Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2009 om 22:01 #17215318
Ik heb het ook in het gezocht gedeelte neergezet maar hier kijken meer mensen dus hier ook maar even.
Ik zoek dus een goede radiator voor m’n Rekord. Misschien dat ie van een E2 hetzelfde is?
21 december 2009 om 22:05 #17571594ja, in ieder geval wel voor de 1.9, 2.0 en 1.8, de 2.2 had een bredere en anders van vorm.
Eigenlijk is hij gelijk aan degene in de manta/ascona 1.9/1.8/2.0 en de kadett-C 1.9/2.0, maar dan heb je ipv de lipjes aan de zijkanten en draadeind onder, dus de pennen.
22 december 2009 om 07:27 #17571595Hij is gewoon ook nog nieuw te krijgen, nr. R12783 op h-base. (272 Euries, dat weer wel).
22 december 2009 om 16:29 #17571596die heeft me vader wel voor je.
ik weet niet of je de smalle radiateur heb?
groetjes
22 december 2009 om 16:32 #17571597ik heb ook wel nieuwe originele liggen. alleen dat is alleen met een schakelbak.
bij mij kosten ze 150,00
22 december 2009 om 18:44 #17571598:agentbij Brezan kan je hem ook gewoon bestellen
23 december 2009 om 19:00 #17571599Dat je ze nieuw kan krijgen wist ik maar om er nu zo’n 250 euro voor neer te tellen…..’t moet wel een beetje leuk blijven. Ik kan nog eens informeren wat eentje netjes moet kosten.
@henk: bij mij zit de rechterwater aan de zijkant en niet zoals bij de manta/kadett aan de rechterachterkant.
@bettus accu: ik heb een brede. Op mp adverteerd ook iemand uit emmen met een nieuwe radiator maar die heeft een rechter waterslang aan de achterkant zitten ipv aan de zijkant, ik weet niet of dat bij de jouwe ook zo is? Is hij eventueel te versturen?Bedankt voor snelle reactie allemaal. Ik zal tevens nog eens informeren naar een nieuwe voor een mooie prijs
23 december 2009 om 21:28 #17571600hij is te versturen. er liggen 2 nieuwe bij mij op zolder. ga morgen even voor je kijken waar precies de waterslngen zitten aangesloten.
groetjes
24 december 2009 om 14:07 #17571601Mooi!
Dat hoor ik dan wel even
bvd….
28 december 2009 om 14:22 #17571602de aansluitingen zitten aan de achterkant
30 december 2009 om 02:53 #17571603kan je hem nergens binnenbrengen voor een nieuw net?
kostte bij mij laatst €140.maar dat is in antwerpen…. geen bij jou in de buurt ?
30 december 2009 om 09:03 #17571604je hebt er wel een dan?
dan liet ik er gewoon een nieuw blok in solderen
kost rond de 100 euro
kan bij tardy in zwolle30 december 2009 om 20:16 #17571605Hij is dus niet lek in het koelblok maar aan de linkerzijkant.
@obelix: als je ‘m ondertussen niet weggedaan hebt ligt er nog een baksteun voor mij bij jou. Zou ik die volgende week kunnen ophalen? ‘t Heeft een tijd geduurd maar ‘t kwam er niet van….31 december 2009 om 15:26 #17571606origineel gepost door henkjan_80
Hij is dus niet lek in het koelblok maar aan de linkerzijkant.
@obelix: als je ‘m ondertussen niet weggedaan hebt ligt er nog een baksteun voor mij bij jou. Zou ik die volgende week kunnen ophalen? ‘t Heeft een tijd geduurd maar ‘t kwam er niet van….als goed is moet die er nog steeds ligen
bel me maar als je tijd hebt3 januari 2010 om 18:45 #17571607origineel gepost door bettus accu
de aansluitingen zitten aan de achterkantHier had ik even overheen gelezen.
Jammer dat ‘t niet gaat passen maar bedankt voor de reactie
@obelix: ik bel je wel even voor ‘n afspraak4 januari 2010 om 18:49 #17571608heb jij de aansluiting aan de zijkant?
4 januari 2010 om 20:53 #17571609Aan de rechterkant wel, links zit hij gewoon bovenaan aan de achterkant
5 januari 2010 om 18:57 #17571610@Obelix: ik heb je een u2u gestuurd, tel.nr. klopt niet?
5 januari 2010 om 20:20 #17571611nummer klopt wel baterij leeg
23 januari 2010 om 15:38 #17571612Ik heb nog geen nieuwe radiator maar dat is nu niet het probleem.
Hij lekt nu ook via de waterpomp(as), het valt mij ook op dat de waterslangen aardig hard zijn bij lopende motor.
Ik zat te denken aan de koppakking maar ik zie niets borrelen in de radiator.
Ik heb hier op ‘t forum ook ergens gelezen dat een koppakking van een CIH zelden lek raakt.
Mijn vraag dus is het normaal dat de waterslang van een cih zo hard wordt of zou ik inderdaad de koppakking lek hebben en dat hij het water er via de pomp en koeler uit perst? Het zou namelijk zonde zijn om er een nieuwe koeler en pomp in te hangen en dat ze binnen de korste keren weer lek zijn.Het gaat trouwens om een c24ne met 125.000 km op de klok. Wordt niet echt mee getrapt (komt zelden tot nooit boven de 4000 tpm), rijdt redelijk veel snelweg en op lpg
23 januari 2010 om 15:50 #17571613origineel gepost door henkjan_80
Ik heb nog geen nieuwe radiator maar dat is nu niet het probleem.Hij lekt nu ook via de waterpomp(as), het valt mij ook op dat de waterslangen aardig hard zijn bij lopende motor.
Ik zat te denken aan de koppakking maar ik zie niets borrelen in de radiator.
Ik heb hier op ‘t forum ook ergens gelezen dat een koppakking van een CIH zelden lek raakt.
Mijn vraag dus is het normaal dat de waterslang van een cih zo hard wordt of zou ik inderdaad de koppakking lek hebben en dat hij het water er via de pomp en koeler uit perst? Het zou namelijk zonde zijn om er een nieuwe koeler en pomp in te hangen en dat ze binnen de korste keren weer lek zijn.Het gaat trouwens om een c24ne met 125.000 km op de klok. Wordt niet echt mee getrapt (komt zelden tot nooit boven de 4000 tpm), rijdt redelijk veel snelweg en op lpg
dat een koppaking zelden lek gaat is volgens mij niet waar
ik heb al verschilende cih motors gehad met een lekke kop pakking
en rij elke morgen men auto normaal warm
ik heb tijd terug van men rekord 2.4 ook de koppaking lek gehad
bouwde ook veel druk op en men olie begon grijs te worden
koppaking vervangen is goed te doen
heb bij mij ook tegelijk de kleppen even op nieuw ingeslepen
direkt stuk zuiniger en snelleren als je het koel systeem niet goed ontlucht hebt
bouwt die ook druk op
en als die lekt heb je al gauw lucht in je systeem25 januari 2010 om 08:00 #17571614Ik heb wel vaker gehoord, toen ik nog Manta’s reed, dat de 2.4 een wat zwakkere broeder uit de CIH serie is. Intern qua constructie anders dan de 2.0 en de 2.2, al lijken ze er aan de buitenkant gezien heel erg veel op. De 2.4-tjes werden ook vaak in Manta’s gezet, maar die liepen nog wel eens brokken. In ieder geval meer dan de 2 litertjes.
In de nu 25 jaar dat ik (oude) Opels rij, heb ik nog nooit een koppakking eruit gehad. Waterpompen zijn een bekend zwak onderdeel en radiateuren heb ik ook al meermalen mogen vervangen. Koelslangen gaan meestal wel lang mee. De oude messing radiateuren zijn best redelijk van kwaliteit, maar de nieuwere met de kunststof zijkanten (liggen er al in bij de D-Kadett) en aluminium tussenblok begeven het graag (juist op die zijkanten) na verloop van tijd. Bij mijn Calibra’s was het haast om de ton prijs.
25 januari 2010 om 18:39 #17571615origineel gepost door rinus de boer
Ik heb wel vaker gehoord, toen ik nog Manta’s reed, dat de 2.4 een wat zwakkere broeder uit de CIH serie is. Intern qua constructie anders dan de 2.0 en de 2.2, al lijken ze er aan de buitenkant gezien heel erg veel op. De 2.4-tjes werden ook vaak in Manta’s gezet, maar die liepen nog wel eens brokken. In ieder geval meer dan de 2 litertjes.In de nu 25 jaar dat ik (oude) Opels rij, heb ik nog nooit een koppakking eruit gehad. Waterpompen zijn een bekend zwak onderdeel en radiateuren heb ik ook al meermalen mogen vervangen. Koelslangen gaan meestal wel lang mee. De oude messing radiateuren zijn best redelijk van kwaliteit, maar de nieuwere met de kunststof zijkanten (liggen er al in bij de D-Kadett) en aluminium tussenblok begeven het graag (juist op die zijkanten) na verloop van tijd. Bij mijn Calibra’s was het haast om de ton prijs.
een 2400 is inderdaad wat zwaker
maar dat de koppaking nu eerder lek gaat
dat denk ik niet25 januari 2010 om 19:51 #17571616Ik ga a.s. vrijdag eerst de koppakking vervangen. Waterpomp moet ik nog even kijken wat ik daarmee doe. Ik heb op de vorige motor er een nieuwe opgezet en ik meen dat ik deze toen heb overgezet naar deze motor. Dan zou betekenen dat hij er zo’n 20.000 op zit en dan vind ik het vij vlot dat hij al lek is.
Eerst dus maar eens van de druk in de slangen af, daarna kijken we verder.
Weet iemand trouwens waarom een pakkingset voor 2400 zo’n 100 euro meer kost dan van een 2.0 (ong. 80 euro om 180)? Blok is zo’n beetje hetzelfde dacht ik zo, kop is alleen iets anders.
25 januari 2010 om 20:09 #17571617spruitstukpakking en kleppendekselpakking{rubber ipv kurk} zijn anders als van een 2.0 liter
spruitstukpakking van een 2.2 past ook maar is minder sterk als die van een 2.4 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.