Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Gloeispiraal afgebroken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2009 om 12:38 #17214195
Ik had mijn auto (Corsa-C; Z1.3DT uit 2005) wegens startproblemen naar de garage gebracht. Zonet werd ik gebeld met de mededeling dat bij het demonteren van de gloeispiraaltjes er eentje is afgebroken, met als gevolg dat de cilinderkop, koppakking en distributieriem vervangen moet worden. Kosten voor mij: circa 1500 euro :(
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Is dit niet een fout van de garage?
16 november 2009 om 13:07 #17551986Bovag bemiddelingsdienst gebeld, deze reparatie komt gewoon op mijn rekening :(
16 november 2009 om 13:27 #17551987dus hun fout,en jij kan betalen?
moet niet gekker worden..:hmmz16 november 2009 om 14:15 #17551988Heb je zelf wel eens een gloei spiraal los gedraaid ?
Het is erg lullig voor je, maar als er een ervaren monteur mee bezig is en de gloei spiraal knapt af, dan kan die monteur er weinig tegen doen.
Ik heb zelf wel eens gloei spiralen staan vervangen, maar dat is echt gokken en bidden en hopen dat ze los gaan.
Nou moet ik wel zeggen dat als de monteur niet ervaren is op dit gebied dat het dan echt veel sneller stuk gaat.
Helaas voor jou zijn de kosten wel voor je zelf.
16 november 2009 om 14:43 #17551989hmmz,
vind t raar dat jij t zelf moet betalen…
zij hebben hem toch afgebroken.ik heb zelf toen ik nog bij vw werkte meegemaakt dat een collega een bougie afbrak van een rs6, dit moest toch echt op onze rekening gemaakt worden
16 november 2009 om 14:51 #17551990Bel eens met de Opel klanten service, misschien kunnen zij je nog verder helpen.
Cilinderkop vervangen hoeft meestal niet direct. Een motoren revisiebedrijf kan het repareren.
Een dealer zou dit ook moeten kunnen uitboren en kunnen voorzien van nieuwe draad terwijl de cilinderkop er nog op zit.Wat vaak helpt is als men, voor dat men aan het losdraaien van de spiralen begint, de motor goed warm rijdt. Daardoor willen ze meestal een stuk beter los…
Als uiterste noodmiddel kun je ook met 3 spiralen rijden echter zal de motor dan moeilijker aanspringen (wat eigenlijk jouw probleem was) en in koude toestand eerst wat moeilijker lopen. Daarna merk je geen verschil.
16 november 2009 om 14:56 #17551991idd met 3 goed werkende spiralen start hij ook wel, kost je veel minder geld.
16 november 2009 om 14:57 #17551992sorry or, maar hun maken de fout.. beetje 1500 lammeren omdat hun t verkloten.
16 november 2009 om 15:10 #17551993met als gevolg dat de cilinderkop, koppakking en distributieriem vervangen moet worden.
Distributieriem vind ik wel vreemd dat die ook vervangen moet worden de Z13DT heeft namelijk geen riem maar een ketting.
Er is ook speciaal gereedschap om afgebroken gloeispiralen uit de cilinderkop te demonteren zonder dat de cilinderkop eraf moet.
16 november 2009 om 15:37 #17551994dit ruikt aardig naar oplichting
is inderdaad een stukje gereedschap voor
dis ketting vervangen,met welke zin
zou toch nog maar eens een goed onderbouwd
gesprek aan gaan,niet met zoon figuur van de
vloer maar iemand die echt beslissing kan nemen
al krijg je maar een tegemoed koming fiftie/fiftie bvb.
suc6 vgr tonsr.16 november 2009 om 15:43 #17551995Nu ik dit allemaal lees, lijkt het me idd niet reëel om te gaan betalen.
Als er gereedschappen voor bestaan, dan is die kop demontage niet nodig.
En dan nog het distributie verhaal, als er een ketting op zit is vervangen niet nodig.
16 november 2009 om 16:18 #17551996Dat afgebroken stuk ligt nu dus boven de zuiger? of zit het afgebroken stuk nog vast in de kop?
Beetje slim persoon krijgt hem er wel uit. maar het is allemaal k*t aan zon blok.
Geloof dat die krengen net achter op zitten.16 november 2009 om 20:49 #17551997origineel gepost door Fearless
Dat afgebroken stuk ligt nu dus boven de zuiger? of zit het afgebroken stuk nog vast in de kop?Beetje slim persoon krijgt hem er wel uit. maar het is allemaal k*t aan zon blok.
Geloof dat die krengen net achter op zitten.Het afgebroken stuk zit nog vast in de kop. Ik heb nog es met de garage gesproken, 1500 euro is worst case scenario waarbij de cilinderkop vervangen moet worden. Distributie is idd met ketting, niet met riem, dus die hoeft niet vervangen te worden. De cilinderkop laten ze door een bedrijfje uitboren, die zetten er een nieuwe schroefdraad in zodat er een nieuwe spiraal in kan. De kosten zijn vooral arbeidsloon.
Over wat de Bovag zei, de regel is meestal als volgt: gaat er iets mis bij demontage dan is het voor rekening van de klant, want dat kan het gevolg zijn van gebrekkig onderhoud. Gaat er iets mis bij montage dan is het de fout van de garage. Als de vorige eigenaar bij 50k de gloeispiraaltjes had vervangen had ik nu bij 100k dit probleem niet gehad. Maar gloeispiraaltjes vervangen hoort niet bij standaard onderhoud.
Blijft kut voor mij, en ik zal nooit weten of het onderdeel inderdaad kassie was of dat de monteur heeft lopen prutsen.
16 november 2009 om 20:55 #17551998ik vind het echt een abnormaal verhaal.. ik werk bij een schade bedrijf maar als wij wat slopen moeten wij toch echt op de blaren zitten en is de rekening voor ons bedrijf.. zelfs als de auto binnenkomt met een deukje en de klant zegt bij aflevering dat die er niet in zat moeten wij dat deukje maken ( als er een foto is als bewijs dat het er al opzat niet natuurlijk )
kan je niet met de dealer overleggen dat jullie de kosten delen ofzo.. want het kan nooit zijn dat jij alles moet gaan betalen toch?
16 november 2009 om 21:11 #17551999maar gloeispiralen horen toch ook niet bij standaard onderhoud aan de auto?
Die dingen gaan gewoon lang mee tot je last hebt met starten.. Waarom zou je ze eerder vervangen?
En als je garage beter uitgerust was en ze het niet uit elkaar moeten halen om uit te besteden zou jij dus minder kosten hebben om de kop te bewerken??
Dit ruikt echt heel erg naar bijbehorende kosten op klant afschuifen…
Het is een beetje het uitlaatspruitstuk bouten verhaal.. Blijft allemaal een rotklus, maar moet toch kunnen..Hoe je het ook wend of keert.. ik vind dat ze best een tegemoetkoming mogen aanbieden via opel.
Praat eens rustig persoonlijk met een hoofdkantoor van opel ipv een verkoper of monteur en gooi dit allemaal eens in de groep. Kijken wat die er van vinden.Succes!!
16 november 2009 om 21:14 #17552000ik zou ook niet betalen. Anders kun je even goed alles zelf doen aangezien je het toch betaald indien je iets kapot doet. Opel klantenservie moet je al niet op rekenen hoor, heb ik ook al mee in de clinch gelegen. het moest zelfs zo ver komen dat er een advocaat bij moest komen :fy1
16 november 2009 om 21:25 #17552001Het is gewoon altijd k*t.
Foutje zit in een klein hoekje…Grote kans dat het niet gebeurd was met een beetje kruipolie en wat xtra voorzchtigheid.
Maar achterstallig onderhoud is ook k*t….maarja waaromiets vervangen wat nog goed is…wanneer gaat een gloeiplug nou kapot.? Dus dat blijt zitten…
Ik weet ook niet beter als dat het garagebedrijf voor de kosten op draait.
16 november 2009 om 21:31 #17552002Gloeipluggen.
Is net Gokken…
De ene keer heb je mazzel en draaien ze 200.000km mee.
en de andere keer gaan ze bij 60.000 oid.
Heeft ook te maken met veel of weinig korte ritten natuurlijk.
willem
16 november 2009 om 21:38 #17552003ik zou als ik jouw was schriftelijk een fiftie fiftie voorstel doen,daar schriftelijk een reactie op vragen,als ze niet acord gaan daarmee naar een rechts
winkel stappen en kijken wat hun daar op zeggen.
mijn mening is dat inplaats van reparatie hun schade hebben toegebracht
en deze nu op jouw willen terug halen.
ik kan het garage bedrijf niet,maar hier in rotterdam zijn er veel
bedrijven die met stage werkers werken,stel dat dat daar ook
zo het geval zou zijn kan je het nog op onkeunde gooien.
het blijft een naar geval en jij moet proberen er uit te komen
hoop dat het gaat lukken.hoor graag hoe het verder afloop
vgr tonsr.17 november 2009 om 00:50 #17552004Ik heb ook eens gehad dat een stuk gloeispiraal in de kop is blijven zitten, ik copypaste het verhaal even.
Het stukje gloeispiraal ook losgekregen. Draad getapt in het stukje dat afgebroken was (met het blok op zijn kop zodat er niks in kwam), daar een draadeind in gedraait. Een lomp blok metaal om het draadeind, en dan aan het einde van het draadeindeen flinke revet met moertjes vastzetten. Een paar keer het blok flink tegen de revet rammen en… helemaal niks
Wat tinner op het afgebroken stuk gegoten, een tijdje gewacht en dan weer rammen. En ja hoor, hij komt los :jerryFoto van het stuk dat vast zat en 2 gloeispiralen. Eentje waar een stukje van mist, en eentje die nog wel goed is als vergelijkingsmateriaal. Zo konden we meten of alles eruit was.
Het is dus handig om het afgebroken stuk naast een ‘hele’ gloeispiraal te leggen om te zien wat er achter is gebleven, dan zouden wij eventueel mee kunnen denken. Tot die tijd lekker met 3 spiralen rijden en het aanvechten dat hun alles gewoon moeten betalen.
17 november 2009 om 21:43 #17552005En wat nou als iemand jou vraagt om zijn gloeistiften te vervangen en er breekt er 1 af bij het losdraaien waar je niks aan kunt doen? Ga jij het dan betalen?
Vraag is niet aan een specifiek iemand gericht trouwens, gewoon ff iets om over na te denken.
17 november 2009 om 22:06 #17552006dan is erom gevraagd om het te vervangen dan liggen de kosten bij de eigenaar omdat die het wilde laten vervangen.
bij eriksmith200 is daar niet om gevraagd en hebben ze dus zonder zijn toestemming de gloeispiralen eruit gehaald dus liggen de kosten bij de garage omdat hun er verantwoordelijk voor zijn, geen toestemming van eigenaar dan gaat de auto van de brug af simpel zat:angel
17 november 2009 om 22:23 #17552007Inderdaad geen opdracht van de klant, dan zijn de kosten voor de garage.
17 november 2009 om 22:39 #17552008Plat gezegt, moet zoiets niet vermeld worden dan bij demontage, dat dat risico erin zit. Ik weet niet, ik zou als monteur wel ff die klant vertellen dat er een risico inzit, voorkom je een hoop discussie achteraf mee.
17 november 2009 om 22:40 #17552009Als de klant er niet om heeft gevraagd dan hoeft dit ook niet betaald te worden…
Vaker zo’n dingen meegemaakt bij kleine garage’s die dingen vervangen waar niet om is gevraagd..
Of dingen monteren en dan stuk maken.. En niks van zeggen…Is niet bij alle kleine garage’s, veel kleine zijn ook zeer goed in onderhoud ivm mindere drukte..
Waar woon je ergens?
Miss kan ik je er mee helpen..
Heb dit ook wel eens meegemaakt bij tractoren.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.