Grandland electric 2024

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland electric 2024

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 477)
  • Auteur
    Anoniem

De V60 is een super gelijnde, hoog moderne Estate. (voor jouw begrip Stationwagen) De XC60 is een hogere versie en deus een SUV vanaf €70K. Ga ik een rond appeltje als de oerlelijke Ford Ka, vergelijken met de elektrische Ford Explorer? Nee toch?

Ford Explorere

Over vierkant gesproken……. De Explorer heeft een Cw waarde van een flatgebouw.

Floki
      Deelnemer

Nee hoor, da’s rechthoekig. :yahoo:

Ik ga, in tegenstelling tot jou, wél een punt zetten. Veel plezier met je smurfauto.

Anoniem

Tja dat rijgenot, wat je met een Volvo beleefd, kan je mij en @jopsa in ieder geval niet ontnemen….. :yahoo:

Floki
          Deelnemer

Helemaal waar, maar doe nu svp eens een cursus Nederlands voor dummy’s, beleefd moet zijn beleeft.

Het doet gewoon ‘zeer’ aan mijn ogen als mensen de taal / spelling / grammatica door gebrek aan opleiding niet beheersen.

Nu nog uitvoering geven aan het “Punt !” en je bent het heertje.

Floki
            Deelnemer

Los daarvan :  wie vond de Explorer een paar weken geleden in een topic een mooie auto………………….?

Correct, JIJ dus. Op zich niet vreemd want de XC40 heeft de looks van een baksteen / laagbouw flatgebouw, dus begrijpen doe ik het wel……. :yahoo:

Anoniem

Jazeker, ik vind de Ford Explorer zéker een mooie EV, zeker voor een Ford. Daar doe ik niks vanaf. Maar jij was de chronische zeiker, die de XC40 als “vierkant” beschreef. Nou vandaar dus even het plaatje van de Explorer. Het enige vierkant wat ik aan de XC40 kan ontdekken, is het raam van het achterportier. Maar ja, jij hebt dyslexie, en je bent bovendien ook nog kleurenblind, (met je zwarte doos in de Rapid Responder) en als in jouw ogen de XC40 “vierkant” is, hoe beschrijf je dan de baksteen vorm van de Explorer??? Daarom schreef ik er extra bij: De Explorer heeft een Cw waarde van “een Flatgebouw”. Dat was voor jouw bedoeld als een “Eye opener”. Maar helaas, je snapt echt niks.

Ook zit je steeds te zeuren als een verwend ventje, dat alles onderbouwd moet worden, anders noem jij dat roeptoeteren. En als ik bij m,n verhaal als bewijs, foto,s plaats van het onderwerp, is het weer niet goed. Zie je nu zelf hoe geschift je bent? Je probeert je overal uit te kronkelen, maar je valt elke keer weer door de mand. En @Jopsa heeft je veel langer door.

Hoe beschrijf jij de vorm van de Ford Explorer?

Anoniem

Ik zet ze voor de helderheid even onder elkaar. zoek de verschillen….

Als het over vierkant gaat, vind ik de XC40 10x gestroomlijnder dan de Explorer. ;-)

2

1

Anoniem

Maten en gewicht van de Ford Explorer

Lengte 4.46    Hoogte 1.64  Gewicht 2267 kg! Trekgewicht 1000 kg. :negative: Koffervolume 450L

Prijs vanaf €37.000,- is gelijk aan de instapper van Volvo de basis EX30. :yahoo:

jopsa
                    Deelnemer

Wat een lulhannes die Floki.

In mijn corsa alu pedalen.  In XC40 gewone.

Ik verkies…. De gewone.  Die alu worden  vuil.  Geld niet waard.  Meerwaarde?   Grote 0.

Ik zeg het nogmaals Flodor, passagiersruimte blijkt ruimtelijker dan GLX.  Dat zeggen medepassagiers.  Ik niet. In zit er nooit.

Wat betreft uw kuga….  Wat een gedrocht. Zag er toevallig nog eentje bij buren.  Manman.  Das pas een koets.zelfs een koetsier wil daar niet op en geen paard eraan.  Stekeblind of geen smaak.   1 van de 2 is het.  Of beide.

Ohja, sprak onbekenden met GLX aan vandaag..   idd, ook een vat vol problemen , de GLX dus he.

Anoniem

@jopsa, weet je wat ook zo dom is van Floki? Hij vergelijkt steeds met de duurdere modellen, zoals de XC60 Plug in Hybride. Die kost als Core, zoals ik hem had samengesteld €76K. Maar je bent niet alleen met de aanschaf klaar. Maar óok het onderhoud. En hoe duurder je rijd, hoe hoger de jaarbeurten, en het onderhoud. Nie alleen schiet je verzekering met €30K omhoog, maar ook de duurdere wegenbelasting. Ook hebben alle XC60 standaard AWD, dus extra onderhoud aan de ERAD enz. Dus die Flapdrol weet écht niet waar hij het over heeft.

jopsa
                        Deelnemer

Die onderste foto doet me denken aan een meetlat.

Moet je daarin liggen of kan je ook zitten ?

Anoniem

Hier het interieur van de Ford versus XC60… ;-)

1

2

n

0

Floki
                            Deelnemer

Ik ga nu verder op het USA forum van Ford (daar bevinden zich qua rijders wat meer mensen die zinvolle dingen schrijven), maar deze wilde ik jullie absoluut niet onthouden (waaruit kennelijk blijkt dat ik het toch niet helemaal verkeerd heb beoordeeld :yahoo: B-) :bye:

lachen gieren en brullen

Anoniem

Dat zgn redden van de wereld in de optiek van Volvo, vind ik persoonlijk een grote misser. Ze willen als eerste van de automerken, volledig elektrisch verkopen, en alle brandstof en hybride,s laten verdwijnen. En wel waarom vind ik dat een misser, zal je vragen? Omdat de overstap naar elektrisch, min of meer afgedwongen word. Men moet de klant vrij laten hoe te kiezen. ik heb er al genoeg gehoord, die dan over willen stappen naar een Duits merk. Zelf heb ik geen zonnepanelen, geen laadpaal, geen eigen oprit. Dus ik blijf zo lang als het kan, benzine rijden.

Maar wat veiligheid betreft, is Volvo wereldwijd de nummer 1. De meeste designers zijn gewoon jaloers op de steeds weer treffende modellen van Volvo, die verkopen als een tierelier. Zo was het na de introductie van de XC40 eind 2017. In 2018 was de XC40 gelijk Auto van het jaar. Want ja, lang niet iedereen kan XC60 rijden. En daar de XC40 voor velen nog een trede te hoog is, is daar de EX30. En kijk, die verkoopt óok als een tierelier, en nog maar sinds januari 2024 op de markt. Heeft zelfs de Tesla Y van de 1e plaats geschopt! Hoef daar verder niks aan toe te voegen.

Anoniem

En @Floki, als je de XC40 vierkant vind, hoe vind je dan de baksteen vorm van de Explorer? Ik vind hem mooi. Want ik vind Volvo naast de bv de Range Rover, Jeep, Tiguan, ook mooi. Allemaal kantige modellen. hoe komt dat toch Floki? Zou het misschien daar aan liggen, dat jij een Sedan, Estate, Hatchback, of Cross over, niet weet te onderscheiden van een SUV?? Zou dat het zijn….? ;-)

jopsa
                                  Deelnemer

FLOKI ALIAS QUANDOR…..

onder welke naam Ga je op het USA ford forum ?

Veel plezier daar. Ga daar idd wat janken

Hopelijk vind je daar begrip…

Hopelijk ga je daar ook wonen.

Anoniem

Iets over de verkoopstijging in de USA en Canada:

MAHWAH, NJ (Jan. 5, 2024) – Volvo Car USA and Canada reports sales of 141,566 cars for the full year 2023, up 26 percent compared with last year. Recharge models—those with a fully electric or plug-in hybrid powertrain—accounted for 28.3 percent during the year, up 30.6 percent compared over last year.

Volvo Car USA and Canada sold 14,817 cars in December, up 22.4 percent over the same period last year. Recharge sales represented 25.2 percent in December, an increase of 7.4 percent compared with the same period last year. Fully electric cars accounted for 6.4 percent of Recharge sales.

For the full year 2023, sales in the US reached 128,701 cars, up 26.1 percent compared with the previous year. This included a record year for sales through the retail channel in the US.

December sales in the US reached 13,609 cars, up 22.4 percent over the same period last year. Recharge sales represented 23.7 percent; an increase of 0.9 percent compared with the same period last year.

In the US, the XC90 midsize luxury SUV was the top selling model with 4,844 cars sold during December, followed by the XC60 compact luxury SUV (4,075 cars) and XC40 small luxury SUV (3,067 cars).

In 2023, Canada set a new annual sales record with sales of 12,865 cars during the year. The previous record was set in 1974 with 11,763 cars sold. December sales in Canada rose 50.8 percent over the same period last year, with a volume of 1,208 cars setting a new December record. Recharge sales accounted for 41.9 percent; an increase of 80.7 percent compared with the same period last year.

“Throughout the year, we saw strong demand from our customers for our cars, including our Recharge models,” said Mike Cottone, President, Volvo Car USA and Canada. “I’d like to thank our retail partners and loyal customers for their commitment to Volvo Cars as we continue on our electrification and growth journey.”

Anoniem

2x Ford Kuga onder de motorkap. Ik heb nog nooit zo,n zootje kabels en leidingen kris kras door elkaar gezien. Hoe verzinnen ze het? Bovendien gebruikt Ford schijnbaar nog een ouderwetse handmatige motorkapstang in 2024? Volvo heeft hefcilinders.

Fotd Kuga automaat

Kuga 2

Dan de Volvo XC40….eerst de T5 daarna de T2

XC

XC40

quandor
                                        Deelnemer

Hoi allemaal,

ik reageer even omdat ik begrepen heb dat @floki meer op een Amerikaans en een Duits forum aanwezig is.

Hoe grappig / kolderiek kun je zijn om een foto te plaatsen van hoe het er onder de motorkap uitziet en daarnaast ook nog een opmerking maakt omtrent de motorkapsteun? Om met het laatste te beginnen : het is te hopen dat die steun bij de ‘schoenendoos’ (zoals ik als bijnaam voor de XC40 las) beter is dan de de steun van de achterklep, want die steunen / veren schijnen met bosjes kapot te gaan.

Ietsje minder premium denk ik persoonlijk?

Verder, hoe het er onder de motorkap van een auto uitziet dat boeit denk ik niemand? Net zoals het niemand boeit of de uitlaat van een Grandland met 1o bouten aan het chassis vastzit of, zoals bij de Ford Kuga,  met 8 bouten en bij de Volvo XC40 met 4 bouten?

Wie boeit het?

Anoniem

@quandor, hoe kolderiek kun je zijn, om zonder je eerst wat in te lezen, met zulk gebral te reageren? Het ging er namelijk om, dat je tweelingbroer opmerkte, (nadat hij de foto,s van het interieur van de Volvo wat nader bestudeerd had) daar hij meende een “ouderwets” schakelpookje te ontdekken. Terwijl het ging om een Chrystal Orrefors shifter. Want alles in de Volvo gaat via microchips en elektronica. En in sommige duurdere uitvoeringen, krijg je dus zo,n kristallen schifter. Dus daarom dacht het mij goed, om ook eens onder de motorkap te kijken van zo,n Fordje. En wat blijkt, ze hebben daar alles schijnbaar zomaar ingepleurt. Om het eens op z,n plat Rotterdams te zeggen. Bovendien zag ik bij het Fordje, een enorme dikke isolatie deken aan de binnenkant van de motorkap, met als doel: de pokkeherrie enigszins te beperken. En als het nu ging, om al dan niet “ouderwets”, zag ik, dat in 2024 Ford nog steeds een ouderwetse motorkapstang gebruikt ipv de modernere hefcilinders. Valt het kwartje nu? Nee zeker?

Bij de automatische achterklep van Volvo, zijn twee hefcilinders om de achterklep te openen, dan wel naadloos te sluiten. Er zijn slechts maar enkele gevallen bekend, waar een van deze cilinders begon te kraken, of het zelfs begaf. Daar er levenslange garantie zit op originele Volvo onderdelen, worden in dat geval, beide cilinders kosteloos vervangen. Dus “dat bij bosjes”, is puur een aanname van jouw.

En ja, ik denk dat het elke autoliefhebber boeit, hoe het er onder de motorkap uitziet. Het kan voor sommigen, die zo,n pestzooi onder de motorkap aantreffen als bij Ford, zelfs tot een dealbreker leiden. Net zoals de Diffuser bij de Grandland, met die twee nepuitlaten. Vat je?

Anoniem

Hier nog een voorbeeld van de Ford Ecosport. Hoe bedenk je dit??

3

En dan het Ford 1.0 Eco boost brommertje op een pallet. Je schiet toch in de lach van zo,n chaos…?

3

quandor
                                              Deelnemer

Frustratie bij jou nadert het kookpunt?

Ik heb inmiddels wat verder teruggelezen en begrijp uit de voorgaande berichten dat @Floki jou alle kanten / hoeken van diverse / vele kamers heeft laten zien v.w.b. uitrusting politieauto’s en telefoonnummers. Dat de frustratie jouw in grote hoeveelheden de mond uitloopt kan ik wel begrijpen, maar dat was echt 100% jouw eigen schuld omdat je je gewoon niet voldoende verdiept had in de uitrustingsmaterie van surveillance-auto’s en / of de telefoonprotocollen maar wel van alles ‘roeptoeterde’. Wat het uitrustingsniveau van de surveillance-auto’s betrof ‘geloofde’ jij onvoorwaardelijk een willekeurig door jou op het web aangetroffen fotootje van een tweetal politiemensen die heel duidelijk, door zelf op de grond te gaan liggen tussen de spulletjes, aangaven dat het ludiek bedoeld was en niet een serieuze en volledige opsomming van de uitrusting betrof. Daarom vind ik het ook zo bijzonder kolderiek dat je nu door het noemen van non-issues reageert, hetgeen je post gáát namelijk nergens over maar druipt over van je frustatie.

Je zou voor de grap eens bij dealers moeten informeren hoeveel mensen die een nieuwe auto overwegen, bij het bekijken van die auto vragen of de dealer de motorkap even voor ze opent omdat ze willen weten of de kabeltjes wel ordentelijk zijn weggewerkt onder grote kunststofplaten of niet. Ik vermoed nul of hooguit 1 op de 100.000?

Desalniettemin wens ik jou met je Smurfenauto, Ole Knut, saai model, schoenendoos of hoe het ook allemaal stond in die webtekst / foto eerder in dit topic, heel veel plezier.

Anoniem

Frustratie? Kookpunt? Waar heb je het over? Hoe kom je daar nu bij? ik rij Volvo, een Premium auto. Dan heb je geen frustraties, zoals vriend @jopsa met zijn bagger Opel, en tientallen anderen die hier inmiddels verdwenen zijn. En ja, ik geloof oprecht als ik zo,n foto zie, met een B klasse, en 2 Politiemensen met hun standaard uitrusting, dat ze hier niet bewust de boel belazeren. Snap je Quaki? Dan ga ik niet voor de zekerheid de Meldkamer bellen, om te vragen wat ze zoal met zich mee sjouwen op surveillance. En ook ga ik niet langs de dichtstbijzijnde Politiepost, om te vragen, of ik eens even achterin de auto mag kijken. Hoe gestoord moet je dan zijn? Ik zat voor mijn beroep 45 jaar op de weg, en deels door heel Europa. Wat je ziet op die getoonde foto van de B klasse is gewoon juist. Ik heb dus met verschillende Politieauto,s gezien in België, Duitsland, Frankrijk, Zweden, Spanje enz. Denk jij dat het de normale burger boeit, wat er achter in een normale Politieauto zit? Feit is dat er in mijn jeugd nog kevers rondreden van de Politie, en Chevrolets in de stad. dat later de Golfs kwamen enz.

Maar waar het werkelijk om gaat in deze discussie, is de keuze voor nieuwe Politieauto’s, in de vorm van BMW X1 (logisch), en de Ford Kuga (onlogisch) En ik denk zeker dat ze daar nog wel op terug komen wat die Kuga betreft. Ze hadden veel beter voor een: VW Tiguan, Skoda Karoq, Toyota RAV 4, kunnen gaan. De tijd zal het leren. En wat jij als “saai model” beschrijft, (logisch met Dyslexie) is toevallig wél de best verkochte SUV in ons land. Was auto van het jaar 2018, en Zakenauto van het jaar 2024. Dus Quaki, als je je het niet meer uit kan houden van jaloezie, rij dan eens even langs de Volvo dealer….

quandor
                                                  Deelnemer

@Wappie2, ga iets leuks doen met je tijd, je krijgt anders nog aderverkalking.

Door hetgeen je schrijft lijkt het niet alleen alsof je gefrustreerd bent, het loopt aan alle kanten uit jouw frustratie zwembad.

jopsa
                                                    Deelnemer

Maar Quandor alias floki en omgekeerd toch….

Hoe gek ga je het nog uitleggen ???    Begrepen dat Quandor op een Amerikaans forum meer aanwezig is…   HAAAAHAHAHAHAHAHHAH

Gast, wat bedenk jij (onder al uw schuilnamen ) toch allemaal.    Ben je wederom net terug van reis zoals je vroeger al eens zogezegd opperde om dan in naam van uw tweede profiel te gaan janken.   Maar ok.  Als die het hier afgebold zou zijn is dat al 1 lichtpunt in de duisternis.

Zoals reeds gezegd wederom,( zoals steeds eigenlijk,) uitermate weinig beweging hier.    Waar zijn al die grandramp rijders nu toch ??  Ik zie ze nog steeds niet in grote hoeveelheden voorbijscheuren.    Waarschijnlijk zijn ze “gescheurd” ?    Euh, woordspeling he @ Quaki  flondor  etc

Moet je niet reageren op het topic   “grooooooot nieuws” ,????   Ahnee, daar kan je ook geen zinnige zaken kwijt.

Wens uw alter ego veel plezier daar in Amerika.   Ik vrees dat ze hem daar al snel retebeu zullen zijn.

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 477)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.