Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Grandland X besteld
- Dit onderwerp bevat 957 reacties, 109 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 maart 2020om 18:38 door Quadrijder2.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2018 om 14:20 #18354275
Goed nieuws ontvangen afgelopen weekend!
Mijn Grandland is medio december besteld, mag hem 6 april op gaan halen :)
27 maart 2018 om 14:36 #18354276April van welk jaar?
27 maart 2018 om 14:46 #18354277En mogelijk nog even terugkomend op een eerdere gedachtenwisseling aangaande de trekhaak ‘ergens’ in dit topic:
1. laat ‘t ding er maar gewoon altijd onder zitten want je moet écht plat op je buik om de stekker in de plug te kunnen duwen. Da’s leuk bij droog weer en oudere kleding, maar……..
2. de voetbediende ontsluiting achterklep werkt (nagenoeg) niet meer, tenzij je schoenmaat 53 hebt, dan krijg je de neus van je schoen er ver genoeg onder om de sensor te kunnen bereiken
3. het lampje rijstrook signalering / bewaking, brandt continue oranje (functie is dus uitgeschakeld) tijdens het rijden. Reden? Al sla je mij dood. Ik zie het verband tussen in het ‘spoor’ blijven rijden / het trekken van een karretje en de reden dat de functie niet meer werkt, niet echt…..?
4. de achteruitrijdcamera (voor zover aanwezig tevens de 360 graden functie) werkt niet als er een aanhanger is aangekoppeld. Da’s héél fijn, maar niet heus……
5. de achterklep laat zich niet meer middels de oranje drukknop aan de binnenzijde van de klep bedienen. Om de een of andere vage reden, mag je kennelijk van Opel de klep niet meer elektrisch bedienen als er een karretje is aangekoppeld. Als je namelijk de stekker uit het stopcontact trekt, dan werkt de elektrische bediening van de achterklep weer. Met de hand de klep openen en sluiten voelt ‘onnatuurlijk’ aan, alsof je de boel aan het forceren bent, zo zwaar gaat dat.
V.w.b. alle genoemde puntjes houd ik één klein achterdeurtje open en dat betreft instellingen. Aan de andere kant lijkt mij dit redelijk onlogisch, want ik heb geen instelling veranderd toen ik het karretje aansloot. M.a.w. alle 5 de hierboven genoemde puntjes ‘onstonden’ nadat het karretje was aangekoppeld. Volledigheidshalve moet ik erbij vermelden dat ik wel een verloopstekker moet gebruiken, want het karretje heeft nog een ouderwetse “weinigpolige” aansluiting, maar dat zou toch geen reden moeten / kunnen zijn dat die 5 ‘puntjes’ zich dan gaan voordoen? Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen die een aanhanger hebben aangekoppeld, al dan niet met verloopstekker.
29 maart 2018 om 17:54 #18354360Sinds ongeveer 2 dagen kan ik de status van de voortgang niet meer inzien bij my.opel.nl/api……….
Het nummer waar deze site op moet eindigen kan ik nog wel inzien op de site onder “mijn voertuigen”.
Meer mensen die hier last van hebben?
Edit: bij mij werkt het vandaag (30-03) ook weer. Niets veranderd aan de leverdatum.
29 maart 2018 om 18:08 #18354361[quote quote=18354360]Sinds ongeveer 2 dagen kan ik de status van de voortgang niet meer inzien bij my.opel.nl/api………[/quote] Ik krijg ook een foutmelding, jammer.
edit 30mrt: het werkt bij mij weer
30 maart 2018 om 11:10 #18354386Goedemorgen,
mijn GLX in dec besteld.
leverdatum maart 2018
dasrna:
april ‘18
mei ’18
juni ‘18
vanochtend juli ‘18 :help:
Wat is er aan de ???
30 maart 2018 om 13:08 #18354393[quote quote=18354386]Goedemorgen, mijn GLX in dec besteld. leverdatum maart 2018 dasrna: april ‘18 mei ’18 juni ‘18 vanochtend juli ‘18 Wat is er aan de ???[/quote]
Zelfde hier… (inmiddels geannuleerd)
– Week 3 !leveren!
– Eind maart
– Half april
– Eind mei
– Eind juni
Bestelling definitief 17 oktober 2017…
30 maart 2018 om 15:42 #18354396[quote quote=18354277]En mogelijk nog even terugkomend op een eerdere gedachtenwisseling aangaande de trekhaak ‘ergens’ in dit topic: . . . . [/quote]
Misschien niet de juiste plek in het forum om dit te melden, maar goed.
Even een test uitgevoerd met een fietsendrager (neem aan dat de GLX geen verschil weet tussen een aanhanger en een fietsendrager) en een naderhand gemonteerde vaste trekhaak:
1. Gelukkig hoef ik de trekhaak er niet steeds af te halen, het is een vaste uitvoering.
2/5. Ook de knop op de sleutel voor het openen van de kofferbak werkt niet. Reden zou kunnen zijn, dat als er een fietsendrager met fietsen op staat, de klep niet open zou kunnen, om schade te voorkomen.
3. Lampje op de wijzerplaat brandt bij mij ook continue. Had even gehoopt dat het bij een achteraf trekhaak niet het geval zou zijn, maar wel dus. Tijdens het rijden corrigeert de GLX dus ook niet als je langzaam over de streep heen gaat. Misschien heeft dit als rede, dat de auto anders een slingerbeweging kan gaan maken bij het trekken van een (zware) caravan en dat wil je niet.
4. Als je de auto in zijn achteruit zet, werkt de achter camera idd niet . Maar als je de ‘parkeerhulp’ bij de ‘instellingen van de auto’ aanzet en dan in zijn achteruitt, werk de achtercamera wel weer .
Een aantal punten zou ik kunnen verklaren, al zijn ze behoorlijk irritant. Als ik met fietsen achterop rij of een klein karretje, wil ik echt wel dat ik gecorrigeerd wordt als ik over de strepen heen ga. Zal dit eens aankaarten bij mijn dealer, of weet iemand anders of dit een bug in de software is.
31 maart 2018 om 14:23 #18354443Tja, het blijft software en Opel is op het punt van aanpassingen vrij arrogant. Elders op dit forum is er een discussie omtrent het kunnen invoeren van geo-coördinaten in het navigatiesysteem. Volgens de handleiding (en volgens Opels NL) kan dit niet, terwijl dit wel blijkt te kunnen. Dit aan Opel gemeld, maar denk je dat ze de digitale handleiding aanpassen? Nope.
1 april 2018 om 01:04 #18354474@asteroide01,
“…4. Als je de auto in zijn achteruit zet, werkt de achter camera idd niet …”
Bij mij werkt het wel hoor. Je moet goed instellen
1 april 2018 om 08:25 #18354482Het verhaal was dat de camera niet werkt met aangekoppelde trekhaak. Wil je svp uitleggen wat jij veranderd hebt aan de instellingen zodat het bij jou werkt?
2 april 2018 om 17:32 #18354550Mijn ervaringen met bestellen Opel Grandland x innovation.
2 nov. 2017 Grandland innovation besteld; grey met zwart dak alle toeters en bellen ,waaronder dakrails, en afneembare trekhaak).
alles op papier; leverdatum : begin februari 2018.
6 febr 2018 gebeld wanneer ik mijn grandland kon verwachten; na enig aarzelen werd mij mede gedeeld: misschien begin mei 2018.
zonder mij op de hoogte te stellen dat er moeilijkheden waren bij de aflevering.Deze moeilijkheden waren al eind november 2017 bekend bij de dealer in het zuiden des lands.
Geen genoegen mee genomen;eerst drie maanden gewacht en nu minstens nog eens drie maanden wachten; in gebreke gesteld of vervangende grandland met min of meer de zelfde opties bij een ander dealer.
Na drie weken niets gehoord te hebben , contract verbroken.
Eind februari 2018 reed ik door de zeeuwse dreven langs een Opel dealer; mijn verhaal verteld; had geen grandland staan zoals ik meer of minder wilde; dealer is gaan bellen in Nederland, met als eindresultaat dat ik op 26 maart jl. mijn nieuwe Grandland 2018 kon ophalen met alle opties die ik wilde en de kleur moonstone grey met zwart dak.
De moraal van dit verhaal: laat je niet intimideren en afschepen met verhaaltjes.
2 april 2018 om 21:10 #18354558Precies zo gedaan! Levering werd uitgesteld naar mei 2018. Gelukkig stond mijn wens in Alkmaar en rijdt ik sinds 1 december 2017 tevreden in mijn GLX!
3 april 2018 om 11:28 #18354594Ook ik kijk regelmatig naar de voorraden. Mijn aflevering staat al enige tijd op 33 -> 23 april 2018. Ik heb gezocht naar Grandland Innovation+, Moonstone Grey. Er staat er 1 in Eindhoven met panoramadak, echter deze is handgeschakeld terwijl ik juist een automaat wilde. Gelet op mijn huidige Astra Tourer van 2016 met schakelproblemen (staat al weken in de werkplaats) is dit voor mij nu een pré. Even geduld dus voor mij
3 april 2018 om 11:58 #18354595[quote quote=18354171]Afgelopen dinsdag mijn Grandland besteld. Business Executive 1.2 benzine Automaat Moonstone Grey. Opties: Lederpakket met de daarbij behorende extra’s Achteruitrijcamera Denom sound system Draadloos opladen Zilverkleurige dakrails Leverdatum: Week 38 Nu maar eens verdiepen in dat my-opel gedoe om de boel te kunnen volgen. Want bijna half jaar levertijd is wel bizar vind ik!
Edit: Ik heb contact gehad met mijn dealer en zij geven aan dat de Grandland in tegenstelling tot andere modellen een leverMAAND heeft ipv een leverweek. De dealers houden dan de laatste week van de maand aan in het kader van verwachtingenmanagement. Snap ik ook wel weer. Zij krijgen elke week een update van de leverdata, en in mijn geval stond ie nu opeens al op 22/7! Das 2 maanden eerder! Edit 2: Weet iemand hoe dat met my-opel werkt? Ik zie hier teksten van zelf kijken wat status is etc. Ik heb getracht een my-opel profiel aan te maken maar hij kent de auto niet (ik heb alleen een job nummer). [/quote]
3 april 2018 om 17:27 #18354619[quote quote=18354595]
Edit 2: Weet iemand hoe dat met my-opel werkt? Ik zie hier teksten van zelf kijken wat status is etc. Ik heb getracht een my-opel profiel aan te maken maar hij kent de auto niet (ik heb alleen een job nummer).
[/quote] zie bericht/instructie van Wesly op pagina 2 van dit forum
4 april 2018 om 23:12 #18354671Tja, die snapte ik dus niet…
5 april 2018 om 12:20 #18354686vraagtekens gaan bij mij nu meer en meer overheersen…… Zoals eerder beschreven staat de status van mijn bestelling al enige tijd(weken) op 33, wat zou inhouden dat de auto alleen staat ingepland. (http://www.opel-team-niedersachsen.de/lieferstatus.html). De leveringsdatum is op dit moment nog steeds 23 april 2018.
De auto bestaat eigenlijk nog alleen op papier. De dealer geeft aan dat zij de auto begin mei verwachten. Zijn er lezers met een in bestelling staande Grandland X, waarbij de status hoger staat vermeld dan 33 of passen ze dit gewoon niet langer aan?
5 april 2018 om 13:00 #18354692Mijn bestelde GLX heeft ook lang op code 33 en 34 gestaan. Op het moment dat de wagen in productie gaat volgende codes elkaar vlug op. Laatse fase, levering naar de dealer heeft ivm transport weer een kleine twee weken geduurd. Levering overigens wel volgens planning.
6 april 2018 om 08:17 #18354733[quote quote=18354686]vraagtekens gaan bij mij nu meer en meer overheersen…… Zoals eerder beschreven staat de status van mijn bestelling al enige tijd(weken) op 33, wat zou inhouden dat de auto alleen staat ingepland. (http://www.opel-team-niedersachsen.de/lieferstatus.html). De leveringsdatum is op dit moment nog steeds 23 april 2018. De auto bestaat eigenlijk nog alleen op papier. De dealer geeft aan dat zij de auto begin mei verwachten. Zijn er lezers met een in bestelling staande Grandland X, waarbij de status hoger staat vermeld dan 33 of passen ze dit gewoon niet langer aan?[/quote]
Alles hoger dan 25 is goed want dan weet je dat ze er ook echt mee aan de slag gaan.
Mijn inmiddels afgezegde bestelling van de GLX is op 17 oktober 2017 definitief gegaan. Maar zelfs tot nu is de code 25 (hij staat op eind juli nu!!).
Dus met 33 mag je inderdaad op zeer kort termijn je auto verwachten, want dan staat hij ook echt voor productie gepland. Dus als de dealer mei zegt dan zal dat zeker ook zo zijn
9 april 2018 om 19:46 #18354880Verleden week mijn Grandland afgehaald. Voor de eerste keer automaat. Valt heel goed mee.
10 april 2018 om 12:22 #18354895Ook ik heb net een GLX besteld.
We hebben de online edition besteld met een panoramisch dak, edition pakket, navi 5.0 pakket en met automaat. In de kleur Moonstone Grey.
Verwachte leverdatum 23 juli…
Het wachten kan beginnen…
10 april 2018 om 15:51 #18354901[quote quote=18354895]Ook ik heb net een GLX besteld. We hebben de online edition besteld met een panoramisch dak, edition pakket, navi 5.0 pakket en met automaat. In de kleur Moonstone Grey. Verwachte leverdatum 23 juli… Het wachten kan beginnen…[/quote]
gefeliciteerd :applause02:
10 april 2018 om 17:46 #18354906[quote quote=18354895]. Verwachte leverdatum 23 juli… Het wachten kan beginnen…[/quote]
welkom bij de club :applause02:10 april 2018 om 19:12 #18354913Ik heb afgelopen week ook een GLX besteld.
Quartz grey online, edition pakket intro. Afneembare trekhaak, navi 5.o en panorama dak.
met een beetje geluk kan ik deze as zaterdag ophalen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.