Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Grandland electric 2024
- Dit onderwerp bevat 476 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 juni 2024om 21:03 door Floki.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2024 om 19:43 #18549802
Je kan inderdaad niet alles hebben. Ik heb alleen de carosserie (waar er wel wat stukjes verf van de deuren afvliegen…)
Ik had beter de astra indertijd laten reviseren. (gebruik ik het juiste woord ?) (beginnend roest na 10 jaar zou wel wat roe(s)t in het eten gegooid hebben denk ik. Bij de kofferklep aan contact met de achterruitwisser en de wielkasten achter.
31 januari 2024 om 19:45 #18549803Beide gevallen voor het ontwerp! Heb ik nu ook weer bij de Astra het design is echt goed.
Extra vervelend dat er dan van die problemen zijn die naar boven komen. En uiteindelijk kan er altijd wat zijn, het is (deels) mensenwerk hoe die auto in elkaar gezet wordt, en in ieder geval hoe ze bedacht zijn.
Punt is natuurlijk hoe gaan ze er mee om. En ik kan uit ervaring zeggen dat bij eerdere klachten bij de dealer ze ook niet meteen aan die riem dachten. Ze gingen bij gelijkblijvende klachten eigenlijk vanaf half 2023 die richting op denken. Mijn indruk was echt dat het toen pas bij de dealer echt duidelijk was dat er veel meer aan de hand is dan alleen incidenteel. Waarbij ze zelf met het coulance verhaal kwamen. Nu weet ik niet of dat het hielp dat hij in de lease zit maar goed ze hadden het mij niet hoeven te vertellen maar deden dat wel.
Als particulier ben je ook zo afhankelijk van je relatie met de dealer en hoe die zijn best voor je wil doen.
gezien de omvang van je issues heb je ook gewoon echt pech!Sorry voor het allemaal off topic over de elektrische grandland
31 januari 2024 om 19:55 #18549804Heel herkenbaar het ‘verslingerd’ raken. En ik ben niet voor de lof – en klaagzang…. Maar dat hebben ze toch voor elkaar dat als ik nu een GLX zie rijden het nog steeds een mooie wagen vind!
Je hebt een goede keus gemaakt om nog lekker te dieselen! Heb me daar niet op ingelezen maar verwacht dat die motorisch beter is. En denk dat jouw Astra 2.0 ook wat Kg extra mee te sleuren had.
Herinner me nog dat mijn Astra toen de zwaarste was die ooit gemaakt was… voor het batterij tijdperk dan hè31 januari 2024 om 20:04 #18549805ze wisten het dus al wel ? Of lees ik ergens iets fout ? Floki ??? Ben je er nog ? Verschijnt in 2018 dit verslagje. Heeeeel lovend.
Meldde JIJ niet dat ze pas in 2020 op de hoogte waren bij OPEL ? Ja, dat kan hoor. Traag van begrip daar en onkundig.
31 januari 2024 om 21:15 #18549807Ja Jaap, attent dat je erop terug komt ! De rest van wat ik lees is voor een groot deel onderling gezever, al dan niet gebaseerd op terechte klachten en eerlijk geschetste ervaringen. Vooropgesteld dat ik het oprecht sneu vind dat, als iemand van z’n dure geld een auto koopt, het een miskleun blijkt te zijn. Als dan de service ook nog miserabel is en mensen worden met een kluitje het riet in gestuurd dan getuigt dat van geen respect hebben voor je clientèle (ja ik druk mij heel genuanceerd uit).
Dus tot zover snap ik alle sentimenten beslist, echter ik heb in dezen geen reden tot klagen want mijn Grandland is geen Rampland. Dat is ook de achterliggende gedachte dat ik mij er niet in wil verdiepen. Dus hoef ik op dit onderwerp de herhaling van zetten niet wéér te lezen. Laat mij er buiten svp. Open graag een ander draadje voor Algemene Consumentenzaken bv of blijf vwb dit onderwerp On Topic. Overigens een vraag / reactie voortgekomen uit mijn onderwerp (of wat raakvlakken heeft) is natuurlijk géén probleem) Dat kan ook weer de meerwaarde van een forum opleveren, maar op een gegeven moment zag ik (ook) dit topic verzanden in een brok onverwerkte frustratie met over en weer verwijten en weinig tolerantie dus zou ik zeggen, moderator gooi dit topic maar op slot. De lol of het nut om over de Grandland Electric 2024 met elkaar van gedachte te wisselen is er voor mij wel van af. Ik had slechts een actueel en informatief topic voor ogen.
Tot slot: de bofkonten wens ik veel rijplezier en de pechvogels veel sterkte. Ik hoop dat jullie ooit recht gedaan wordt want dat verdient elke consument die een auto koopt en daarbij feitelijk een zak geld langs de stoep zet en het per dag minder waard ziet worden !
Ik kijk uit naar de komst van de Grandland Electric 2024. Misschien ontstaat er wat moois op de tekentafel of misschien wordt het een teleurstelling. De toekomst zal het leren.
Fijne avond,
HotelKilo01
31 januari 2024 om 21:36 #18549808@Jaap Nagtegaal :
[quote] Heel herkenbaar het ‘verslingerd’ raken. En ik ben niet voor de lof – en klaagzang…. Maar dat hebben ze toch voor elkaar dat als ik nu een GLX zie rijden het nog steeds een mooie wagen vind!
Je hebt een goede keus gemaakt om nog lekker te dieselen! Heb me daar niet op ingelezen maar verwacht dat die motorisch beter is. En denk dat jouw Astra 2.0 ook wat Kg extra mee te sleuren had.
Herinner me nog dat mijn Astra toen de zwaarste was die ooit gemaakt was… voor het batterij tijdperk dan hè [end quote]Idd waarheden als koeien. Het GLX model 2017 tot en met 2023 vond en vind ik nog steeds fraai. Wanneer je daar de div SUV’tjes van Volkswagen tegenover zet dat vond en vind ik de VW-tjes hoekige koekblikken. Daar VW een vreselijk populair merk is zegt alles over persoonlijke smaak, ic. wat de een schitterend vindt, vindt een ander 3x niks.
Toen ieder kwartaal de blauwe brief van de belastingdienst voor mijn 1.6 GLX diesel op de deurmat viel was het wel even slikken. Op jaarbasis kostte die Station diesel mij ruim € 1500,– aan motorrijtuigenbelasting.
Mijn huidige autootje weegt om en nabij de 1800 Kg (!!!) maar toch is de motorrijtuigenbelasting ‘slechts’ om en nabij de € 600,– per jaar, maar dat komt natuurlijk omdat het een PHEV is.
31 januari 2024 om 22:24 #18549810Ik hoop oprecht dat je aan die wagen veel plezier mag beleven en geen problemen zal ervaren en er jaren mee mag rijden.
Er zijn goede Grandlands inderdaad. Dat herhaalde ik al tot vervelens toe maar ik wil er graag ook zo eentje. Ik vraag niet veel.
jammer dat iemand die een probleem of zelfs meerdere schetst de mantel uitgeveegd, geschoffeerd wordt. Velen hielden het hier na korte tijd voor bekeken om die reden. (met enkele van die personen had ik contact)
In elk topic eindigt het met gezever. Dan gaat men zeggen dat men in herhaling valt maar als steeds ontkend wordt gebeurt dat automatisch.
Waarom zou iemand dergelijke zaken verzinnen !
grt
31 januari 2024 om 22:25 #18549811Tis een flauw grapje maar van die VW kan je het weten staat er ook op dat het geen volwaardige auto is maar slechts een ID …. Ik verwacht na ID 3, ID 4 …. Misschien op termijn nog wel een echte auto
Ik sluit niet uit dat de er met de WB voor hybride en elektrisch ook nog wel wat gaat gebeuren. De discussie loopt nog erover maar het systeem op basis van gewicht lijkt me niet houdbaar.
31 januari 2024 om 22:29 #18549812AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Floki, ik sta inderdaad nog pal achter @jopsa. Dat probleem met de distributieriem, mag dan pas later aan het licht zijn gekomen. Maar veel andere afwijkingen, waren er al vanaf het begin. Deuren die elkaar raakten, waar de verf afsprong. Volgelstront die de zwarte lak van het dak aan taste. Mooie alu velgen waar de corrosie doorheen kwam. Chromen sierstrip boven de deuren die niet netjes aansloot. Delen van de carrosserie die niet af fabriek goed waren mee gespoten in de juiste kleur. Krakende deurpanelen. Auto’s die bij het inhalen op de linkerbaan, zomaar spontaan uitvielen, en moesten worden weggesleept. Zie je het voor je? Je nieuwe Grandland X op een bergingswagen?? Zomaar enkele voorbeelden uit het verleden op dit forum vermeld, die me nog helder voor de geest komen. Dus dat probleem met die distributieriem, en het hoge olieverbruik boven de 100K, is van latere orde. Dus van het begin af, aan waren er teveel manco,s aan de Grandland. Daar kan niemand omheen. Daarom heb ik toen met de mijne, gewoon veel geluk gehad, achteraf bezien.
31 januari 2024 om 22:35 #18549813Terzijde @Hotelkilo01
Bij het topic grandland zonder X verliepen de eerste posts goed. Daar reageerde u op een correcte manier op een gestart topic. Plots liep het mis toen wederom eenzelfde persoon op het topic , laat ons zeggen “gal” begon te spuwen.
Zo blijft dat hier jammergenoeg maar doorgaan.
Jammer dat ik nog geen enkele oplossing voor de technische problemen zag voorbijkomen. Ik wacht. Misschien ooit.
31 januari 2024 om 22:36 #18549814AnoniemLid sinds:
1 January 1970En de opvolger……
31 januari 2024 om 22:47 #18549815Mooi. Stopte vandaag met de fiets aan een Volvo garage, daar stonden er enkele buiten gestald.
(hoop enkel dat men nu niet gaat zeggen dat ik met een volvo zou rijden. Ik rij blijkbaar al met een mazda volgens een deelnemer hier. Ik ben hem nog steeds aan het zoeken…)
1 februari 2024 om 00:00 #18549816I’ll rest my case (zou een advocaat zeggen)
1 februari 2024 om 18:03 #18549823Yep ik lees gewoon mee en zie tussen de regels door toch wel Opel liefhebbers. Maar zoals ik vaker heb gezegd doe eerst je huiswerk. Zie bericht van Jopsa:
Hoezo ze wisten het nog niet….. Een artikel uit 2018…. Waar ben jij toch mee bezig Floki. Wacht ik haal het citaat eruit anders lees je er weer naast.
Ik weet natuurlijk niet wanneer de Grandland is aangeschaft.
Ik heb ook die Astra J Sportstourer gehad. 2.0 diesel met OPC pakket, zeer fijne en snelle auto. Hier ook special voor de 2.0 gekozen. Dit ivm de problemen bij de M32 versnellingsbak die onder 1.7 diesel zat. En het hogere trekgewicht natuurlijk. Mijn GLX was ook een diesel, Door het lage trekgewicht en persoonlijk geloof ik niet in 3 cilinders. Nu een Tiguan gehad, ja Jopsa ik ben het met je eens. Een zeer fijne auto. De zoektocht naar de volgende is alweer begonnen.
2 februari 2024 om 19:04 #18549853AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Floki, weet je wat ik óok een bijzonder mooie SUV vind? Dat is de nieuwe elektrische Ford Explorer. Begint rond de € 45K, en heeft ongeveer dezelfde maatvoering als de Volvo XC40. Dit wat lengte, hoogte, en koffervolume betreft. De Explorer is beslist een mooie strakke moderne EV. Persoonlijk ben ik nog lang niet toe aan een EV. Maar ik volg wel het algemene Autonieuws met belangstelling. Zo is de nieuwe EX30 voor mij een No-Go. Een prachtig ontwerp, dat ongetwijfeld een grote doelgroep zal aanspreken, Maar voor mij beduidend een maatje te klein, zonder digitaal dashboard met een Tesla-achtig midden display. Absoluut niet mijn ding. Voor mij zou de aanschaf van een EX30 een behoorlijke stap terug zijn. Dus dat ga ik zeker niet doen. Maar goed, dit verhaal is behoorlijk off topic.
27 maart 2024 om 16:45 #18551208AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor, hier een verhaal ( Top Gear) tegen jouw bewering, van het einde brandstofmotor 2035.
De kans is groot dat je in jouw straat steeds meer elektrische auto’s begint te zien. Zou er een moment komen dat al je buren een eigen laadpaal hebben? Volgens Ferdinand Dudenhöffer is die kans klein. Dudenhöffer is een Duitse professor en medeoprichter van het auto-onderzoekbureau CAR (Center for Automotive Research). ‘De verbrandingsmotor is voor de komende 100 jaar veilig’, zegt de professor. Dudenhöffer deed onderzoek naar de kortingen die op nieuwe auto’s worden gegeven in Duitsland en vergeleek hierbij elektrische modellen met auto’s met een verbrandingsmotor. Hieruit kwam naar voren dat automerken in verhouding meer korting geven op auto’s met verbrandingsmotoren dan op EV’s. En dat terwijl er extra korting kwam op elektrische auto’s in Duitsland.
Waarom er ineens veel korting kwam op EV’s in Duitsland Eind vorig jaar werd bekend dat de Duitse regering de subsidie op EV’s abrupt stopzette. Dit gebeurde omdat er voor het einde van jaar een groot gat in de begroting zat. Autokopers betaalden echter nog steeds evenveel. Dit kwam niet door de overheid, maar door de automerken die zelf de subsidie opvingen door middel van kortingen. Dudenhöffer geeft aan dat niet de automerken zelf de interesse in elektrische auto’s hebben verzwakt, maar de politiek. Hij legt ook uit waarom automerken nu juist benzineauto’s willen verkopen: ‘Op basis van de hogere winstmarges bij auto’s met verbrandingsmotoren is het makkelijker om hier korting op te geven. Bij het wegvallen van de premie voor elektrische auto’s leiden de automerken zelfs soms verlies op de modellen. Daarom zetten automerken voor nu meer in op de verkoop van auto’s met verbrandingsmotoren.’
Waarom de verbrandingsmotor niet per se veilig is. Op basis van het wegvallen van de EV-subsidie en het behalen van hogere winst op brandstofauto’s beargumenteert Dudenhöffer dus dat de verbrandingsmotor nog een eeuw mag blijven leven.
27 maart 2024 om 18:29 #18551210IK ‘beweer’ niets, de EU heeft bepaald dat vanaf 2035 er binnen de EU geen nieuwe benzine en dieselauto’s meer mogen worden geleverd.
Zolang als dat besluit staat is het dus over 10 jaar en 8 maanden over en uit voor de fossiele brandstofmotoren, los van wat een of 100 professoren daarvan vinden.
En voor alle zekerheid de.vraag : de beste heer zal toch geen FVD lid zijn, want we weten allemaal hoe FVD over dit soort onderwerpjes denkt?
27 maart 2024 om 18:38 #18551211Wat ik nog vergat: shop voor de grap eens op de website van jouw merk, die hebben in november ’22 al besloten de produktie van benzine en diesels af te gaan bouwen in de hoop al in 2030 gereed te zijn, vóórdat het EU besluit van kracht wordt.
27 maart 2024 om 19:58 #18551212AnoniemLid sinds:
1 January 1970Klopt, dat is droevig genoeg. Volvo wil op het punt van energie transitie, het braafste jongetje van de klas zijn,. Maar het verliest daardoor gegarandeerd veel vaste klanten mee. Lang niet iedereen (in de wandelgangen) is al om voor elektrisch. En stoppen met de productie van ICE motoren is 1, maar verbannen kan gewoon niet. De bestaande motoren gaan zeker nog 30 jaar mee. Denk aan de havens: dieselloks, container heftrucks, generatoren voor koel/vriescontainers, terreintrucks, enz. Dat is maar een stipje uit de haven. Denk aan de spoorwegen, en trajecten waar geen bovenleiding is. Rangeerloks enz. denk aan de scheepvaart, binnen, Rijn, kust en zeevaart, waar nog tig dieselmotoren worden ingezet. En last but not least: Dieselgeneratoren die moeten draaien in bv ziekenhuizen als de stroom uitvalt. En vul dat maar aan. Het is gewoon een groene illusie, die nog heeeeeeel lang gaat duren. Je kan dit wel willen, maar dat gaat nooit lukken.
27 maart 2024 om 19:59 #18551213AnoniemLid sinds:
1 January 197027 maart 2024 om 20:02 #18551214Ik had niet eens gezien dat het niet voor mij was, ik herinnerde mij nl in dit topic gepost te hebben, vandaar dat ik reageerde
27 maart 2024 om 20:21 #18551215Je zou je inderdaad beginnen afvragen of Quandor niet de 2e hond is binnen hetzelfde gezin.
27 maart 2024 om 21:24 #18551219AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nog even ter aanvulling. Ik heb 34 jaar in het wegtransport gereden als int.chauffeur. Heb je een kleine indruk, wat zich aan vrachtwagens door Europa beweegt? Diesels wel te verstaan. Denk ook aan Defensie met al hun voertuigen, en tanks. Ik woon hier in een landbouwgebied. Juist daar is praktisch alles diesel. Tractoren, Sproeiwagens, aardappel en bieten rooiers, combines, en vul het maar aan. Denk ook aan hulpverleners als: Brandweer, Politie en Ambulances. Dat kan echt niet zomaar worden omgedraaid. Ik zeg: onmogelijk. In de distributie, vuilverwerking en bussen, is al een deel elektrisch, of zelfs waterstof aangedreven. Maar een totaal verbod 2035? vergeet het maar.
27 maart 2024 om 21:43 #18551220We gaan het beleven. Wist je trouwens dat de Nederlandse politie een jaar geleden besloten en dus ook heeft gekozen om te gaan rijden in Phev’s?
Gelet op een aantal zaken denk ik voor de kerstdagen al de nieuwe surveillance voertuigen tegen te gaan komen.
27 maart 2024 om 22:02 #18551221AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, dat heb ik gelezen, en lijkt me geen handige zet. Maar wie ben ik? Net als de ANWB en DHL die al met elektrische busjes onderweg zijn. Maar ja, daar is ook geen haast bij. Maar boeven vangen, en klemrijden met een Audi EV? Of een elektrische ladderwagen? Dat wil ik nog zien….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.