Grandlandx hybrid4 laad langzaam

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandlandx hybrid4 laad langzaam

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18471345
    MCR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2013

      :cry: Mijn plugin hybride4 is lang bezig aan het laden wanneer de accu leeg is is hij ongeveer 4 uur bezig. Er zit een 6,6 kwh lader in. Nog meer mensen met zelfde probleem gehad. Hoe is het opgelost?

       

      #18471409
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Waar op word de auto op aangesloten?

        #18471415
        Astroide01
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 June 2011

          De GLX Hybrid het maar een 1-fase lader, oftewel op 16 ampere zekering 3,6kW (230×16=3680W). De accu is 13,3kW, dus 13,3:3,7= 3,7 uur om te laden van leeg naar vol. Dus ca. 3uur en 36 minuten.

          Mocht je thuis een zwaarder zekering hebben dan 16A, maar dan ook een zwaardere hoofdzekering dan 25A, kan je sneller laden.

          Dus om gebruik te maken van je totale 6,6kW boardlader, moet je minimaal een 28A zekering achter je thuis oplader hebben. En dat hebben de meeste thuis niet. Sneller laden heeft dus alleen nut op openbare snellaadplekken.

          #18471445
          MCR
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2013

            Ik ben zelf weer wat wijzer. De auto heeft nooit heel snel geladen. Ook niet aan een openbare laadpaal. 16km was max. Van de week nieuw software door Opel Nederland via dealer erop laten zetten. Bij laadpaaal in straat van 11 kwh merkte ik geen verschil. Snleheid is dan 12km p/h. Ook een ander kabel geleend bij dealer en aan zelfde paal opgeladen. Geen verschil. Kabel terug naar dealer. Toen een laadpaal in de buurt gezocht die evt. Meer kwh heeft. Warempel, vlakbij nieuwe paal met 17kw. Nu snelheid 20 km p/h.  Van de week ga ik ol me werk proberen. Hier staan palen van 22kw. Ik hoop dat hij dan nog sneller gaat. Lijkt erop dat software update geholpen heeft.
            Ik dacht dat 11kw paal betekend, dat hij dan voor mijn auto snel kon laden maar dat blijkt van niet.

             

            #18471463
            Astroide01
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2011

              In het begin vond ik het ook te lang duren, 12km/h. Ook naar de garage geweest om te laten checken. Daar aan de lader…26km/h. Maar dat schijnt een 22kW lader te zijn. Heb me er maar bij neergelegd, dat het thuis 3,5uur duurt. En meestal wordt hij ’s nachts opgeladen, dus wat maakt dat dan uit.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.