Gordel verklikker

Forumindex Forums Modellen Grandland X Gordel verklikker

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18462138
    caubo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2019

      Geacht forum,

      Als ik mijn bijrijder ergens afzet gaat de gordelverklikker af. Hebben hier meer mensen last van of weet iemand een oplossing?

      Alvast bedankt voor het meedenken.

      #18462187
      Jan Driebeen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2018

        Hallo Caubo, is het de gordelverklikker of het geluid dat de deur openstaat?

        #18462216
        caubo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2019

          Het is de gordelverklikker want als ik de gordel inklik stopt het.

          #18462262
          Jan Driebeen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2018

            De gordelverklikker gaat af als er op de stoel een bepaald gewicht wordt waargenomen. Ik heb wel eens een zware tas op de passagiersstoel gezet en toen ging de gordelverklikker ook af.  Of er is iets stuk in de stoel, dan zal je even langs de dealer moeten om dat te laten bevestigen.

            #18462264
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              @caubo : vanochtend een testje gedaan : bij het volledig stilstaan van de auto gaat de gordelverklikker niet af maar wanneer de passagier terwijl de auto aan zijn laatste meters uitrollen bezig is en de passagier klikt de gordel los, dan begint het ding te gillen.

              Vraag is dus even of je idd. al 100% stilstond toen de bijrijder de gordel losklikte.

              #18462467
              caubo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2019

                Ja, ik sta dan 100% stil en er zit of ligt ook niks op de stoel.

                #18462469
                quandor
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2017

                  Dan zijn er imho slechts nog twee mogelijkheden:

                  – computers vertonen soms kuren. Als dit vaak gebeurt dan is er dus duidelijk iets dat niet functioneert zoals het hoort en verdient het aandacht van de dealer.

                  – als dit een incident was dat zich niet meer voordoet (anders dan een enkele keer per jaar) dan zou ik, als het mijn auto betrof, ’t hetzelfde beschouwen / benaderen als de rest van de computertjes in ons dag-dagelijkse bestaan  : mobieltjes, maar ook software (Microsoft niet in de laatste plaats) hebben soms wel eens kuren. Veelal na een restart doet het euvel zich dan niet meer voor.

                  #18463229
                  rav994
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 May 2018

                    Een oplossing heb ik niet maar, ik heb precies hetzelfde probleem.

                    Het zit gedeelte van de bijrijder stoel is al een keer vervangen maar dit heeft niet geholpen.

                    Ik heb ermee leren leven.

                     

                    #18463234
                    caubo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2019

                      Bedankt voor je reactie. Gedeelde smart is halve smart :dank-u:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.