerst andere blokken inbouwen met minder pk’s bla bla, ik zou me drukker maken om de DB meting. Die DB meting moet je bij ELKE motor swap doen als de motor niet origineel in je auto geleverd is. Die kost 370 euro ofzo de weggedragtest maar 250.

    De gaan bij de RDW niet in je auto lopen raggen of breken, als je auto in goede APK staat is dan is die keuring echt een makkie. De RDW gaat uit vanaf het standaard vermogen van je motor door Opel op gegeven. Dat betekend niet dat je de motor niet langzamer kunt maken voor de weggedragtest… Maar goed ik ga natuurlijk nietalles hier vertellen, ander heb ik geen werk meer :jerry

    Volgende maand nog een Corsa A 2.0 16v laten keuren king:

    #17414911
    mayhem
    • Topics 53
    • Reacties 3126
    Lid sinds:
    13 June 2006

    dus mijne zou t gewoon halen met me snelle nokkenstokken en 5kg vliegwiel? heeft dan misschien niets met t opel vermogen te maken.. maar z’n gedrag is er wel anders door.

    ik zoek niet een omweg, maar de ombouw enzo heb ik zelf in de hand, de keuring niet. dat is t m. t kost een paar meijer, en een ander doet er wat mee.

    #17414912
    Rens_Corsa
    • Topics 22
    • Reacties 488
    Lid sinds:
    12 November 2008

    Heb ook begrepen van iemand(die denkt dat hij alles weet),dat als er al gegevens bekent zijn van bijv Corsa’s Tigra’s enz met C20NE/SEH/XE die eerder op testcentrum lelystad zijn geweest en een type goedkeuring hebben gehad,je die gegevens kunt opvragen??? Je Corsa enz enz daarop aanpast (remmen banden bla bla bla) en vervolgens alleen nog maar een geluidestest hoeft te doen en geen weggedragtest???

    Mij lijkt het sterk
    Maar als dit wel zo is hoor ik het graag

    #17414913
    Jo1
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 560
    Lid sinds:
    15 September 2004

    Als dat zo is, zou ik ook de gegevens van de uitlaat opvragen , dan hoef je die geluidstestkeuring dan toch ook niet meer te doen?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.