Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Grote assen-poten van een 1.6 op een 1.3 ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2014 om 09:19 #18222496
Je hebt van dinitrol meen ik steenslagcoating in diverse ral kleuren..
Wat je hoofdremcylinder betreft, die voldoet, zolang je achter maar geen schijven plaatst. Dan ga je namelijk extreem veel grotere diameter daar rijden, en dan moet de ratio omlaag, dus meer vloeistof verplaatsen, anders wordt het pedaal sponzig en is de doseerbaarheid van de remmen klote.
Zie het als een hefboom, grotere hoofdremcylinder staat gelijk aan kortere hefboom, dan is bij beweging over de zelfde afstand de beweging aan de hefkant langer, benodigde kracht groter. Maak je de hefboom te lang en te dun dan veert hij te veel door. Hydrolische systemen werken precies als een hefboom, en de ratio van cylindermaten bepalen dan de kracht X afstand.
18 augustus 2014 om 18:04 #18222497hallo mede forum leden
een vraagje voor de kenners
we hebben nu een ascana C staan met een 16sh blok mijn vraag is zijn ascona aandrijf assen de zelfde langte als van kadett?
want dan zet ik dat blok in mijn kadettmvg max
18 augustus 2014 om 18:17 #18222498Is die Ascona verder zo verrot dan?
Kan verder niet garanderen dat de lengte en de spline het zelfde is, blok zit qua maat op de bigblock grens zeg maar….
18 augustus 2014 om 18:21 #18222499na er zit gewoon veel werk aan en dan beginnen we weeeeeer op niew we hebben nu 4 staan en we wouden 1 opel weg dus de ascona en ik kan de onderdelen wel gebruiken.
18 augustus 2014 om 18:36 #18222500miss iemand anders die het weet??
ik kan anders ook een 1.6i uit een e kadett (93) cabrio krijgen.
wie weet hoe veel pk die heeft en is het een small of big block?
mvg max18 augustus 2014 om 19:07 #1822250175pk en small block
http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Kadett_E” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 augustus 2014 om 21:14 #1822250225 augustus 2014 om 19:03 #18222503bekende wagen :hmmz
31 augustus 2014 om 20:44 #1822250416SH is big block.
Om die in je kadett te bouwen, heb je motorsteunen (kadett D 1.6S en groter) en aandrijfassen van een Kadett/ Astra met grote motor (D Kadett, E kadett of Astra F) nodig.
Veerpoten van de Ascona niet weggooien, die kun je wel gebruiken in je D kadett voor inbouw van een grote motor.1.6i uit Kadett E is een small block, die kun je met je bestaande motorsteunen (1.3s), steekassen, veerpoten en uitlaat rijden, veel minder werk dus.
Ombouwen naar 2.0 kan altijd nog, veerpoten Ascona bewaren
1 september 2014 om 13:45 #182225051.6SH heeft een F16 bak met bigblock naven in de fusee’s ik kon niet de assen onderling wisselen van de 16SV smallblock & 16SH bigblock.
Dat zou wel weer kunnen als je het vliegwiel van de smallblock met koppeling en bak op je bigblock zou zetten had ik begrepen, maar pin me er niet op vast
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
23 oktober 2014 om 20:41 #1822250627 oktober 2014 om 18:36 #18222507niemand?
29 oktober 2014 om 21:48 #1822250829 november 2014 om 23:54 #18222509hallo mede forum leden ik ben na een lange tijd zoeken eindelijk in bezit van smoke achterlampen en witte knipper lichten :jerry .
en heb een 1.6 sh (big blok) motor en f16 bak voor de kadett uit de ascona.
zijn er nog dingen waar ik op moet letten? ik ben er al achter dat er gepuzzelt moet worden met de moter steunen.
de bijrijders kant voor past van ascona en bestuurders kant waarschijnlijk ook (van Dkadett1.3sohc motor) past de bak steun van de 1.3 kadett ook op de 1.6 big block?
alvast bedankt
mvg max
binnen kort foto’s4 januari 2015 om 11:20 #18222510Hallo Max hoe heb jij de kadett verlaagd, gewoon verlagingsveren van -40 eronder? Ben zelf ook bezig met een D kadett maar vind -40 toch nog niet echt heel laag gr Jorn
4 januari 2015 om 12:21 #18222511Meer dan -40 moet je ook eigenlijk niet verlagen, als je dan nog beter gevulde wielkasten wilt kun je beter naar andere wielen kijken. En met spoorverbreding je scrub radius weer corrigeren, anders gaat hij tramlinen. Je moet maar eens wat inlezen op instant center, roll center en roll center correction. Als je als een zwangere koe door de bochten wilt gaan, of als een stuiterskelter dan is extreem verlagen precies waarmee je dat voor mekaar krijgt, tenzij je het rolcentrum corrigeert.
Dusss.. Verlagen is puur voor de optiek, maar voor het weggedrag is het funest. Zelfs -40 verprutst al een hoop, omdat de Kadett van fabriek af al niet zo’n beste spoorstang-draagarm stand heeft.
26 mei 2015 om 21:56 #18222512de update’s van deze kadett zijn helaas alleen nog maar op het d kadett forum te volgen ik heb helaas niet genoeg tijd om het op bijden teplaatsen
http://dkadett.forum2go.nl/post42548.html#42548″ onclick=”window.open(this.href);return false;
mvg max
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.