Gezocht: Inbouwer voor mantzel

Forumindex Forums Modellen Astra Gezocht: Inbouwer voor mantzel

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Auteur
    joop1970
    Deelnemer

Betaling?!? Mag toch hopen dat je hier niks voor rekende gezien het resultaat?

bart-gsi
      Deelnemer

@joop1970 wrote:

Betaling?!? Mag toch hopen dat je hier niks voor rekende gezien het resultaat?

hij heeft de benzine betaald waar hij zelf bij was.. maar toen ik hem naar huis sleepte ( want hij haalde thuis niet op eigen kracht) zei hij dat hij me 50 euro wilde geven als de auto niet werkte en 100 als de auto wel werkte.. aan gezien ik er vanaf 12 uur smiddags tot ver in de nacht mee bezig ben geweest.. en ik hem 10 euro bij moeten geven toen hij een kitspuit vloeibare pakking ging halen en hij te kort kwam..
        ik was met goed vertrouwen hieraan begonnen maar na 1 pm vandaag heb ik verder niks van hem vernomen…
        ik heb gedaan wat ik kon om de boel te verbouwen naar wens.. maar zoals gezegd.. de kit was niet compleet en miste een aantal dingen.. dus ik heb op hobby kwaliteit de auto kunnen starten en heeft even gelopen.. zoals eerder al verteld.. en als hij niet meer reageert zal dit de laatste keer zijn dat ik iemand mee help met wat er ook is aan iemand auto.. al is het een band verwisselen.. afspraken die je zelf maakt ook nakomen..

hij vroeg zelf wat het zou kosten.. ik zei dat ik alleen benzine kosten deed rekenen ( auto rijdt tenslotte niet op water) en de rest voor arbeid was wat hij er zelf voor wilde geven..
        dus de afspraak was van zijn kant gekomen en ik stemde daar mee in. zelfs als ik er niks voor kreeg.. maakt mij geen drol uit.. maar zoals gezegd.. als je een afspraak maakt.. moet je die ook nakomen… de astra zou naar de garage gaan.. en verder heb ik niks van hem vernomen..
        voor de duidelijkheid het is niet mijn intentie om een auto bewust niet meer te laten werken.. maar als een kit niet kompleet is en je geen weg meer terug hebt dan moet ik het doen met de dingen die ik ter beschikking heb

trashmetal
        Deelnemer

Spruitstuk van binnen naar buiten aangedraaid?
          momentsleutel gebruikt? :hmmz

p.s. vind het niet zo netjes om zo snel al je vuile was buiten te hangen ;)

bart-gsi
          Deelnemer

wat de topic starter had was:
            de powerbox
            de x16xe gasklep
            gaskabel van de x16xe
            de 3 pakkingen ( gasklep, inlaat cilinderkopzijde en inlaat tussenpakking)

wat we bij moesten halen:
            KVS
            vloeibare pakking

wat we miste:
            2 tuitjes voor de ventilatie aan de powerbox
            diverse vacuum slangen van de motor en rembekrachtiger/hoofdremcilinder
            brandstofrail van de x16xe
            EGR plaatje met aansluiting voor een toevoer waar de uitlaatgassen naar de EGR gaan

wat ik niet kon gebruiken:
            inlaat flex buis van de x16xe ( die was te kort)
            inlaatbuis van de x16xel was te lang( heb ik in moeten korten , tot aan de resonantiebox eraf gehaald)

3 kabels voor de 3 polige stekker aan de gasklep verlengt maar door gebrek aan bruikbare spullen idd beun hazig verlengt om de auto te kunnen starten ( ik zou het zelf idd anders willen doen maar dat ging op dat moment met de spullen niet)
            egr heb ik niet verlengt.. die heb ik aangesloten en naast de accu gehangen en de EGR poort op de inlaat met een dichte pakking afgesloten
            de koel slangen naar en van de x16xel gasklep hebben we door gelust dus er was verder geen lekkage van de koeling

bart-gsi
            Deelnemer

@trashmetal wrote:

Spruitstuk van binnen naar buiten aangedraaid?
              momentsleutel gebruikt? :hmmz

p.s. vind het niet zo netjes om zo snel al je vuile was buiten te hangen ;)

ik hang geen vuile was buiten… ik vertel hoe het gegaan is en heb de whatsapp berichten en PM nog waar de afspraken in staan.. en als de TS niet meer reageert is dat niet mijn probleem..
              ik zeg hoe ik er nu over denk en als je er liever geen geld voor wil geven had hij dat gewoon moeten zeggen gezien het resultaat… daar was ik dan ook mee eens geweest

nee geen momentsleutel… gewoon vast is vast
              bij alles wat we los gehaald hebben hebben we de oude pakkingen eraf gestoken en nieuwe erop gedaan
              ja van binnen naar buiten aangedraaid

trashmetal
              Deelnemer

Enige wat ik kan bedenken is lekkage bij het inlaatspruitstuk
                Offf, koppakking was al aan het overlijden
                en is nu helemaal naar de knoppen :hmmz

bart-gsi
                Deelnemer

@trashmetal wrote:

Enige wat ik kan bedenken is lekkage bij het inlaatspruitstuk
                  Offf, koppakking was al aan het overlijden
                  en is nu helemaal naar de knoppen :hmmz

geen idee.. zoals eerder gemeld kwam er helder water uit i.p.v. koelvloeistof.. water erin gieten kan ik alleen bedenken als de auto KVS verbruikt
                  ik had al een app gestuurd met de vraag of er al duidelijkheid was bij de garage waarom de motor KVS verbruikte maar ik heb daar geen reactie op gekregen
                  het expansievat was donker qua kleur en alles behalve rood..

Haasje17
                  Moderator

Beste Bart,

Voordat je begint aan zon klus altijd eerst de auto controleren op gebreken vooraf. En anders het advies geven om het uberhaubt niet te doen.

Daarnaast is een Mantzel Set voor een X16XEL nooit compleet, kort door de bocht (Hij is er niet voor geschikt in eerste instantie).

Voordat je zon klus begint eerst kijken waar welke onderdelen geplaatst moeten worden alvorens de ombouw te starten. Dan weet je vooraf wat je nodig hebt en kun je zeggen lijkt me verstandig dat we eerst een aantal dingen aanschaffen voordat we het ombouwen.

Beste kun je in dit soort gevallen eerst een compleet spruitstuk opbouwen met mantzel injectoren en deze compleet wisselen om er zeker van te zijn dat je dan alles hebt.

Aan de andere kant verkijken mensen zich vaak op de prijs van bijvoorbeeld een nieuwe Dbilas kit.

Dbilas levert voor bijna 1000 euro een set, waarin een verlengkabel zit voor bedrading, slangen set voor gasklep en klepdeksel, handleiding en als je er niet uitkomt kun je ze gewoon mailen of bellen. (ook zit er in de prijs een chiptuning bij).

En voor iets wat niet functioneert gewoon geen geld vragen of aannemen, dat soort trucjes doen ze bij de garage al bij wisselen van sensoren zonder iets op te lossen.

KRSA2000
                    Deelnemer

@bart-gsi wrote:

wat de topic starter had was:
                      de powerbox
                      de x16xe gasklep
                      gaskabel van de x16xe
                      de 3 pakkingen ( gasklep, inlaat cilinderkopzijde en inlaat tussenpakking)

Ik mis het onderste deel inlaat van een X16XE (Corsa/Tigra) in het lijstje…

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

basss27
                      Deelnemer

Volgensmij heb je de slangen van de gasklephuis verwarming nu los liggen en komt daar het koelwater uit.

bart-gsi
                        Deelnemer

@basss27 wrote:

Volgensmij heb je de slangen van de gasklephuis verwarming nu los liggen en komt daar het koelwater uit.

Hebben we door gelust.. Dus daar liep niks uit

bart-gsi
                          Deelnemer

@KRSA2000 wrote:

Ik mis het onderste deel inlaat van een X16XE (Corsa/Tigra) in het lijstje…

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Die had hij wel bij zich..

bart-gsi
                            Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Beste Bart,

Voordat je begint aan zon klus altijd eerst de auto controleren op gebreken vooraf. En anders het advies geven om het uberhaubt niet te doen.

Daarnaast is een Mantzel Set voor een X16XEL nooit compleet, kort door de bocht (Hij is er niet voor geschikt in eerste instantie).

Voordat je zon klus begint eerst kijken waar welke onderdelen geplaatst moeten worden alvorens de ombouw te starten. Dan weet je vooraf wat je nodig hebt en kun je zeggen lijkt me verstandig dat we eerst een aantal dingen aanschaffen voordat we het ombouwen.

Beste kun je in dit soort gevallen eerst een compleet spruitstuk opbouwen met mantzel injectoren en deze compleet wisselen om er zeker van te zijn dat je dan alles hebt.

Aan de andere kant verkijken mensen zich vaak op de prijs van bijvoorbeeld een nieuwe Dbilas kit.

Dbilas levert voor bijna 1000 euro een set, waarin een verlengkabel zit voor bedrading, slangen set voor gasklep en klepdeksel, handleiding en als je er niet uitkomt kun je ze gewoon mailen of bellen. (ook zit er in de prijs een chiptuning bij).

En voor iets wat niet functioneert gewoon geen geld vragen of aannemen, dat soort trucjes doen ze bij de garage al bij wisselen van sensoren zonder iets op te lossen.

Ik had geen geld gevragen voor de arbeid.. Alleen voor de benzine van m’n eigen auto voor het heen en weer rijden

Ik wist van te voren niet of de auto interne gebreken had.. Die kan ik niet zien ennde TS kwam zelf met de auto bij zijn werkplaats aan rijden…

Ik kon ook vantevoren niet zien of de kit compleet was.. Daar kwamen we achter tijdens het inbouwen..
                              Het was voor de TS beter geweest idd om een nieuwe kit te kopen zodat hij zeker wist dat de boel compleet was

Haasje17
                              Moderator

Nogsteeds is het zo dat je alvorens wost wat je niet zou hebben en dus al wist dat het niet compleet was. Als het bij aankomst niet rookte is er dus wat mis gegaan.

bart-gsi
                                Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Nogsteeds is het zo dat je alvorens wost wat je niet zou hebben en dus al wist dat het niet compleet was. Als het bij aankomst niet rookte is er dus wat mis gegaan.

Maar kan jij dan uitleggen waarom en water uit de koeling kwam wn het expansievat donker was?? Dat doe je namelijk niet als je auto in orde is.. Dan giet je er de juiste KVS in..

okkie-001
                                  Deelnemer

Ik ga me niet mengen in wie zijn fout het is.
                                    Wat ik alleen kan zeggen ik heb het zelfde gedaan en wat er gezegd word je mist snel iets ik was een hele dag bezig met ombouwen en toen mistte ik een gaskabel en een paar slangen

Michel

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

bart-gsi
                                    Deelnemer

@okkie-001 wrote:

Ik ga me niet mengen in wie zijn fout het is.
                                      Wat ik alleen kan zeggen ik heb het zelfde gedaan en wat er gezegd word je mist snel iets ik was een hele dag bezig met ombouwen en toen mistte ik een gaskabel en een paar slangen

Michel

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Mij boeit het nu ook niet meer hoe en wat.. En ook niet wie er fout zit.. Maar ik vond het nogal krom en dat iemand z’n zelf gemaakte afspraak niet nakwam.

CarloAstra
                                      Deelnemer

Ik heb foto’s gezien van hoe het er nu uitziet… echt om te janken sorry dat ik het zeg.

Haasje17
                                        Moderator

Ik heb de topicstarter gevraagd om eventueel het eindresultaat te posten. Ik ben benieuwd of het uiteindelijk is opgelost en of alles weer is terug gebouwd naar orgineel.

bart-gsi
                                          Deelnemer

@CarloAstra wrote:

Ik heb foto’s gezien van hoe het er nu uitziet… echt om te janken sorry dat ik het zeg.

Ja dat kan.. Maar als er gebrek aan onderdelen is moet ik het doen met wat er tot mijn beschikking is… Tuurlijk is het niet het gewenste resultaat.. Maar ik had beter werk kunnen verrichten als ik had wat ik nodig had om het werk te voldoen…
                                            De kabelboom zat in een plastic gootje wat ik niet meer kon gebruiken
                                            Ik had geen krimpkousen.. Het solderen was ruk.. Dus ik heb het werkend moeten maken met wat ik had..
                                            Als ik beter spul ter beschikking had had ik idd beter werk gelevert…
                                            Dus dat is wel makkelijk om achteraf te roepen dat het om te janken is.. Maar hoe zou jouw resultaat zijn als jij in mijn schoenen stond en het moest doen met wat je tot je beschikking had??

Shane_Astra_g
                                            Deelnemer

Had je niet beter kunnen afhaken? Want je zag al dat er veel meer benodigd was om het goed te kunnen uitvoeren. Voor mijn gevoel had je moeten afhaken en desnoods meer spullen moeten verzamelen om de werkzaamheden op de juiste manier uit te voeren.

Werk goed voorbereiden was hier de juiste methode geweest.

bart-gsi
                                              Deelnemer

We hebben het hier nog op het forum gevraagd wat we nodig hadden.. En nee van te voren wist ik dat dus niet wat ik precies moest hebben.. Maar nadat we de boel uit elkaar hadden liggen was er voor mijn gevoel geen weg meer terug…
                                                Het gootjes over de stekkers voor de injectoren en kabelboom was al naar dwels naar de knoppen met los halen.. Afhaken is dan makkelijker gezegd dan gedaan als je al op de helft bent…

warhamstr
                                                Deelnemer

Al met al mooi k*tklussie geweest dus. Zou er mn handen vanaf trekken Bart, en de volgende x er niet aan beginnen als niet alles op orde is! Voor jezelf kun je wel iets tijdelijk oplossen op een beun manier. Als er een ander de weg mee op moet moet het goed zo niet perfect gebeuren. En dar kan meestal niet gratis… En voor de ts, zorg dat je boeltje compleet is als je iemand laat komen.

bart-gsi
                                                  Deelnemer

Dat zal ik zeker doen de volgende keer..
                                                    Ja ik zou het graag anders gedaan hebben…

bart-gsi
                                                    Deelnemer

Ik ga vanaf nu allen nog uitlezen bij anderen en doe geen andere werkzaamheden meer.. Heb er totaal geen zin meer in in dit geneuzel….

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
                                                    • Het onderwerp ‘Gezocht: Inbouwer voor mantzel’ is gesloten voor nieuwe reacties.