Gloeibougies: zoek de zeven verschillen

Forumindex Forums Modellen Corsa Gloeibougies: zoek de zeven verschillen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265667
    xladage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2008

      Omdat het service lampje een foutcode P0380 kenbaar maakte, vandaag de gloeibougies vervangen.
      Viel nog een beetje tegen, omdat er meer uit de weg moest dan ik verwacht had (luchtinlaat gedeelte had ik niet verwacht)
      Vier er uit, van drie verschillende merken!
      En in drie verschillende toestanden van verval ;)
      In ieder geval zitten er nu weer 4 BOSCH Duraterm bougies in, dus de komende jaren zit ik goed.

      #18232102
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Heb ze wel eens vervangen bij de Y17DT, maar niks echt los hoeven halen om erbij te komen..

        had een paar pijpsleutels over elkaar gezet om ze los te kunnen draaien.

        #18232103
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          ik heb ze ook al een paar keer bij mensen vervangen.

          wat ik wel doe ondanks dat je er redelijk goed bij kan is eerst ff goed wd 40 in de gaten spuiten en dan ff een paar keer los vast los vast en dan rustig er uit draaien de draadstift in de kop is niet zo erg dik en wel hol , en je wilt niet dat het ding afbreekt.

          ook dit heb ik van de Problemcar site zo overgenomen het wil nog wel is mis gaan !! dus een gewaarschuwd mens .

          Bert

          #18232104
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Klopt, haha, eerste 3 gingen soepel, de 4e heb ik door los weer iets vast, dan weer wat losser etc etc eruit gekregen..

            Deze had ook gelekt. (roet op t draad)

            Willem

            #18232105
            xladage
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2008

              Ik kreeg de pijpsleutel er niet op, zonder de luchtinlaat aan de rechter kant er af te halen.
              De meest rechtse bougie (als je voor het blok staat) kon ik niet bij, de overige drie wel.

              De zwarte buis dus, die hier er nog op zit ;)

              #18232106
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                Ja een beetje plastic ruimen is niet zo schokkend , ik heb zelf een zeskant dop 12 opgeofferd met een oude dop en een stukje pijp tussen gelast zodat ik een legte heb van een cm of 8-9 kan je er net heel goed bij en maximaal grip op je zes kantje van de gloei bougie .

                en verder is het gevoels werk .

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.