Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Grandland X besteld
- Dit onderwerp bevat 957 reacties, 109 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 maart 2020om 18:38 door Quadrijder2.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2017 om 20:24 #18350631
Al met al, laten we elkaar hier maar even op de hoogte houden van de ontwikkelingen .
Ik ben benieuwd
20 december 2017 om 05:30 #18350645Grandland 4 weken geleden besteld en even gebeld met de dealer.
Levering zou half februari zijn maar uitgesteld tot nadere order. Er zijn problemen met de diesel uitvoeringen en de Business Executive.
Welke problemen precies kon hij niet benoemen. Maar er is iets aan de hand!
20 december 2017 om 09:17 #18350652Het meest irritante aan Onstar ondersteuning is dat er geen route naar je navigatie gepusht kan worden. Dit wordt (nog) niet ondersteund voor de Grandland X. Ze versturen op verzoek wel de locatie via sms of email. Hierna mag je het dus zelf invoeren. Bij andere Opel merken gaat dit wel automatisch!
20 december 2017 om 12:52 #18350662Dat van de diesels zou iets met uitstoot (sjoemelsoftware) te maken kunnen hebben. Ik zou moeten uitzoeken wat er wezenlijk verschillend is aan de Business Executive tov de Innovation….
20 december 2017 om 13:08 #18350664Ik heb dus de Diesel besteld en het Innovation pakket. Dealer liet zich iets ontschieten over een mogelijk probleem met de zuigers…
Serieus genoeg in ieder geval, dat de fabriek naar een oplossing aan het zoeken is. Hoe lang dat echter gaat duren, kan/wil de dealer niet zeggen.
20 december 2017 om 13:11 #18350665[quote quote=18350561]@timmie86 dan zal de mijne net van een lichting eerder zijn waar dan nog de camera’s voor op voorraad zijn. De bestelling voor mijn auto is dan ook half Oktober al geplaatst[/quote]
Die van mij is ook half oktober besteld dus dat zou het dan niet mogen zijn. Ik vraag me af of jij hem ook echt op tijd geleverd krijgt of dat jou dealer wel goede hoop heeft dat hij nog op tijd geleverd word.
Ik vermoed ook dat het iets anders is dan de 360 camera aangezien mijn testrit model er ook één had en die werkte inderdaad perfect. Lijk met ook niet echt een reden om hem als dealer vast te houden wat hier eerder lees.
Ik heb de benzine besteld dus die hebben dan weer andere problemen? Het lijkt me een gezamenlijk probleem aangezien de diesels en benzine modellen uitgesteld zijn.
Edit: Ik denk dat het wel interessant word als @BingGrandland zijn auto geleverd krijgt. Dan zouden ze het probleem dus opgelost moeten hebben.
20 december 2017 om 16:03 #18350669Ik hou jullie op de hoogte.
20 december 2017 om 21:00 #18350689Inmiddels heb ik op een Duits forum vernomen dat er met zo’n 15% van de Diesels problemen zouden zijn, het camera verhaal is totaal ontkracht daar dit een oud ‘probleem’ zou zijn welke alweer opgelost is. Over de uitvoeringsniveaus is niets te melden en ook niet over de 1.2 benzine uitvoeringen deze staan op de My-Opel site in Duitsland allemaal op GROEN wat betreft leverbaarheid en productie. Wat men mij daar kon melden is dat de leverbaarheid in Oostenrijk wel bar slecht zou zijn en dit heeft alles te maken met de regels welke er in dat land gelden.
Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat het een combinatie is van verschillende factoren welke de uitstoot van de auto beïnvloeden, wij hebben in Nederland nu eenmaal te maken met die rottige BPM regeltjes.
Zoals bij het bestellen van de auto ook wel duidelijk word is dat bijvoorbeeld het toevoegen van 19 inch ipv 18 inch velgen de BPM omhoog gaat vanwege hogere uitstoot, ook bij de uitvoeringen met drive-control veranderd de uitstoot. Bij andere merken heb ik dit fenomeen ook wel eens gezien na het toevoegen van een panoramisch dak. Door het toenemen van het gewicht van de auto beïnvloedde dit ook de uitstoot van de auto.
Wat handig is om te weten van de mensen bij wie de levering langer gaat duren is welke exacte configuratie deze hebben besteld. Dus @rjhorst heb jij bijvoorbeeld de 19 inch velgen of het drive-control systeem in jouw configuratie? En ook bij de diesels kan het natuurlijk een uitstoot conflict kunnen betreffen.
21 december 2017 om 08:58 #18350698Ik snap er niks van, hopelijk krijgt BingGrandland straks het verlossende antwoord..
Ik heb een Innovation besteld met alles erop en eraan. Ik denk dat zo’n beetje alles aangevinkt is. Zou het erbij moeten pakken voor om het exact te benoemen maar iig:
– Panoramisch dak
– 18″ bi color black
– Innovation plus pakket (leer, winterpakket(en), 360 camera, elektrische achterklep, al die veiligheidsmeuk)
– Denon audio
– Sport pedalen
– 230v aansluiting
– Trekhaak
– Kleur : Zwart
Zal later even kijken wat ik nog vergeten ben.
21 december 2017 om 12:34 #18350714Het lijkt allemaal een storm in een glas water (heb het zelf een beetje op gang geholpen) te zijn als ik zo de reacties op het Duitse forum lees. Vele hebben inmiddels navraag gedaan bij hun dealer en krijgen allen maar 1 verhaal te horen, dat een bepaald percentage (zo’n 15%) van de ‘Diesels’ met een te lage kwaliteit pakking/afdichting in het motorblok is uitgeleverd waardoor de aflevering op zich laat wachten. Het 360-camera verhaal is volgens hen achterhaald nieuws.
Vervelend is dat de Nederlandse dealers zo weinig informatie verstrekken want hierdoor krijg je dus indianenverhalen, lijkt mij schadelijker dan gewoon te melden wat er nu werkelijk aan de hand is. :smiley-car:
21 december 2017 om 15:04 #18350725Korte update.
Ik heb vandaag ook even contact gehad met de dealer over mijn 1.2 Benzine BE uitvoering incl Executive pakket. Is 11 december besteld bij OPEL en wordt wss op 26 maart geleverd bij de dealer.
Fingers crossed :)
21 december 2017 om 19:35 #18350739[quote quote=18350652]Het meest irritante aan Onstar ondersteuning is dat er geen route naar je navigatie gepusht kan worden. Dit wordt (nog) niet ondersteund voor de Grandland X. Ze versturen op verzoek wel de locatie via sms of email. Hierna mag je het dus zelf invoeren. Bij andere Opel merken gaat dit wel automatisch![/quote] Ik snap ‘m.
Svp niet kwaad worden / je beledigd voelen, (want wat ik hierna schrijf is slechts mijn persoonlijke mening) maar die ‘service’ van Onstar is nu net waar ik het minste behoefte aan had / heb. Ik ben in mijn leven in een stuk of 12 Europese landen geweest (altijd zonder Opel Onstar en tot 2003 met ouderwetse ‘papieren’ wegenkaarten) en heb tot op heden nog nooit mijn bestemming niet kunnen vinden (geldt ook voor overnachtingshotels, nabije brandstofstations etc. etc.)
Persoonlijk vind ik die ‘coördinaten’ stuurservice van Opel een beetje ‘overkill’. Als je in je navigatiesysteem ‘vraagt’ naar nabije benzinestations, supermarkten, vliegvelden, bibliotheken, apotheken, dokters, dierenartsen etc. etc. etc. dan krijg je er zelfs niet slechts één, maar kun je kiezen uit meerdere…….. dus tja. Tel daarbij op dat de Onstarmedewerker vermoedelijk gebruik maakt van een Googlefunctie en als jij om een hotel vraagt in je nabijheid, dan kun je je mogelijk zelfs afvragen of het Onstaradvies nu net datgene was waarnaar je écht op zoek was. De kans is vrij groot dat het hotel met de ‘grootste waffel’ als 1e op het schermpje van de Opel Onstarmedewerker komt, even los dus van de vraag of het prijs / producttechnisch de handigste / jouw keuze (als je zelf zou hebben gezocht) zou zijn.
Als mijn 1e jaartje gratis Onstar voorbij is, dan ga ik ook zeer zeker niet (betaald) verlengen. Ik vond en vind het een beetje zinloze voorziening en beschouw het meer als hebbedingetje dan als functioneel noodzakelijk.
Sterker nog, ik ben in oktober met mijn vorige auto nog met vakantie geweest in Kroatië en wilde in de 1e week een supermarkt vinden. Op mijn Navi 900 gevraagd naar ‘levensmiddelen winkels’ en ik kreeg een stuk of 15 mogelijke bestemmingen (weliswaar oplopend in afstand). Daar kan denk ik geen Onstar coördinatenadvies tegenop (vrije keuze mogelijkheid) of maak ik één of meerderde ernstige inschattingsfouten?
22 december 2017 om 07:29 #18350757Ik heb weer wat info van de dealer gekregen. “Het zou kunnen zijn dat olie in het inlaatcircuit kan binnendringen. Hierdoor kan en zal het toerental van de moter verhoogd worden en kan de motor zeer ernstige schade oplopen”
Opel Nederland gaat de dealers speciaal gereedschap en nieuwe onderdelen opsturen, zodat de dealers dit zelf kunnen oplossen. Maar een termijn is op dit moment nog niet aan te geven.
Het kan dus nog wel even duren. Alleen de Diesel uitvoering zou dit probleem hebben.
22 december 2017 om 19:34 #18350792@rjhorst heb jij het koopcontract al eens doorgenomen
Heeft de dealer niet wellicht een fout gemaakt en een diesel ingeschreven in plaats van de 1.2 benzine?
23 december 2017 om 06:07 #18350798Voor mij staat de 1.2 Benzine BE Automaat in bestelling sinds 21-11 en zou half februari geleverd worden.
Met enigste optie panoramadak. Had meer op mijn lijstje staan maar mijn werkgever vond €35.000,00 wel genoeg.
Gaat niet eerder worden dan half april gaf de dealer mee.
Wel balen maar het is niet anders
24 december 2017 om 07:23 #18350844Spannend!
Wil je zelf het e.e.a. ‘zien’, Google dan op ‘terugroepregister RDW’ en voer datum, merk en type auto in. Voor hen die geen zin hebben om het zoekvak van Google in te vullen, hierbij het linkje naar dat register : RDW terugroepregister
24 december 2017 om 10:38 #18350851Kan hier niet uit herleiden dat het alleen om de Diesel uitvoering gaat? Betekent dus dat ook degene die al in de GrandLand rijden, terug moeten.
Lekker begin. Rij ik straks in een gloednieuwe auto die al gerepareerd is.
26 december 2017 om 09:40 #18350938In der Zwischenzeit wurde in den Niederlanden ein Rückgabeantrag für den GLX und Peugeot 5008 gestellt. “Aufgrund einer Abweichung der Kolbenringe kann Motoröl in den Brennraum gelangen”. Ob das nur für den Diesel gilt, ist hier nicht klar :praying02:
26 december 2017 om 12:25 #18350947Ben benieuwd…..hoop dat het idd slechts een x percentage vd diesels betreft en dat het snel is opgelost. Weet iemand of er de laatste weken wel Grandlands geleverd zijn?
27 december 2017 om 14:05 #18350987Heb mijn dealer ook maar een mail gestuurd wat nu precies de status is (heb een Grandland X 1.2 Business Executive met Executive introductiepakket + lederen bekleding besteld). Verwachting is vooralsnog week 3.
Zie nu trouwens de 360 graden camera niet meer in het + pakket zitten voor de Business Executive uitvoering (deze zat wel in het introductiepakket)??
27 december 2017 om 15:28 #18350988Zojuist terugkoppeling van de dealer (Henri&Herman) ontvangen dat het alleen de 1.6cdti motor betreft (en dus niet de benzine).
27 december 2017 om 19:59 #18350999@rjhorst heb jij inmiddels al iets van de dealer gehoord mbt de reden van het zeer late afleveren?
29 december 2017 om 09:14 #18351061[quote quote=18350792]@rjhorst heb jij het koopcontract al eens doorgenomen Heeft de dealer niet wellicht een fout gemaakt en een diesel ingeschreven in plaats van de 1.2 benzine?[/quote]
[quote quote=18350999] @rjhorst heb jij inmiddels al iets van de dealer gehoord mbt de reden van het zeer late afleveren?[/quote]
Ik heb alle papieren doorgenomen maar ik zie overal 1.2 staan. Dus er is echt een benzine besteld. Misschien dat de verkoper niet goed gekeken heeft?
Ik ga er nog eens een mail aan wagen.. :help:
29 december 2017 om 14:18 #18351076Ik heb via het Duitse forum iets ontdekt.
Als je achter deze url,
https://my.opel.nl/api/opel/nl/nl/search/vehicle/lookup_vehicle.do?vehicle_key=
jouw voertuignummer invult welke je kan vinden op jouw ‘my-opel’ site, op de voorbeeldfoto dus het nummer tussen de gele schuine strepen…
, dan krijg je allerlei extra informatie.
Onder andere is te zien welke motor er in de bestelling is opgenomen. :cheers:
Helemaal onderaan staat ook nog iets over de bestelstatus volgens mij:
””
missingInfo”:null,”ownershipEndDateFlag”:null,”vehETA”:null,”vehicleOrderDelay”:null,”orderDelay”:false}}29 december 2017 om 14:28 #18351078Ook is tussen die informatie iets te vinden over de status zoals: “,”lastVehicleEvent”:”33″,”e60Timestamp”:null,”eventCodeUpdateTimestamp”:1512514800000,”modelDescription”:”Grandland”
en
”nfoModel”:null,”vinInfoModelDescription”:null,”estimatedDeliveryDateTime”:1518303600000”
de verklaring van de code achter “lastVehicleEvent”:”..”, bij mij dus “33”. Vind je hier….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.