Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › grotere motor in corsa a
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2008 om 09:36 #17207292AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik ben rond aan het kijken voor een corsa a, het liefst een 2.0 16V.
net met de verzekering gebeld, zolang het kentekenbewijs niet overeenkomt met de motorcode, zullen ze in geval van invaliditeit, blijvend letsel of overlijden niets uitkeren ivm geen rechtsgeldig kenteken.nou was ik aan het denken:
ik zie op MP een 1.4 staan, duidelijk meer dan 40% vermogenstoename dus het verhaal geluidstest weggedrag etc, veel geld iig
maar ook staat er een 1.6 gsi, vermogen 101.3pk. nu is een c20xe 150 pk, dus iets meer dan de toegestane 40%. zal hier een probleem van gemaakt worden?
dan had ik het volgende idee: bij 40% of minder vermogenstoename, kan het kentekenbewijs aangepast worden voor relatief weinig geld. kijken ze ten alle tijde naar de motorcode, of is een eventuele uitdraai van de vermogensbank ook toereikend? dan laat ik gewoon de 150 pk wat knijpen tot 135, zodat ik binnen de 40% zit. een uitdraai maken, en dan gewoon weer normaal terugschroeven… scheelt een hoop geld en de motor staat als 2.0 16V op kenteken. mag je trouwens dan weer 40% vermogenstoename hebben? t is inmiddels aangepast op 135pk op t kentekenbewijs…
of denk ik nu wat te simpel?
10 juli 2008 om 14:47 #17414890ze gaan uit van het vermogen zoals meneer opel ze heeft afgegeven. 150 pk.
10 juli 2008 om 14:48 #17414891AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmm, jammer…. de mazen in de wet zijn ver te zoeken :cry
10 juli 2008 om 14:56 #174148922 stappen plan kan ook wel, 1st een ne erin, keuren, dan een 16v en weer keuren (ga ff uit van gsi als basis) maar das ook alleen handig als je vreest voor de gedragstest (en als je dat doet klopt er al iets niet aan je ombouw).
10 juli 2008 om 15:08 #17414893AnoniemLid sinds:
1 January 1970tja, is een hele (ook dure) omweg…
10 juli 2008 om 20:53 #17414894Twee stappenplan gaat volgens mij ook niet op.
Als ik het goed begrepen heb blijven ze ten alle tijde uitgaan van hoe de auto origineel geleverd is ook al is hij omgekeurd naar een andere motor met hoger vermogen.
Ze blijven dus van het originele vermogen uitgaan.11 juli 2008 om 12:50 #17414895RDW: RDW gaat ten alle tijden uit van de motor waarmee de auto NIEUW verkocht is.
dus een 2 stappenplan gaat niet op.
anders had iedere boerenlul 400pk legaal in zijn Corsa kunnen bouwen en op kenteken kunnen krijgen.
Willem
11 juli 2008 om 15:27 #17414896AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
RDW: RDW gaat ten alle tijden uit van de motor waarmee de auto NIEUW verkocht is.dus een 2 stappenplan gaat niet op.
anders had iedere boerenlul 400pk legaal in zijn Corsa kunnen bouwen en op kenteken kunnen krijgen.
Willem
had het zelf niet beter kunnen uitleggen
inderdaad het 2 of 3 stappen plan werkt niet:o:Phet handigst is nog om een auto cq kenteken te zoeken van voor 10e maand 73
dan kun je weer wel vanalles ongestraft inbouwenomdat er voor die datum geen type goedkeur bestond;)
wordt alleen verschrikelijk moeilijk om een corsa kenteken te vinden van die leeftijd:o:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
11 juli 2008 om 15:54 #17414897ok, dan werkt dat indd niet..
14 juli 2008 om 12:05 #17414898Als je een motor erin hebt liggen die origineel nooit geleverd is zo’n auto (een Corsa 2.0 in jouw geval) m.a.w. waar geen typegoedkeuring voor is moet je sowieso naar lelystad voor een geluidstest. Als het motorvermogen met 40% is gestegen komt er idd een weggedragtest bij. Je moet een verklaring van de fabrikant hebben waarop staat hoeveel vermogen de gemonteerde motor leverd.
Ik heb het laast nog even opgevraagd: Geluidstest 366 euro en weggedragtest 290 euro.
Als je mij om een mening vraagt zeg ik: Als je graag een c20xe erin wil en op kenteken kost je dat sowieso 366 euro voor een geluidstest en persoonlijk wou ik geen gezeur hebben om die laatste 290 euro. Dan maar ‘n paar keer thuisblijven van de kroeg:P17 juli 2008 om 10:04 #17414899AnoniemLid sinds:
1 January 1970mag je met max 40% toegenomen vermogen rondrijden zonder het kenteken aan te passen?
stel je koopt een corsa a gsi, 100pk. je lepelt er een c20ne in met 130 pk, dan zit je nog binnen de grens.
moet je dan een geluidstest doen om je kenteken aan te passen, of valt dit nog binnen de toegestane maximum en hoef je niks aan te laten passen?
17 juli 2008 om 10:10 #17414900bij alle moter swaps waaibij men met een andere motercode gaat rijden moet dit gemeld worden!
17 juli 2008 om 10:11 #17414901AnoniemLid sinds:
1 January 1970oke, vrij duidelijk :P:D
20 juli 2008 om 08:50 #17414902je kan met de weg test ook t blok flink afknijpen hoor
hoe minder vermogen je an hebt hoe beter t dan op de weg gaat
later kan je m dan weer ”normaal zetten ”
20 juli 2008 om 08:58 #17414903AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door jblfreak
je kan met de weg test ook t blok flink afknijpen hoorhoe minder vermogen je an hebt hoe beter t dan op de weg gaat
later kan je m dan weer ”normaal zetten ”
dat werkt uiteraard alleen bij “getunede”motoren
want bij n standaard motor wordt gewoon naar de motor gegevens gekeken
die de fabrikant opgeeft;);)24 augustus 2008 om 15:33 #17414904Als je van Corsa B C16XE (109pk) naar 2.0-16v (150pk) gaat dan mag het dus wel? Dat is 38% vermogens toename.
Of naar die Astra F 2.0-16v blokken met 136pk mag dan ook.
24 augustus 2008 om 16:27 #17414905Originally posted by wagnas
Of naar die Astra F 2.0-16v blokken met 136pk mag dan ook.
das de latere series geweest dan.. en volgens mij zaten die in de astra g.. want de 136 pk versie is de ecotec motor..
24 augustus 2008 om 20:05 #17414906origineel gepost door corsaboy
en volgens mij zaten die in de astra g.. want de 136 pk versie is de ecotec motor..Astra F ook na +- 1995 :)
25 augustus 2008 om 14:17 #17414907origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door jblfreak
je kan met de weg test ook t blok flink afknijpen hoorhoe minder vermogen je an hebt hoe beter t dan op de weg gaat
later kan je m dan weer ”normaal zetten ”
dat werkt uiteraard alleen bij “getunede”motoren
want bij n standaard motor wordt gewoon naar de motor gegevens gekeken
die de fabrikant opgeeft;);)ja ok dat begrijp ik
maar ik bedoel te zeggen alleen met de weggedrachtstest
luchttoevoer verminderen dan loopt de motor ook veel minder (van een c20xe uitgaand)
denk dat het weggedrag van de wagen voor de test wordt verbeterd
en dat ze m niet afkeuren omdat t ding een wielspin oid van hier tot china heeft
13 september 2008 om 19:31 #17414908Als je een auto wilt laten keuren met een motor waarvoor geen typegoedkeuring voor die auto bestaat, MOET je sowieso een GELUIDSTEST ondergaan.
Blijkt dat er meer dan 40% vermogenstoename is dan origineel dan moet je dus ook een weggedragtest doen.
Als je perse een c20xe d’r in wilt kun je zeggen ik betaal de volle mep of evt. een c18xe pakken (minder dan 40% vermogenstoename) en die opboren naar 2.0 maar daar spaar je dan maar 290 euro uit; weinig geld voor veel werkWat ook al gezeg is een x20xev erin dan blijf je ook binnen de 40%
Als je het netjes op papier wilt hebben zit je sowieso vast aan de geluidstest, dan maakt die laatste 300 euro ook niet meer zoveel uit25 september 2008 om 19:13 #17414909Hoe zouden ze de weg gedrags test uitvoeren? Ik bedoel wat is voor hun acceptabel?
En hoeveel Db mag je uitlaat / motor maken voor de geluids test?28 september 2008 om 11:32 #17414910Heb afgelopen week nog gewoon een 2.0 16v op kenteken laten zetten in een Tigra hoor. Ik snap niet waarom mensen altijd omwegen proberen te zoeken. Iedereen staart zich blind op die weggedragtest met due 40% vermogens toename.
Eerst andere blokken inbouwen met minder pk’s bla bla, ik zou me drukker maken om de DB meting. Die DB meting moet je bij ELKE motor swap doen als de motor niet origineel in je auto geleverd is. Die kost 370 euro ofzo de weggedragtest maar 250.
De gaan bij de RDW niet in je auto lopen raggen of breken, als je auto in goede APK staat is dan is die keuring echt een makkie. De RDW gaat uit vanaf het standaard vermogen van je motor door Opel op gegeven. Dat betekend niet dat je de motor niet langzamer kunt maken voor de weggedragtest… Maar goed ik ga natuurlijk nietalles hier vertellen, ander heb ik geen werk meer :jerry
Volgende maand nog een Corsa A 2.0 16v laten keuren king:
29 september 2008 om 16:26 #17414911dus mijne zou t gewoon halen met me snelle nokkenstokken en 5kg vliegwiel? heeft dan misschien niets met t opel vermogen te maken.. maar z’n gedrag is er wel anders door.
ik zoek niet een omweg, maar de ombouw enzo heb ik zelf in de hand, de keuring niet. dat is t m. t kost een paar meijer, en een ander doet er wat mee.
20 november 2008 om 20:21 #17414912Heb ook begrepen van iemand(die denkt dat hij alles weet),dat als er al gegevens bekent zijn van bijv Corsa’s Tigra’s enz met C20NE/SEH/XE die eerder op testcentrum lelystad zijn geweest en een type goedkeuring hebben gehad,je die gegevens kunt opvragen??? Je Corsa enz enz daarop aanpast (remmen banden bla bla bla) en vervolgens alleen nog maar een geluidestest hoeft te doen en geen weggedragtest???
Mij lijkt het sterk
Maar als dit wel zo is hoor ik het graag7 december 2008 om 10:31 #17414913Als dat zo is, zou ik ook de gegevens van de uitlaat opvragen , dan hoef je die geluidstestkeuring dan toch ook niet meer te doen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.