Gloeibougie Opel Insignia vervangen

Forumindex Forums Modellen Insignia Gloeibougie Opel Insignia vervangen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374118
    Dejan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 December 2012

      Beste allemaal,

      Ik krijg al aantal dagen storing elke keer als ik mijn wagen start, “Voertuig binnenkort”. Blijkt dat er een van de bougies kapot is. Heb ondertussen nieuwe besteld en wil die zelf vervangen. Weet er iemand met welk moment (Nm) die vast gezet moeten worden? Op de verpakking van de bougie staat er vraagteken bij Nm en bij Opel willen ze dit niet vertellen. Alvast bedankt. Groeten Dejan.

      #18374211
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Hoe weet je dat 1 van de gloeibougies defect is? Welk merk/ type heb je besteld, origineel OEM of ander merk? Welk motortype heb je?

        Vaak als 1 de geest geeft gaan binnenkort ook de andere. Waarom niet allemaal tegelijk vervangen?

        Vwb het aanhaalmoment, als je het had geGoogled, had je het antwoord zo kunnen vinden als je type motor en merk gloeibougie had ingegeven.

        Ik heb bij een willekeurige auto-onderdelensite zo maar een dieselversie gekozen (2.0 CDTi bj 2008-2017) en voor dit type motor is het aanhaalmoment 8-12 Nm (afhankelijk werk merk gloeibougie je hebt). Een ander type motor kan een ander aanhaalmoment kennen net als het type gloeibougie.

        #18374212
        Dejan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 December 2012

          Hallo, ik heb het laten uitlezen en was gloeibougie op het 4de cilinder. Heb er eentje eruit gehaald. Is merk Beru en deze heb ik via autodoc besteld aan 82e stuk. Bij Opel zelf is het zelfde merk alleen aan 185e stuk. Heb dit al ooit gedaan op en VW Polo en toen had ik het gewoon vastgezet. Deze kan ik ook gewoon vastzetten, maar mss toch nog op de juiste Nm. Heb 2.0 cdti, 120pk. Insignia van 2014, facelift. Bedankt voor de info.

          #18374292
          Insigniauser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2014

            Ok, gaat het om deze?

            https://www.autodoc.nl/beru/7616467

            Daar staat het aanhaalmoment bij en ook breekpunt

            Aanhaalmoment van [Nm]: 8

            Aanhaalmoment Tot [Nm]: 10

            Breekpunt [Nm]: 22

            #18374314
            Dejan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 December 2012

              Ja, dat is de juiste model. Volgens BERU is de aanhaalmoment van deze gloei bougie 12 Nm.

              Heb alle 4 gecontroleerd en een was kapot. Alles terug met moment vastgemaakt en nu is de melding weg.

              Bedankt voor de info.

              2020-05-07_154037

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.