Gordels kadett E montage achterin

Forumindex Forums Modellen Kadett Gordels kadett E montage achterin

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236614
    Timo
      Lid sinds:
      4 July 2004

      Hallo allemaal,

      Na 6 jaar de kadett gsi 16v in de schuur hebben staan is ie vandaag weer de weg op gegaan.
      Meteen goedgekeurd en na 6 jaar starten en lopen.
      Nu wil ik gordels achterin monteren maar waar bevestig je die en heeft iemand hier een plaatje van.
      Alvast bedankt voor de moeite.

      #17867867
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Achter in de kofferbak, zijpanelen los trekken. Wijst allemaal voor zich…

        Moeren zitten in elk chassis gelast door de fabriek, dus deze zou je moeten kunnen vinden.

        Wil trouwens je een advies geven, 6 jaar stil staan is slecht voor o.a. d-riem, v-snaar, rubbere slangen, benzine-slangen, en andere onderdelen van rubber.

        Controleer _alles_ qua slangen, want je krijgt er anders gegarandeerd mee te maken.

        #17867868
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          En niet de gordels helemaal terug in rollen.. Bij mij wilden ze toen nooit meer uit rollen.

          #17867869
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            @kaneelschep wrote:

            En niet de gordels helemaal terug in rollen.. Bij mij wilden ze toen nooit meer uit rollen.

            Dat klopt. Heb ik ook eens gehad met het demonteren van gordels. Heeeeel vervelend…..

            Rik ;)

            #17867870
            Timo
              Lid sinds:
              4 July 2004

              @Aapje wrote:

              Achter in de kofferbak, zijpanelen los trekken. Wijst allemaal voor zich…

              Moeren zitten in elk chassis gelast door de fabriek, dus deze zou je moeten kunnen vinden.

              Wil trouwens je een advies geven, 6 jaar stil staan is slecht voor o.a. d-riem, v-snaar, rubbere slangen, benzine-slangen, en andere onderdelen van rubber.

              Controleer _alles_ qua slangen, want je krijgt er anders gegarandeerd mee te maken.

              Dankje voor het antwoord.
              De GSI is al 19 jaar in mijn bezit en weet bijna alles van het ding motorisch.
              Distributie, waterpomp, div slangen zijn allemaal vervangen. grote beurt heeft hij ook gehad.
              Rijdt nog net zo mooi als vroeger. Hij heeft al die tijd onder een doek droog gestaan in een warme schuur.
              Auto is verder in nieuwstaat.
              Na de Kadett was ik overgestapt op een alfa 156 ( grootste fout in mijn leven ), daarna nieuwe model mazda 6 station 2.5 GTM en nu rijdt ik sinds kort een nieuwe Kia Sportage 2.0 crdi in het wit.

              #17867871
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Montage van de gordels is bouwjaar afhankelijk. Van meen ik na 88 hebben ze hoogte verstelling en zitten er twee draadbussen in gelast op een compleet andere plek als bij oudere modellen. En de boven-zijpanelen zijn dan ook anders, die oudere hebben alleen een sleuf en de ‘face-lift’ latere Kadetts hebben daar een mechaniekje in met zo’n afdekplaatje wat mee schuift in het kunststof voor de hoogte verstelling.

                Ook het materiaal is anders van de boven-zijpanelen, de oudere zijn wat harder een breekbaarder en de ‘nieuwere’ flexibeler. De panelen zijn op zich uitwisselbaar, maar er zullen bovenaan wat van die klik dopjes niet helemaal uitlijnen. De niet passende kun je dan weglaten.

                Ik heb bij mij nieuwe panelen en uiteindelijk toch geen hoogte verstelling genomen omdat ik geen zin had om er aan te gaan lassen. Fijndraad lasmoeren zijn ook lastig te krijgen in kleine hoeveelheden. Ik heb gewoon de simpelste oplossing gekozen, beetje spul van de sloop, wat langere bouten gehaald en redelijk lange bussen gebruikt zodat de bevestiging kan bewegen zonder tegen het paneel te schuren….

                Succes! :thumb

                #17867872
                Raluph
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2011

                  Toen ik klein was had ons pap dat ook gedaan…..over 2 maanden hoop ik dat ik kan rijden in mijn kadettje en van mij hoeven ze er niet persé in, mensen die mee gaan moeten maar blij zijn da ze mee mogen ;)

                  Maar succes om ze erin te maken…zal vast wel lukken met de info die je gekregen hebt

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.