Gloei bougies

Forumindex Forums Modellen Insignia Gloei bougies

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359933
    Jelleeelco
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 October 2012

      Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik heb een mooie Insignia Tourer (4×4 160pk diesel) uit 2011. Ik kreeg opeens de melding dat het “voertuig dringend service nodig had”, dus ik naar de garage. Daar gaven ze aan (na EUR 44,- te mogen betalen voor “onderzoekskosten” wat niet meer is dan de computer uitlezen) dat 1 van de 4 gloeibougies kapot is en vervangen moet worden.

      Hiervoor rekenen ze rond de EUR 200,-. Tenminste, als ze er netjes uitdraaien, anders moet er een extern bedrijf komen om ze er uit te trillen.

      De bougies zelf zijn namelijk al EUR 135,- (ex BTW) per stuk. Als ik zoek op internet vind ik een aantal verschillende: BERU voor EUR 110,- maar ook pakketen uit Duitsland, 4 stuks voor 165,-. Ik vind Bosch bougies (gloeibougies) voor mijn type auto van EUR 14,95…

      Heeft iemand hier ervaring mee en zijn deze tarieven van de dealer fatsoenlijk, en ben ik (op internet) appels met peren aan het vergelijken?

      Alvast ontzettend bedankt!!

      Gr

      Jelle

      #18359986
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Er zijn motoren die 1 of 2 gloeibougies hebben met een druksensor erop, en deze zijn idd vrij prijzig. Als je beetje handig bent is goed zelf te doen. Ze zitten namelijk gewoon boven in, ff goed warm rijden en dan draai je ze er makkelijk uit

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.