Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2010 om 20:22 #17571618
origineel gepost door fluks
spruitstukpakking en kleppendekselpakking{rubber ipv kurk} zijn anders als van een 2.0 liter
spruitstukpakking van een 2.2 past ook maar is minder sterk als die van een 2.425 januari 2010 om 22:01 #17571619origineel gepost door henkjan_80
Ik ga a.s. vrijdag eerst de koppakking vervangen. Waterpomp moet ik nog even kijken wat ik daarmee doe. Ik heb op de vorige motor er een nieuwe opgezet en ik meen dat ik deze toen heb overgezet naar deze motor. Dan zou betekenen dat hij er zo’n 20.000 op zit en dan vind ik het vij vlot dat hij al lek is.Eerst dus maar eens van de druk in de slangen af, daarna kijken we verder.
Weet iemand trouwens waarom een pakkingset voor 2400 zo’n 100 euro meer kost dan van een 2.0 (ong. 80 euro om 180)? Blok is zo’n beetje hetzelfde dacht ik zo, kop is alleen iets anders.
180 was ik nog niet eens kwijt voor een complete kop set incl bouten
ik dacht dat ik rond de 150 kwijt was incl bouten28 januari 2010 om 19:37 #17571620vind ik nog niet goedkoop
kopbouten zijn 2.50 per stuk
koppakking 20 euro
zo duur kan de rest toch niet zijn ?
de in-uitlaatspruitstukpakking is wel aan de prijsmaar toch ? 150 euries is een hoop geld
28 januari 2010 om 19:53 #17571621origineel gepost door opelforever
vind ik nog niet goedkoopkopbouten zijn 2.50 per stuk
koppakking 20 euro
zo duur kan de rest toch niet zijn ?
de in-uitlaatspruitstukpakking is wel aan de prijsmaar toch ? 150 euries is een hoop geld
ik heb gewoon een complete kop set gekocht en 10 kopbouten
kopbouten kosten 28 euro de set
maar ik hoefde het gelukkig niet zelf te betalen
ik had op een sloperij in ede een 2400 gekocht
lag binnen 3 weken de koppaking al uit
en had er gelukig 3 maanden garantie op
dus kreeg het kop set vergoed
uren helaas niet
dan moest ik de motor maar terug brengenmaar dus jij hebt de kopset goedkoper
dan weet ik dat voor de volgende keer28 januari 2010 om 19:59 #17571622ik heb geen complete setten maar alles los
6 cyl heb ik wel complete setten maar die haal ik ook meestal uit elkaar en verkoop het ook los
wat je niet nodig heb hoef je dan ook niet te betalen:)
die in-uitlaatspruitstukpakkingen die vind ik wel vrij duur maar die heb ik dan ook orgineel
sommige repro `s vind ik gewoon slecht [niet allemaal]
30 januari 2010 om 13:59 #17571623Ik had even op masterbase gekeken, zodoende kom ik aan die prijzen. Ik heb er een nieuwe koppakking tussen zitten (kostte trouwens iets meer dan 50 euro dus de volgende keer maar naar opelforever). De oude was ook wel slecht, ik heb ‘m niet echt nauwkeurig bekeken om te zien of er een lek zat. Waterpomp heb ik ook meevervangen. Ik had nog een zo goed als nieuwe liggen (ik dacht dat die er al op zat) en die heb nu dus gemonteerd. Lagers waren al’n beetje hoorbaar van de oude pomp dus mooi op tijd.
Kopbouten heb ik weer gebruikt. Ik weet dat ‘t rekbouten zijn, normaal vervang ik ze ook wel, nu helemaal niet aan gedacht. Aan de andere kant, als je de aanhaalmomenten haalt dan zit hij toch ook vast?!
Bij andere merken worden ook wel rekbouten gebruikt, die moet je dan opmeten. Zijn ze te lang dan moet je ze vervangen maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
@opelforever: Kun je ook een klepdekselpakking leveren voor een 2400 (rubber)?1 februari 2010 om 21:58 #17571624moet ik even voor je kijken van 6 cil en diesel heb ik ze al wel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.