Gezocht: motormanagement systeem 1.6SZR

Forumindex Forums Modellen Astra Gezocht: motormanagement systeem 1.6SZR

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221107
    Zapper
      Lid sinds:
      11 May 2010

      Hallo

      Ik ben nu op zoek naar een motormanagement systeem voor een 1.6SZR motor, inclusief transponder of systeem code en een kabelboom naar de motor toe. (kabelboom is beschadigd geraakt tijdens het vervangen van de motor).
      Het type code op het oude systeem is 16214229.

      Heeft er iemand dit liggen of weet waar ik die aan kan komen?

      Het motormanagment systeem van mijn opel astra sedan uit ´97 hapert, het systeem denkt dat deze het signaal van een sensor niet krijgt waardoor deze in backup modus springt. Het ligt niet aan de sensor of de bekabeling het is echt de computer die kapot is.

      Groeten,
      Jan

      #17670724
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        als het maar aan 1 sensor ligt (storingslamp tijdens rijden ??) dan zou ik gewoon de draad controleren..

        anders eens winkelen op een sloperij..

        Willem

        #17670725
        Zapper
          Lid sinds:
          11 May 2010

          Hallo Willem.

          Bedankt voor je antwoord.
          Ja tijdens het rijden +/- 200m gaat het motor storings lampje aan.

          De draad was het eerste wat ik had gecontroleerd. Ook de sensor heb ik al vervangen gehad.
          Ik ben ook al bij een opel dealer geweest, die hebben het uitgelezen en zeiden ook dat het aan het systeem lag.
          Ik ben al bij verschillende sloperijen langs geweest, maar ze hebben de unit die ik moet hebben niet zo liggen.

          Weet je misschien een sloop die er wel eentje heeft liggen?

          Groeten,
          Jan

          #17670726
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            De X16SZR die je hebt moet wel van een Astra-F komen, daar de Astra-G een Compleet andere draadboom heeft.

            eventueel vectra-B is ook wel te passen.

            heb je al eens met een weerstandmeter de betreffende sensordraden naar de Computer gemeten..

            Willem

            #17670727
            Zapper
              Lid sinds:
              11 May 2010

              Ja, de weerstand van de draden heb ik ook gecontroleerd. Het is echt de motormanagment unit. De electronica werkt niet meer goed.

              Groeten,
              Jan

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.