Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Gloeipluggen Vectra CDTI vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2010 om 20:31 #17227521
Nu het wat kouder wordt merk ik goed dat m’n auto was minder vlot en enthousiast aanslaat. Ik verdenk de gloeipluggen, heb al gezien dat die ~20 euro p.s. kosten dus ik wou ze alle 4 vervangen. Maar hoe? Veel werk kan het niet zijn, heeft iemand een how to?
Betreft overigens een C1 120pk CDTi.
23 oktober 2010 om 20:42 #17747015Veel werk is het niet alleen bij de 8V (120pk cdti) kom je er erg slecht bij.
Met goed gereedschap (kleine/smalle dop 10 (dacht ik) met knie en verlengstukken en flexibele handen/vingers moet het wel lukken.Maar brand het motorstoringslampje ook (net na de koude start) ?
Als er een gloeier kapot is brand dat lampje meestal wel .24 oktober 2010 om 07:05 #17747016Idd niet veel werk, maar wel lastig. Je zal niet de eerste zijn die er bij het losdraaien eentje breekt. En dan ben je echt de klos als dat gebeurt.
Maar als je storiinglampje niet brand , is dat het probleem niet. Die van mij brand ook de eerste 2 minuten, daarna niet meer. Alleen start de mijne wel gewoon meteen omdat het 1 gloeistift is die het niet goed doet.
24 oktober 2010 om 08:52 #17747017Storingslampje brandt wel, en gaat uit als de motor gestart is. Daarbij vind ik dat ie lang rond moet draaien voordat ie aanslaat zegmaar.
24 oktober 2010 om 09:27 #17747018Als je de gloeiers wil gaan vevangen overtuig je eerst dat je het goede gereedschap hebt als de dop scheef zit zeg of gaat wringen breek je de oude gloei bougie zo maar af je moet dat met heel veel gevoel doen .
eff met hand warme moptor de bougie,s net lossen schrikken en wd 40 spuiten en dan een beetje zoekend los /vast draaiend de bougie,s er uit draaien .beter 1 keer ecktra wd40 spuiten als breken
verder met monteren beetje molycote op de draad van de gloeibougie,s of beetje koper slib vet . is voor de volgende vervanging alleen maar beter .
spreek uit ervaring dus nogmaals oefen in gevoel hebben .
succes met de klus
Bert
24 oktober 2010 om 09:46 #17747019origineel gepost door speaker
Idd niet veel werk, maar wel lastig. Je zal niet de eerste zijn die er bij het losdraaien eentje breekt. En dan ben je echt de klos als dat gebeurt.Maar als je storiinglampje niet brand , is dat het probleem niet. Die van mij brand ook de eerste 2 minuten, daarna niet meer. Alleen start de mijne wel gewoon meteen omdat het 1 gloeistift is die het niet goed doet.
Dat deed die van mij ook, alleen geeft hij als storing gloeitiming probleem. Dan heb je toch echt slechte gloeistiften er in zitten. nadat mijn stiften vervangen waren, was het probleem over…
@Speaker: dan zal die af en toe ook wel een lekker rookgordijn op de weg leggen ..of niet..???
Dat deed die van mij wel namelijk…nu helemaal niet meer….24 oktober 2010 om 10:52 #17747020Nee hoor , die van mij rookt niet.
Tenzij ik het gaspedaal tot de vloer door druk, dan wel !!
En warom zou ik ze vervangen als er eentje slecht is, maar hij wel prima start?? Komt wel als de rest ook stuk gaat. :angel
@bert: volgens mij zijn ze van aluminium , die stiften…. dan kan je beter Alu-pasta gebruiken.24 oktober 2010 om 11:10 #17747021origineel gepost door speaker
Nee hoor , die van mij rookt niet.
Tenzij ik het gaspedaal tot de vloer door druk, dan wel !!
En warom zou ik ze vervangen als er eentje slecht is, maar hij wel prima start?? Komt wel als de rest ook stuk gaat. :angel
@bert: volgens mij zijn ze van aluminium , die stiften…. dan kan je beter Alu-pasta gebruiken.wat dacht je van vervuiling van je systeem , door onverbrande diesel (roetvorming) lijkt me niet echt lekker…
daarom heb ik ze gelijk alle 4 vervangen, ik had er 2 slecht, en starte ook goed….ben ff weg, uitlaten ophalen……:wors:wors:wors laterzzzz
24 oktober 2010 om 11:12 #17747022Vervuiling door Slechte gloeiers is maar Heel beperkt.
Gloeiers werken alleen even met koude motor.
en helpen na het aanslaan om de verbrandings temperatuur goed te houden.
als je met warme motor 1 keer doorhaalt is deze vervuilen al in zijn geheel verdwenen.
licht blauwe rook bij koude motor, laat nouwelijk roetresten achter namelijk.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.