Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Goed bezig bij VW!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2015 om 17:42 #18297145AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jethro wrote:
@commo 67 wrote:
aan de 2 links die je laat zien, merk je toch dat ze meer dan met hun handen in het haar zitten
het einde van de dieselmotor is in zicht, en de benzinemotor volgt…Geloof ik niets van, …
En zulke verhalen ala VW is muziek in de oren bij de overheid.
De overheid kan dan onder het mom milieu de automobilisten nog verder uitpersen, opgehitst door de milieu clubje`s.
Als de overheid pats boem de verbrandingsmotoren zou verbieden, hoe moet de economie dan draaien? ;)Klopt als een bus…..effe paniek zaaien en dan…kassa kassa, of dit nu in NL of in België is of in hodweet welk oord….Overheden spelen steeds het bekend spelletje….als er “te rapen ” valt,staan ze op de eerste rij :fy1
Verbrandingsmotoren zijn echt nog niet aan het eind van hun latijn en doemdenken is nog verre van noodzakelijk!!!! Er staan nog aardig wat “potjes op het vuur” inzake motor ontwikkelingen en vervuiling. Bv de Diesotto etc….alles zal afhangen,welke regels gaan we weer opgelegd krijgen???? Meestal en zoals ik,in de aanhef ,al vermelde..kwestie van Kassa kassa voor de Overheidsinstellingen.
Protectionisme is de Yanks niet vreemd natuurlijk, maar vergeet niet…de dieselmarkt is verre van populair daar. Wat VW of tenminste de VAG GROUP ,op zijn zieltje heeft nu…is gewoon het gevolg van “te ver” en te gulzig wezen. Helaas is het niet alleen bij hen een pot nat…
Net als hier is het de Groenen ..alleen te doen om het “autogebruik” te beperken via allerhande manipulaties. Of men nu spreekt van reële feiten of niet!!!! Zij zullen steeds,de èèn of andere “duur betaalde spokesman” vinden,die uitgebreid verhaal doet over wat er weeral ” gefraudeerd ” werdt. Niets nieuws onder de bekende en alom aanwezige Zon, op deze mooie najaarsdagenWij,alle mobilisten.. Gaan in onze “Beurs” gepakt worden,geen twijfel aan :swear
3 oktober 2015 om 18:57 #18297146Ik vind het twee kanten op werken, enerzijds heb je de doemprofeten die bakken belastinggeld opslokken voor zogenaamd onderzoek. Hoe harder je blèrt dat er donkere wolken aan komen hoe meer overheden je geloven en geneigd zijn je gesubsidieerd en al aan de gang te laten gaan om eens te kijken hoe erg het wel niet is. We zitten in west europa ook met een academici overschot, en wat moeten die anders doen? Productiewerk? Nee natuurlijk niet, daar zijn ze natuurlijk veel te goed voor opgeleid! ahum ahum…
Anderzijds hebben autofabrikanten het wel enorm af laten weten om in nieuwe vormen van energie te investeren en een auto daar fatsoenlijk op te laten rijden. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt is het wel degelijk mogelijk om echt lekker elektrisch te rijden. In het klein deed ik dat in de jaren 80 al in de modelbouw, gewoon non stop door, door middel van drie accu’s die beurtelings aan de lader lagen en die pompte zo’n goede oude Sanyo Cadnica Red in 15 minuten vol. Toen al was die techniek eigenlijk al ver genoeg om uit te kunnen rijpen naar een volwassen auto.
Hard rijden, racen gaat allemaal om rendement en vermogens/gewichts verhouding. Ik ree in die tijd ook met tweetakt nitromethanol autootjes, en tuurlijk ging dat pleuris hard, maar elektrisch deed er eigenlijk niet of nauwelijks voor onder. Vergelijk je dat met een viertakt ordinaire benzine dan wint elektrisch dat gevecht met een vinger. MAAAAR de auto’s die nu verkocht worden als de beste van de beste modernste van modernste elektrische auto’s zijn nog maar een schim van wat er mogelijk is.
De toekomst, wie zal het zeggen, waterstof, waterstof fuel cells, kernfusie, hoe dan ook, elektrisch is zeker een realistische optie. het is simpelweg duur om een goed werkend plan groot uit te rollen, dat is de grootste belemmering. Klein uitrollen is al heel ingewikkeld. Shell zou er wat dat betreft goed aan doen om in accu’s te gaan investeren, in samenwerking met een grote autofabrikant, maar daar ga je al, die willen allemaal korte termijn winst. Als die de keus hebben tussen gokken op een beproefd concept, of heel dure ontwikkeling voor een onzekerdere (risico op spionage, waardoor een concurrent er mee aan de haal gaat bijv.) lange termijn winst model. Tja, keus snel gemaakt denk ik.
Qua accu’s kun je twee kanten op:
1. de mega supercondensator. Dat is een 2000C oplaadbare accu, met andere woorden, die is sneller vol dan je een benzinetank kan vullen. Nadeel, zo snel laden vergt heel veel stroom, vergt dus een heel dikke geleider (denk aan modelletje klappaal) en dat brengt ook risico’s met zich mee (vonken, smeltend metaal etc.!!)
2. verwisselbare accu’s. Dit kan dan in de achtergrond opgeladen worden, met bijv. een 2C snelheid, oftewel in een half uurtje. Leg je genoeg accu’s neer dan kun je dat met een soort van benzinepomp-achtig systeem redden. Denk aan ondergronds laadstation, met transportbanden die de accu op afroep keurig onder jouw auto klikken. Je parkeert je auto in de ‘dock’ waar groen licht brandt zodra hij goed staat en dan opent er een luikje onder de auto waar je accu door wordt afgevoerd, nieuwe er weer op. De accu stand meter bepaalt wat het verschil in energie inhoud is en dat verschil reken je af. Zo kun je ook met een deels leeggereden accu alvast naar de ‘pomp’ voor een 100% vulling. Nadeel, enorme kosten, kostbare accu’s die waarschijnlijk heel interessant zijn voor illegale export.Laat ik nog even voorop stellen, laadpalen zit dus geen toekomst in, dat is echt een pruts oplossing. Over een jaar of twintig dan lachen we er alleen nog maar om. Het is een loze investering ook, wat enkel maar afkeer tegen elektrisch rijden kweekt.
5 oktober 2015 om 06:34 #18297147@Vannos wrote:
Die diesels zijn nooit schoon geweest, op de snelweg word het roetfilter geregenereerd Komt alsnog te tering zooi er uit welles waar in kleinere vorm maar even schadelijk
waarom dan nog filters er tussen zetten ?
Schadelijker zelfs. Bij een oude diesel heb je die grote vlokken roet, als je dat inademt dan hoest je dat er zo weer uit.
Nu wordt het zo fijn gefilterd, dat het van die kleine deeltjes zijn die achterblijven in je longen bij het inademen.
5 oktober 2015 om 06:51 #18297148@Vinci wrote:
Ik vind het twee kanten op werken, enerzijds heb je de doemprofeten die bakken belastinggeld opslokken voor zogenaamd onderzoek. Hoe harder je blèrt dat er donkere wolken aan komen hoe meer overheden je geloven en geneigd zijn je gesubsidieerd en al aan de gang te laten gaan om eens te kijken hoe erg het wel niet is. We zitten in west europa ook met een academici overschot, en wat moeten die anders doen? Productiewerk? Nee natuurlijk niet, daar zijn ze natuurlijk veel te goed voor opgeleid! ahum ahum…
Anderzijds hebben autofabrikanten het wel enorm af laten weten om in nieuwe vormen van energie te investeren en een auto daar fatsoenlijk op te laten rijden. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt is het wel degelijk mogelijk om echt lekker elektrisch te rijden. In het klein deed ik dat in de jaren 80 al in de modelbouw, gewoon non stop door, door middel van drie accu’s die beurtelings aan de lader lagen en die pompte zo’n goede oude Sanyo Cadnica Red in 15 minuten vol. Toen al was die techniek eigenlijk al ver genoeg om uit te kunnen rijpen naar een volwassen auto.
Hard rijden, racen gaat allemaal om rendement en vermogens/gewichts verhouding. Ik ree in die tijd ook met tweetakt nitromethanol autootjes, en tuurlijk ging dat pleuris hard, maar elektrisch deed er eigenlijk niet of nauwelijks voor onder. Vergelijk je dat met een viertakt ordinaire benzine dan wint elektrisch dat gevecht met een vinger. MAAAAR de auto’s die nu verkocht worden als de beste van de beste modernste van modernste elektrische auto’s zijn nog maar een schim van wat er mogelijk is.
De toekomst, wie zal het zeggen, waterstof, waterstof fuel cells, kernfusie, hoe dan ook, elektrisch is zeker een realistische optie. het is simpelweg duur om een goed werkend plan groot uit te rollen, dat is de grootste belemmering. Klein uitrollen is al heel ingewikkeld. Shell zou er wat dat betreft goed aan doen om in accu’s te gaan investeren, in samenwerking met een grote autofabrikant, maar daar ga je al, die willen allemaal korte termijn winst. Als die de keus hebben tussen gokken op een beproefd concept, of heel dure ontwikkeling voor een onzekerdere (risico op spionage, waardoor een concurrent er mee aan de haal gaat bijv.) lange termijn winst model. Tja, keus snel gemaakt denk ik.
Qua accu’s kun je twee kanten op:
1. de mega supercondensator. Dat is een 2000C oplaadbare accu, met andere woorden, die is sneller vol dan je een benzinetank kan vullen. Nadeel, zo snel laden vergt heel veel stroom, vergt dus een heel dikke geleider (denk aan modelletje klappaal) en dat brengt ook risico’s met zich mee (vonken, smeltend metaal etc.!!)
2. verwisselbare accu’s. Dit kan dan in de achtergrond opgeladen worden, met bijv. een 2C snelheid, oftewel in een half uurtje. Leg je genoeg accu’s neer dan kun je dat met een soort van benzinepomp-achtig systeem redden. Denk aan ondergronds laadstation, met transportbanden die de accu op afroep keurig onder jouw auto klikken. Je parkeert je auto in de ‘dock’ waar groen licht brandt zodra hij goed staat en dan opent er een luikje onder de auto waar je accu door wordt afgevoerd, nieuwe er weer op. De accu stand meter bepaalt wat het verschil in energie inhoud is en dat verschil reken je af. Zo kun je ook met een deels leeggereden accu alvast naar de ‘pomp’ voor een 100% vulling. Nadeel, enorme kosten, kostbare accu’s die waarschijnlijk heel interessant zijn voor illegale export.Laat ik nog even voorop stellen, laadpalen zit dus geen toekomst in, dat is echt een pruts oplossing. Over een jaar of twintig dan lachen we er alleen nog maar om. Het is een loze investering ook, wat enkel maar afkeer tegen elektrisch rijden kweekt.
Het klopt dat elektrisch rijden al heel lang bestaat. Eind jaren 90 heeft GM al een elektrische auto gebouwd, maar heeft die daarna weer snel van de markt gehaald, omdat hun vriendjes bij Shell dat niet zo leuk vonden. Voor de overheid blijft het altijd een tweestrijd. Kijk naar alle accijnzen op benzine/alocohol/sigaretten. Het is allemaal leuk en aardig om groen en gezond te zijn en dat willen ze maar al te graag promoten, maar ook niet teveel, want zou de overheid er echt blij van worden als iedereen elektrisch gaat rijden en stopt met roken en drinken?
Al denk ik wel dat de elektromotor de toekomst heeft, voorlopig met ondersteuning van een ICE op benzine (dus gewoon Prius e.d.), totdat ze een efficientere manier vinden om die accu’s onderweg op te laden. Ik zie persoonlijk nog steeds toekomst in waterstof, zowel fuel cel als ICE, maar wel altijd ter ondersteuning voor een elektromotor. Waarschijnlijk als de ontwikkelingen niet snel genoeg gaan, wordt dat eerst een ICE op ethanol.
5 oktober 2015 om 07:03 #18297149In de jaren 80 waren accu’s zeer duurzaam, maar het grootste probleem voor de belastingdienst is, jawel, stomweg het kunnen meteren van energie. Dat kon met die accus niet of nauwelijks. Dat is het grote verschil met lithium. Een nicad of nimh heeft namelijk geen lineaire ontlaadcurve, en daarbij klimt de spanning ook op zodra de belasting weggenomen wordt. Bij lithium kun je met pijnlijke precisie meten hoe veel energie je nog hebt.
Voor een bedrijf als Shell ook is dat het grote struikelblok, want of je nou benzine belast of electriciteit/accu gebruik belast, het kunnen afmeten is daarvoor essentieel.
5 oktober 2015 om 07:44 #18297150Snap daar niks van, hoezo zou het moeilijk zijn om dat te meten? Daar heb je coulomb counters voor, ook in de jaren 80 had je die. Desnoods een mechanische draaischijf bij elke ‘elektro pomp’.
Tegenwoordig is dat al helemaal geen probleem, of er nou een accu aan hangt of een haardroger, dat maakt geen bal meer uit.5 oktober 2015 om 08:12 #18297151Toch is het zo, de eerste mobieltjes hadden nimh accu’s en van de accu stand meter kon je dan ook helemaal niet op aan. Kan me nog goed herinneren van een artiekel in die tijd dat ze geen nauwkeurig BMS konden maken om de accu goed te peilen, zeker na verloop van tijd dat de cellen verouderden.
Met lithium is dat kinderspel.
5 oktober 2015 om 10:58 #18297152Volgens bepaalde instaties zijn moderne diesels niet veel schoner geworden vanaf zo’n 2000 tot heden.
Ik geloof ook niet dat mijn Corsa-B Turbo Diesel die ergens tussen de 1op18 & 1op28 rijdt veel vervuilender is dan de moderne diesel die een vergelijkend verbruik neer zet.
(En dat voor een motor welke is ontwikkeld in 1986)Alleen zie en.ruik je de moderne diesels bijna niet meer.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 oktober 2015 om 15:29 #18297153we zijn op de goeie weg!!!
de elektrische wagen is nog maar 30% duurder dan een gewone wagen… :mrgreen:5 oktober 2015 om 16:22 #18297154Ja ken die ook in een ruk 1000km op een lading rijden??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 oktober 2015 om 16:28 #18297155Met een goeie dikke accu wel ja! ;)
5 oktober 2015 om 16:49 #18297156Weet er nog geenene
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 oktober 2015 om 16:51 #18297157Heeft meer met angst temaken, die accu’s bevatten nogal wat energie en bij beschadiging krijg je vaak een kettingreactie. Het gevaar daarvan is vele malen hoger dan de brandstoftank.
6 oktober 2015 om 06:10 #18297158@Vinci wrote:
Met een goeie dikke accu wel ja! ;)
Of een goeie range extender, maar dan noemen we het weer hybride en dan gaan mensen hier helemaal over de zeik dat het kutdingen zijn. Hybride auto’s zijn nu eenmaal niet cool.
6 oktober 2015 om 17:08 #18297159Ik vind een Porsche 918 best cool. Je moet ook niet een hybride hebben die doet alsof hij elektrisch is en een brandstof hulpmotor heeft. Een 918 is al een snelle auto op z’n benzinemotor, en gebruikt de elektrische motoren als hulpmotor om er een intelligente 4×4 van te maken, en das best leuk.
Feit is, de fabrikanten durven geen dikke accu’s er in te bouwen, want ze zijn gewoon bang (best terecht misschien) en over een tijdje zwakt die angst misschien wel af, als het al een paar jaartjes goed gaat. Daarom geen gek idee om de verantwoordelijkheid van de accu bij een energiebedrijf neer te leggen, dan treft bij een ongelukje de autofabrikant niet gelijk de blaam. Ook kan met een wisselaccu de kwaliteit maximaal, voor een hoge levensduur, of anderzijds wordt de auto niet gelijk waardeloos om zijn accu.
6 oktober 2015 om 20:03 #18297160Electrische auto’s zijn zeer efficient.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 oktober 2015 om 05:43 #18297161Ja haha, in Nederland ja, dat haalde ik ook vele posts terug al aan, dat wij kolen stoken voor de electriciteit. In frankrijk rijdt een tesla dan op kernenergie. Rendement van een viertakt verbrandingsmotor is maximaal 30%, een borstelmotor tot meer dan 99%! Er bestaan dus electromotoren die je met twee draadjes verbind, en door aan de ene te draaien deze de andere (als door een as verbonden) laat mee draaien.
Dat stukje wat jij daar quote is waarschijnlijk door shell betaalde propaganda.
http://www.google.nl/search?q=highest+four+stroke+engine+efficiency&oq=highest+four+stroke+engine+efficiency&gs_l=mobile-heirloom-serp.12…13551.44919.0.46519.50.40.5.5.5.0.172.4674.13j27.40.0….0…1c.1.34.mobile-heirloom-serp..8.42.4613.ZUF_CxqIt7Y” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 oktober 2015 om 06:21 #18297162@Vinci wrote:
Ik vind een Porsche 918 best cool. Je moet ook niet een hybride hebben die doet alsof hij elektrisch is en een brandstof hulpmotor heeft. Een 918 is al een snelle auto op z’n benzinemotor, en gebruikt de elektrische motoren als hulpmotor om er een intelligente 4×4 van te maken, en das best leuk.
Feit is, de fabrikanten durven geen dikke accu’s er in te bouwen, want ze zijn gewoon bang (best terecht misschien) en over een tijdje zwakt die angst misschien wel af, als het al een paar jaartjes goed gaat. Daarom geen gek idee om de verantwoordelijkheid van de accu bij een energiebedrijf neer te leggen, dan treft bij een ongelukje de autofabrikant niet gelijk de blaam. Ook kan met een wisselaccu de kwaliteit maximaal, voor een hoge levensduur, of anderzijds wordt de auto niet gelijk waardeloos om zijn accu.
Ik ben ook wel voorstander van een accu wissel systeem, maar dat is wel heel moeilijk om op te zetten, omdat er veel meer accu’s beschikbaar moeten zijn dan dat er auto’s rondrijden. En daarbij moeten alle auto’s dezelfde accu gebruiken.
Dan denk ik dat het sneller haalbaal is om onboard op te kunnen laden. Dat gebeurt natuurlijk nu al bij een hybride en dat is nog niet ideaal natuurlijk, maar dat is wel een begin. Je zegt wel “Je moet ook niet een hybride hebben die doet alsof hij elektrisch is en een brandstof hulpmotor heeft.”. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat dat niet veel toevoegt, maar je moet ergens beginnen en ik denk dat dat een goede stap naar de toekomst is. Op een gegeven moment kun je die hulpmotor vervangen voor misschien een ethanolmotor of een waterstof motor die je altijd in z’n ideale gebied laat draaien, enkel om de accu’s op te laden. Of nog beter zou natuurlijk iets zijn met brandstofcellen of zonne energie.
Daarbij zeg je dat fabrikanten bang zijn om dikke accu’s in de auto te stoppen. Dat is niet alleen angst, maar is natuurlijk ook een gevalletje van ruimte gebrek en zeker ook gewicht. Je kunt overal wel dikke accu’s in lepelen, maar niemand wil een auto die even groot is als z’n ICE variant, maar 2x zo zwaar is en de helft minder bagageruimte heeft.
7 oktober 2015 om 07:51 #18297163Dikke propaganda van Albert! Ga lekker een eindje wegfietsen met je stinkdiesel wat schoner zou zijn. Een koelncentrale kan veel beter de rotzooi opvangen en zit bovendien niet in de stad. Energie opwekking is dan ook efficienter omdat de optimale toerental voor de turbines geregeld wordt i.p.v een motor welke steeds een wisselend rpm heeft.
Bovendien zoals hierboven opgemerkt zijn er genoeg landen zonder hippies waar ze gewoon kernenergie hebben en dan ben je netto veel beter af met elektrische auto’s wat betreft stof/vervuiling/stank in de stad. Accu’s kunnen nu nog misschien niet superschoon zijn, of moeilijk recyclebaar, maar dat is een probleem wat gaandeweg de tijd opgelost gaat worden. Je kan maar beter alvast een deel van de infrastructuur gereed hebben voor elektrische auto’s, anders blijven we het kip ei probleem houden. De Shell’s van de wereld zien natuurlijk de toekomst somber in met elektrische wagens. Beter zetten ze nu in op accu technieken en fabrieken. Accu’s gaat het helemaal om draaien in de komende 10 jaar. Hoe beter de accu, hoe meer elektrische toepassingen die zonder dinosaurussap gedaan kunnen worden. Mooiste zou zijn natuurlijk een mini kerndingetje voor in je auto. Eenmaal aanschaffen en nooit meer bijladen :afro Dat zal nogal wat teweeg brengen zeg op de wereld, machtverschuiving van hier tot Tokio.7 oktober 2015 om 07:54 #18297164Wat ik altijd zo mooi vond aan die modelbouw was de efficiente, simpele en lichtgewicht constructie. Een diff met twee drukplaten en stalen lager kogels er tussen:
En dan direct aangedreven door de motor op de achter as:
Efficienter kan niet!
Dan een chassis van twee glas fiber epoxy platen, op afstandhouders met de accu daar tussen. Dit soort autootjes van 1:24 reden gerust 80km/u in die tijd op het rechte lange stuk op het circuit. Accelleratie van jewelste.
Who needs een versnellingsbak?? :wtf
7 oktober 2015 om 08:29 #18297165Modelbouw is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met een echte auto. Bij techniek kun je niet zomaar evenredig de schaal vergroten. De grootste factor die niet mee doet aan schaalvergroting is luchtweerstand.
De dingen die jij hier laat zien bestaan natuurlijk al lang. We noemen dat Golfkarretjes.
7 oktober 2015 om 08:57 #18297166Natuurlijk veranderen dingen met schaalvergroting niet lineair, maar ook weer niet zo extreem, de schaalvergroting is immers ook niet zo extreem. Een groter probleem van zulke constructies voor echte auto’s is lawaai.
7 oktober 2015 om 10:01 #18297167Toch blijft dat Electrisch rijden zo beperkt terwijl het hier door enkele “hippies” de hemel in geprezen word.
Laat t ze errst nou eens ECHT!! bewijzen dat het rendabel wordt voor vervoer op langere afstanden en lasten.
De tesla haal met mooeite zijn actiradius als er strak volgens het nieuwe rijden heuvel af word gereden.
Electrische Vrachtwagens welke Leeg meer wegen als mijne afgeladen, door de Accu’s.
En maar een actieradius van met mazzel 150km hebben.Sorry, moest even mijn praktijkervaringen kwijt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 oktober 2015 om 10:14 #18297168@wim-v6 wrote:
Toch blijft dat Electrisch rijden zo beperkt terwijl het hier door enkele “hippies” de hemel in geprezen word.
Laat t ze errst nou eens ECHT!! bewijzen dat het rendabel wordt voor vervoer op langere afstanden en lasten.
De tesla haal met mooeite zijn actiradius als er strak volgens het nieuwe rijden heuvel af word gereden.
Electrische Vrachtwagens welke Leeg meer wegen als mijne afgeladen, door de Accu’s.
En maar een actieradius van met mazzel 150km hebben.Sorry, moest even mijn praktijkervaringen kwijt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Je kan natuurlijk enkel naar nadelen kijken en dat vergelijken met de voordelen van iets anders, dat heet appels met peren vergelijken. Je vergelijkt tot in de puntjes verfijnde techniek met iets wat nog steeds in de kinderschoenen staat. Zelfs de Tesla is in feite nog maar een stoomlocomotief. Die gebruikt accu’s van een ‘beproefd’ ontwerp, terwijl er allerlei nieuwe accu technieken in ontwikkeling zijn die de oude technieken zullen laten verbleken waar je bij staat. En daar heeft nog geen enkele ‘consument’ praktijkervaringen mee.
Jouw glas is echt half leeg hoor Wim, mijne gelukkig half vol. :jerry
Je moet elektrisch rijden in de huidige vorm dus helemaal niet als voorbeeld aanhalen, als je heel basic technisch naar de motor zelf kijkt en daar vanuit terug redeneert dan is de motor sowieso al drie keer zo efficiënt. Het grootste struikelblok is accu’s, en daardoor worden motoren nog heel bescheiden gehouden, en dan nog hou je een schamele actieradius over. Zodra dat accu probleem opgelost is dan worden verbrandingsmotoren snel leuke curiosa, zoals stoommachines.
7 oktober 2015 om 10:35 #18297169@wim-v6 wrote:
Toch blijft dat Electrisch rijden zo beperkt terwijl het hier door enkele “hippies” de hemel in geprezen word.
Laat t ze errst nou eens ECHT!! bewijzen dat het rendabel wordt voor vervoer op langere afstanden en lasten.
De tesla haal met mooeite zijn actiradius als er strak volgens het nieuwe rijden heuvel af word gereden.
Electrische Vrachtwagens welke Leeg meer wegen als mijne afgeladen, door de Accu’s.
En maar een actieradius van met mazzel 150km hebben.Sorry, moest even mijn praktijkervaringen kwijt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Natuurlijk werkt het nu nog niet optimaal, maar ik geef Tesla wel credit voor het feit dat ze het proberen.
Je moet ergens beginnen en je moet ergens je praktijk ervaring uit halen. Je kunt moeilijk verwachten dat ze ineens met een super-elektro-auto op de markt komen die wel 750 km aan 1 stuk kunnen rijden. Iemand moet de pionier zijn die het probeert.
De eerste auto met een ICE had ook een topsnelheid die je lopend kon inhalen.
Als je nergens begint, kun je ook niet verder ontwikkelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.