Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Grandland electric 2024
- Dit onderwerp bevat 476 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 juni 2024om 21:03 door Floki.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2024 om 20:05 #18552074
Oh, Oh, leugen op leugen.
28 april 2024 om 20:07 #18552075neem uw tijd enlees nu even alles door gek……………. niks overslaan he………….. je leest ook enkel wat jij wil, dat is al lang geweten.
PS : Hopsa vind ik wel leuk klinken. Klinkt vrolijker dan Quanki of flodor
28 april 2024 om 20:14 #18552076Prima, dan wordt het Hopsi of Wappie1, maar die laatste vind ik eigenlijk beter / treffender.
28 april 2024 om 20:17 #18552077allemaal goed Flandor
28 april 2024 om 20:18 #18552078Helemaal prima.
28 april 2024 om 22:39 #18552080En vervolgens komt er geen enkele reactie, daar waar hij normaliter 1,2,3 of héél veel berichten post op een item, van @Wappie op het bericht waarin onderstaande link werd gepost :
https://autocup.nl/zwakke-punten-bekende-problemen/volvo-xc40/
De waarheid doet soms zeer denk ik?
29 april 2024 om 09:39 #18552081AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor,alias Floki, Daar ik principieel niet op zondag reageer, zul je het daarmee moeten doen. jij hebt waarschijnlijk geen principes. ik dus wel. Ik heb die link van je doorgelezen, en ik herken geen enkele van de genoemde problemen. Opvallend is ook dat ik steeds lees: sommige rijders… Ik ben niet met Volvo getrouwd. Draag ook geen Volvo ondergoed. Dus waarom zou ik mogelijke problemen of storingen verzwijgen? Ik heb het hele verhaal uit je link gelezen, en ik herken er niets in. En die enkele gevallen die genoemd worden, zijn echt uitzonderingen. Ook staat er veel fake in de link. De bekledingen en al de overige afwerking, is van hoog (Premium) niveau, en hoge kwaliteit. Al zal het zeker zo zijn, dat de kwaliteit niet meer zo is, als die vroeger was bij Volvo. Ik heb ooit al eerder geschreven, dat Volvo ook door mensen gemaakt word. Dus ook daar zal ongetwijfeld zo heel af en toe, een maandagochtendauto tussen zitten. Maar door de bank genomen, staat de kwaliteit en de veiligheid, en betrouwbaarheid van een Volvo, mijlen ver boven de kwaliteit van een PSA of Ford product. Laat dat duidelijk zijn.
29 april 2024 om 09:47 #18552082AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor/ Floki, Buiten dat, als je gezien op de 53.000 geregistreerde XC40,s in ons land (nog afgezien van de geïmporteerde) er eentje kan vinden, die hetzelfde aantal mankementen vertoond als vriend @ jopsa met zijn Grandland had, ben je een knappe kerel. Maar dat ga je nooit redden. Want het mag dan zijn, dat ook Volvo mogelijk wel eens een steekje laat vallen. Het staat niet in verhouding met de bagger van PSA, en soortgelijke B en C merken.
29 april 2024 om 09:47 #18552083Ik heb denk ik veel minder verstand van fabricage heb dan jij denkt te hebben, want ik kan mij niet herinneren dat jij ooit een bericht hebt gepost waarin je schreef dat je een Ford hebt gereden dus waar je de opmerking vandaan haalt dat de kwaliteit van een Chinees Geely product ‘mijlenver’ boven dat van [……..] staat blijft voor mij een beetje een gigantisch groot raadsel.
29 april 2024 om 09:55 #18552084AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dan moet ik je toch even corrigeren. Ik heb ooit proef gereden met een Ford Mondeo. Maar mijn vrouw vond toen de Opel Vectra 10x beter en fijner rijden. Met de B-Max met 1.0 Ecoboost. Met een Ford Eco-sport, gemaakt in Brazilië, met een afwerking waar je broek spontaan van op je enkels zakt! En met een Kuga, maar dan wel het type van 2017. Dus al wat ik ooit beleefd heb op autogebied, heb ik hier niet vermeld, en kan jij dus óok niet weten. En ik voel me ook zeker niet genoodzaakt, me tegenover jouw te moeten verantwoorden wat auto,s betreft. Vat je dit?
29 april 2024 om 09:57 #18552085AnoniemLid sinds:
1 January 1970De B-Max je weet wel, die mini cross-over, met die aparte schuifdeuren van een bestelauto…..Hoe verzinnen ze het?
1 mei 2024 om 11:18 #185521571 mei 2024 om 11:21 #18552158Journalisten noemen dit een premiummerk !
Even begrijpend lezen….
De wereld die ze voorheen niet kenden…..
Het gaat hier over de instapprijs!
Mvg.
1 mei 2024 om 12:20 #18552160AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nu is het wel zo, ook al is de EX30 qua afwerking en materialen een Premium Volvo, dat bijna niemand met de instapper op pad gaat. Als je deze een beetje aankleed in de opties, zit je al gauw aan de € 45K. En dat vind ik best wel pittig. Nog afgezien dat ik hem veel te compact/te klein vind voor mij. Maar het is wel een prachtig Design, en hij zal het zeker goed doen in de autowereld.
1 mei 2024 om 12:59 #18552161Ik bedoel dat het merk als premium beschouwd wordt Hans GLX.
1 mei 2024 om 17:17 #18552163AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is wereldwijd een feit. Daar kan niemand omheen. Dat kan van Tesla en Ford niet gezegd worden……
1 mei 2024 om 17:23 #18552164AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tesla Model Y is al jarenlang niet weg te slaan uit de hoogste regionen van de Nederlandse registratiecijfers. In april was de Model Y echter eens niet de populairste nieuwe personenauto, maar ook niet de populairste nieuwe EV. Dat was namelijk… de Volvo EX30!
Toen de Volvo EX30 medio vorig jaar zijn publieksdebuut beleefde, werd direct duidelijk dat de elektrische cross-over in Nederland best eens goed zou kunnen gaan scoren. Zo deed en doet de elektrische XC40/EX40 het in Nederland behoorlijk goed en met de EX30 lijkt Volvo dat succesverhaal naar een kleiner en betaalbaarder segment te kunnen vertalen. De Volvo EX30 is er namelijk vanaf €36.795 en voor dat geld krijg je direct een EV met 272 pk aan elektrokracht en een bereik van 337 kilometer. In maart dook de Volvo EX30 voor het eerst op in de toplijst van de maandelijks registraties. In de Top 5 van de meest geregistreerde elektrische auto’s van maart stond de EX30 op plek drie, achter de Model 3 en de op de hoogste positie van het ereschavot bivakkerende Tesla Model Y. Een maand later heeft de Volvo EX30 ze allebei van de troon gestoten.In april was de Volvo EX30 namelijk de meest geregistreerde elektrische auto in ons land. Er zijn 1.459 exemplaren van op kenteken gezet. Daarmee was 1 op de 6 van alle in april gekentekende nieuwe EV’s een Volvo EX30. In de eerste vier maanden van dit jaar zijn er al 3.050 Volvo’s EX30 op kenteken gezet. Daarmee is de Volvo EX30 de Tesla Model 3 al voorbij. Daarvan werden er tot en met april 3.036 geregistreerd. Terug naar april: de Tesla Model Y eindigde op plek twee met 1.048 registraties. De elektrische variant van de Kia Niro, de sinds kort EX40 geheten elektrische smaken van de Volvo XC40 en de Tesla Model 3 vullen de rest van de top vijf.
Bron Autoweek.
1 mei 2024 om 18:27 #18552165Ik vermoed dat het woord premium en de het belang dat sommigen daaraan hechten, enige nuance behoeft.
https://www.marketingtribune.nl/design/weblog/2022/03/column-premiumness/index.xml
Samenvattend : het o.a. vitaminepudkten fabricerende merk Davitomon bestookt ons al jaren jaren met de slogan dat wanneer de R in de maand zit, hun producten onontbeerlijk zijn.
Vraag het eens aan je huisarts als je er ooit weer eens een keer moet zijn……………..
1 mei 2024 om 18:35 #18552166Vitamineprodukten had het moeten zijn ipv vitaminepudkten.
1 mei 2024 om 22:19 #18552169AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maar wat maakt een automerk dan ‘premium’? Feitelijk is een premium automerk een vergelijkbare auto die je vanwege de klantperceptie voor meer euro’s kunt verkopen dan de concurrentie. Die deels aanwezige maar zeker ook gepercipieerde meerwaarde bereikt een premium autofabrikant door de specifieke toepassing van materialen, design, klantcontact en advertising. Bij succesvolle premiummerken zie je vaak jarenlange consistente en kwalitatieve marketingcommunicatie. Premium merken hebben hun dealers ook onder controle qua consistentie in uitingen. Geen grote discounting of ad-hoc advertising, maar adverteren op kracht en uitstraling van het product.
Dit is dus geciteerd uit het bericht, en geeft dus duidelijk de lijn van: Audi, M Benz, Porsche, en Volvo aan. Met zo,n merk hoef je niet te leuren bij de consument. Zo,n product verkoopt zichzelf. Het enige, en toch wel belangrijke onderscheid met B merken, is de aanschafprijs van een Premium auto. Bezoek eens een dealer met de showroom van Volvo, en je weet waar ik het over heb. Het is dan ook niet toevallig, dat de Volvo XC40 in 2018 auto van het jaar was. En in 2024 Zakenauto van het jaar, en bovendien door de vakjury is gekozen tot de beste occasion van het jaar 2024. Maar ja, daar hangt dus wel een prijskaartje aan. Dat is geen auto voor Jan en alleman.
1 mei 2024 om 22:21 #18552170AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor, toch zie ik niet zo gauw de nuance tussen: Davitamon, en een Premium auto. Maar dat kan aan mij liggen…..
1 mei 2024 om 22:27 #18552171Dan heb je de essentie van het artikel gemist.
De beste man schrijft o a. dat merken dmv reclame en uitstraling graag het predicaat premium willen verkrijgen.
De link / relatie tot Davitamon? Ze hebben zoveel in advertising gestopt dat vele mensen dénken dat ze het product écht moeten hebben als de R in de maand komt
1 mei 2024 om 22:52 #18552176AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tja dat snap ik. Maar Davitamon moet zichzelf opdringen aan de consument, terwijl Volvo wereldwijd bekend staat als Premium merk. Dat maakt het verschil. Volvo heeft maar zeer korte reclames nodig, om hun producten te promoten. Bovendien zijn veiligheid, kwaliteit, en gebruikte materialen Premium bij Volvo. Dat zie je, en dat voel je. En het premium predicaat “willen verkrijgen”, is nog heel wat anders als het “hebben van” het Premium predicaat, zoals Volvo, Audi enz.
1 mei 2024 om 22:56 #18552178Wees simpelweg happy met je auto en het verzoek zou kunnen zijn (en geloof mij, velen denken er zo over) stop met het op een compleet ander merkforum, merk, type van een andere auto en het woord premium niet tot vervelens toe te herhalen.
1 mei 2024 om 23:13 #18552179AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat ben ik met je eens. Er is genoeg gezegd over andere merken, en al dan niet Premium. Laten we ons hier beperken tot de Opel Grandland Electric……
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.