Gloeispiraal afgebroken

Forumindex Forums Modellen Corsa Gloeispiraal afgebroken

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    eriksmith200

Ik had mijn auto (Corsa-C; Z1.3DT uit 2005) wegens startproblemen naar de garage gebracht. Zonet werd ik gebeld met de mededeling dat bij het demonteren van de gloeispiraaltjes er eentje is afgebroken, met als gevolg dat de cilinderkop, koppakking en distributieriem vervangen moet worden. Kosten voor mij: circa 1500 euro :(

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Is dit niet een fout van de garage?

eriksmith200

Bovag bemiddelingsdienst gebeld, deze reparatie komt gewoon op mijn rekening :(

harold1

dus hun fout,en jij kan betalen?
          moet niet gekker worden..:hmmz

freek corsa
          Deelnemer

Heb je zelf wel eens een gloei spiraal los gedraaid ?

Het is erg lullig voor je, maar als er een ervaren monteur mee bezig is en de gloei spiraal knapt af, dan kan die monteur er weinig tegen doen.

Ik heb zelf wel eens gloei spiralen staan vervangen, maar dat is echt gokken en bidden en hopen dat ze los gaan.

Nou moet ik wel zeggen dat als de monteur niet ervaren is op dit gebied dat het dan echt veel sneller stuk gaat.

Helaas voor jou zijn de kosten wel voor je zelf.

TRPower

hmmz,
              vind t raar dat jij t zelf moet betalen…
              zij hebben hem toch afgebroken.

ik heb zelf toen ik nog bij vw werkte meegemaakt dat een collega een bougie afbrak van een rs6, dit moest toch echt op onze rekening gemaakt worden

max
              Deelnemer

Bel eens met de Opel klanten service, misschien kunnen zij je nog verder helpen.

Cilinderkop vervangen hoeft meestal niet direct. Een motoren revisiebedrijf kan het repareren.
                Een dealer zou dit ook moeten kunnen uitboren en kunnen voorzien van nieuwe draad terwijl de cilinderkop er nog op zit.

Wat vaak helpt is als men, voor dat men aan het losdraaien van de spiralen begint, de motor goed warm rijdt. Daardoor willen ze meestal een stuk beter los…

Als uiterste noodmiddel kun je ook met 3 spiralen rijden echter zal de motor dan moeilijker aanspringen (wat eigenlijk jouw probleem was) en in koude toestand eerst wat moeilijker lopen. Daarna merk je geen verschil.

freek corsa
                Deelnemer

idd met 3 goed werkende spiralen start hij ook wel, kost je veel minder geld.

mayhem

sorry or, maar hun maken de fout.. beetje 1500 lammeren omdat hun t verkloten.

jsgsi
                    Deelnemer

met als gevolg dat de cilinderkop, koppakking en distributieriem vervangen moet worden.

Distributieriem vind ik wel vreemd dat die ook vervangen moet worden de Z13DT heeft namelijk geen riem maar een ketting.

Er is ook speciaal gereedschap om afgebroken gloeispiralen uit de cilinderkop te demonteren zonder dat de cilinderkop eraf moet.

TonSR

dit ruikt aardig naar oplichting
                        is inderdaad een stukje gereedschap voor
                        dis ketting vervangen,met welke zin
                        zou toch nog maar eens een goed onderbouwd
                        gesprek aan gaan,niet met zoon figuur van de
                        vloer maar iemand die echt beslissing kan nemen
                        al krijg je maar een tegemoed koming fiftie/fiftie bvb.
                        suc6 vgr tonsr.

freek corsa
                        Deelnemer

Nu ik dit allemaal lees, lijkt het me idd niet reëel om te gaan betalen.

Als er gereedschappen voor bestaan, dan is die kop demontage niet nodig.

En dan nog het distributie verhaal, als er een ketting op zit is vervangen niet nodig.

Fearless
                          Deelnemer

Dat afgebroken stuk ligt nu dus boven de zuiger? of zit het afgebroken stuk nog vast in de kop?

Beetje slim persoon krijgt hem er wel uit. maar het is allemaal k*t aan zon blok.
                            Geloof dat die krengen net achter op zitten.

eriksmith200

origineel gepost door Fearless
                              Dat afgebroken stuk ligt nu dus boven de zuiger? of zit het afgebroken stuk nog vast in de kop?

Beetje slim persoon krijgt hem er wel uit. maar het is allemaal k*t aan zon blok.
                              Geloof dat die krengen net achter op zitten.

Het afgebroken stuk zit nog vast in de kop. Ik heb nog es met de garage gesproken, 1500 euro is worst case scenario waarbij de cilinderkop vervangen moet worden. Distributie is idd met ketting, niet met riem, dus die hoeft niet vervangen te worden. De cilinderkop laten ze door een bedrijfje uitboren, die zetten er een nieuwe schroefdraad in zodat er een nieuwe spiraal in kan. De kosten zijn vooral arbeidsloon.

Over wat de Bovag zei, de regel is meestal als volgt: gaat er iets mis bij demontage dan is het voor rekening van de klant, want dat kan het gevolg zijn van gebrekkig onderhoud. Gaat er iets mis bij montage dan is het de fout van de garage. Als de vorige eigenaar bij 50k de gloeispiraaltjes had vervangen had ik nu bij 100k dit probleem niet gehad. Maar gloeispiraaltjes vervangen hoort niet bij standaard onderhoud.

Blijft kut voor mij, en ik zal nooit weten of het onderdeel inderdaad kassie was of dat de monteur heeft lopen prutsen.

R.Frankhuisen

ik vind het echt een abnormaal verhaal.. ik werk bij een schade bedrijf maar als wij wat slopen moeten wij toch echt op de blaren zitten en is de rekening voor ons bedrijf.. zelfs als de auto binnenkomt met een deukje en de klant zegt bij aflevering dat die er niet in zat moeten wij dat deukje maken ( als er een foto is als bewijs dat het er al opzat niet natuurlijk )

kan je niet met de dealer overleggen dat jullie de kosten delen ofzo.. want het kan nooit zijn dat jij alles moet gaan betalen toch?

kaneelschep
                                Deelnemer

maar gloeispiralen horen toch ook niet bij standaard onderhoud aan de auto?
                                  Die dingen gaan gewoon lang mee tot je last hebt met starten.. Waarom zou je ze eerder vervangen?
                                  En als je garage beter uitgerust was en ze het niet uit elkaar moeten halen om uit te besteden zou jij dus minder kosten hebben om de kop te bewerken??
                                  Dit ruikt echt heel erg naar bijbehorende kosten op klant afschuifen…
                                  Het is een beetje het uitlaatspruitstuk bouten verhaal.. Blijft allemaal een rotklus, maar moet toch kunnen..

Hoe je het ook wend of keert.. ik vind dat ze best een tegemoetkoming mogen aanbieden via opel.
                                  Praat eens rustig persoonlijk met een hoofdkantoor van opel ipv een verkoper of monteur en gooi dit allemaal eens in de groep. Kijken wat die er van vinden.

Succes!!

Opel_Bjorn
                                  Deelnemer

ik zou ook niet betalen. Anders kun je even goed alles zelf doen aangezien je het toch betaald indien je iets kapot doet. Opel klantenservie moet je al niet op rekenen hoor, heb ik ook al mee in de clinch gelegen. het moest zelfs zo ver komen dat er een advocaat bij moest komen :fy1

Fearless
                                    Deelnemer

Het is gewoon altijd k*t.
                                      Foutje zit in een klein hoekje…

Grote kans dat het niet gebeurd was met een beetje kruipolie en wat xtra voorzchtigheid.

Maar achterstallig onderhoud is ook k*t….maarja waaromiets vervangen wat nog goed is…wanneer gaat een gloeiplug nou kapot.? Dus dat blijt zitten…

Ik weet ook niet beter als dat het garagebedrijf voor de kosten op draait.

wim-v6
                                      Deelnemer

Gloeipluggen.

Is net Gokken…

De ene keer heb je mazzel en draaien ze 200.000km mee.

en de andere keer gaan ze bij 60.000 oid.

Heeft ook te maken met veel of weinig korte ritten natuurlijk.

willem

TonSR

ik zou als ik jouw was schriftelijk een fiftie fiftie voorstel doen,daar schriftelijk een reactie op vragen,als ze niet acord gaan daarmee naar een rechts
                                          winkel stappen en kijken wat hun daar op zeggen.
                                          mijn mening is dat inplaats van reparatie hun schade hebben toegebracht
                                          en deze nu op jouw willen terug halen.
                                          ik kan het garage bedrijf niet,maar hier in rotterdam zijn er veel
                                          bedrijven die met stage werkers werken,stel dat dat daar ook
                                          zo het geval zou zijn kan je het nog op onkeunde gooien.
                                          het blijft een naar geval en jij moet proberen er uit te komen
                                          hoop dat het gaat lukken.hoor graag hoe het verder afloop
                                          vgr tonsr.

Hacula
                                          Deelnemer

Ik heb ook eens gehad dat een stuk gloeispiraal in de kop is blijven zitten, ik copypaste het verhaal even.

Het stukje gloeispiraal ook losgekregen. Draad getapt in het stukje dat afgebroken was (met het blok op zijn kop zodat er niks in kwam), daar een draadeind in gedraait. Een lomp blok metaal om het draadeind, en dan aan het einde van het draadeindeen flinke revet met moertjes vastzetten. Een paar keer het blok flink tegen de revet rammen en… helemaal niks
                                            Wat tinner op het afgebroken stuk gegoten, een tijdje gewacht en dan weer rammen. En ja hoor, hij komt los :jerry

Foto van het stuk dat vast zat en 2 gloeispiralen. Eentje waar een stukje van mist, en eentje die nog wel goed is als vergelijkingsmateriaal. Zo konden we meten of alles eruit was.

Het is dus handig om het afgebroken stuk naast een ‘hele’ gloeispiraal te leggen om te zien wat er achter is gebleven, dan zouden wij eventueel mee kunnen denken. Tot die tijd lekker met 3 spiralen rijden en het aanvechten dat hun alles gewoon moeten betalen.

Toni Manta A

En wat nou als iemand jou vraagt om zijn gloeistiften te vervangen en er breekt er 1 af bij het losdraaien waar je niks aan kunt doen? Ga jij het dan betalen?

Vraag is niet aan een specifiek iemand gericht trouwens, gewoon ff iets om over na te denken.

MV

dan is erom gevraagd om het te vervangen dan liggen de kosten bij de eigenaar omdat die het wilde laten vervangen.

bij eriksmith200 is daar niet om gevraagd en hebben ze dus zonder zijn toestemming de gloeispiralen eruit gehaald dus liggen de kosten bij de garage omdat hun er verantwoordelijk voor zijn, geen toestemming van eigenaar dan gaat de auto van de brug af simpel zat:angel

freek corsa
                                                Deelnemer

Inderdaad geen opdracht van de klant, dan zijn de kosten voor de garage.

Astraman
                                                  Deelnemer

Plat gezegt, moet zoiets niet vermeld worden dan bij demontage, dat dat risico erin zit. Ik weet niet, ik zou als monteur wel ff die klant vertellen dat er een risico inzit, voorkom je een hoop discussie achteraf mee.

Flpke

Als de klant er niet om heeft gevraagd dan hoeft dit ook niet betaald te worden…

Vaker zo’n dingen meegemaakt bij kleine garage’s die dingen vervangen waar niet om is gevraagd..
                                                      Of dingen monteren en dan stuk maken.. En niks van zeggen…

Is niet bij alle kleine garage’s, veel kleine zijn ook zeer goed in onderhoud ivm mindere drukte..

Waar woon je ergens?

Miss kan ik je er mee helpen..
                                                      Heb dit ook wel eens meegemaakt bij tractoren..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.