Gezocht: ECU voor Z18XE…Mag lichtjes defect zijn.

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Gezocht: ECU voor Z18XE…Mag lichtjes defect zijn.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276982
    rinus747
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2010

      Heeft nog iemand een ecu liggen voor een zielige half bejaarde hobbyist ;)? Mag best een kleine foutje bevatten als er maar geen P0130 melding komt.

      Ik wil hem gebruiken voor diagnose. Ik wil zien of mijn P0130 fout verdwijnt als ik de ECU wissel. (Alle andere oorzaken heb ik al uitgesloten dus ik denk dat het de ECU wel moet zijn)

      Ook wil ik eens wat gaan “oefenen” met mijn OpCom en CarProg chinese kitjes om ECU units te wisselen, EEPROM uit te lezen, te tunen, terug te flashen etc. etc.

      Eentje tijdelijk lenen is ook een optie…..De diagnose mogelijkheid alleen al is me een aantal kratjes bier waard waard! En ik zal er geen vreemde dingen mee uithalen.

      PIN code heb ik niet nodig. Integendeel: Ik zal je de (stiekem) uitgelezen PIN code er bij terug geven, en VIN en sleutel codes er in zetten die je maar wil hebben ;) Bovendien krijg je een goed geteste unit terug :D

      Betreft:
      Wagen: Zafira A 2002 met Z18XE motor (Unit mag ook uit Astra of zo komen!)
      ECU Type: Simtec 71
      Siemens nr: 5WK9157
      GM nr: GM09158726

      Vriendelijke groeten Rinus

      #18320931
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Waarom vraag je geen hulp van liviu of zakhooiTM??
        Aan een half defecte ecu heb je niks.. Defect is gewoon defect..

        #18320930
        rinus747
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2010

          Defect is defect……Maar:…..Goede diagnose is goede diagnose, en dat alleen is al wat waard!

          Als de diagnose goed is weet ik tenminste dat het geld dat ik ga uitgeven gegarandeerd wat gaat opleveren. Ik wil geen 200 euro uitgeven om daarna misschien te horen “Die ECU was het probleem toch niet”.

          Verder is het voor mij 2 uur rijden naar Liviu en Zakhooi. Heen en terug dus 4 uur!

          #18320932
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Dat klopt.. Maar 4 uur rijden is nog steeds goedkoper dan 200 euro voor een probeer ecu.. En ik denk dat een ecu best wel wat kost..

            #18320933
            rinus747
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 May 2010

              Een licht defecte probeer ECU is goedkoper. En een ECU zonder PIN ook. En een ECU die met onbekende toestand ergens in een hoek licht te roesten ook.

              Die 200 kan ik altijd nog uitgeven, en dat doe ik pas als ik 100% zeker weet dat daarmee het probleem opgelost is.

              #18320934
              rinus747
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 May 2010

                De vakgarage heeft dus een stijl die niet bij mij past :agent

                Die willen 1000 euro vooraf ontvangen voor een nieuwe ECU die niet terug genomen wordt,

                en de ENIGE garantie die ze geven is dat er na afloop een nieuwe ECU in de wagen zit,

                Er is GEEN garantie dat dan het probleem opgelost wordt…….Wat moet je daar mee :hmmz…. komt zoiets iemand hier bekend voor ;)

                #18320935
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  Wat je ermee moet?? Niet meer naar die garage gaan.
                  Het halve forum rijdt met gerepareerde ecu’s van liviu of zakhooi dus ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat die mensen hun werk goed doen

                  #18320936
                  rinus747
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 May 2010

                    Het is niet terecht om hier te suggereren alsof ik zou vinden dat liviu of zakhooi hun vak niet verstaan. Waarom doe je dat?

                    Ik wil gewoon even wat hulp…zodat ik tevoren weet dat de later uitgave van 200 euro plus voor 4 uur benzine terecht is, en wat gaat opleveren.

                    #18320937
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      @rinus747 wrote:

                      Het is niet terecht om hier te suggereren alsof ik zou vinden dat liviu of zakhooi hun vak niet verstaan. Waarom doe je dat?

                      Ik suggereer dat niet.. Ik weet dat het zo is aan de recenties te zien van de mensen die al bij hun geweest zijn..
                      En wat jouw idee is over liviu of zakhooi heb ik daar niet eens in meegenomen…

                      #18320938
                      rinus747
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 May 2010

                        zucht

                        #18320939
                        rinus747
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 May 2010

                          Met Liviu en Zakhooi heb ik trouwens al contact via PM’s. Dat loopt goed. Goede mannen :thumb :thumb :thumb

                          #18320929
                          trashmetal
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2007

                            Toch leuk dat een 55+er zich wil verdiepen in het repareren van ECU’s
                            genoemde medeforummers zijn ook niet met deze kennis geboren
                            als ik met al mn problemen naar anderen was gegaan
                            had ik nu nog de ballen verstand van Opels ;)

                            #18320940
                            rinus747
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 May 2010

                              :D :thumb

                              Ik heb een zee van tijd, en ben me 5 jaar geleden weer gaan gedragen als een klein kind. Als iemand wat zegt, dan wordt ik nieuwsgierig of het wel echt waar is. Als iemand iets voor me doet, dan stamp ik als een 4 jarige snotneus op de vloer, en roep hard “Nee. Nee. Ik wil het zelf doen!!!”. In de laatste 5 jaar heb ik veel bijgeleerd, en de conclusie is: Als ik dit eerder had gedaan had ik intussen rijk geweest, want in de garages hebben ze altijd maar gedaan wat ik nu zelf kan, en daar te veel geld voor gevraagd.

                              Trahsmetal…..Je herinnert me er aan dat ik de voetnoot moet aanpassen:
                              – Intussen ben ik al 5 jaar bezig met auto’s, en ben intussen 60+
                              – Doordat ik alles zelf doe is mijn pensioen toereikend :D
                              – En het leven is mooi, want je bent nooit uitgeleerd: Het vervangen, activeren en het programmeren van ECU’s is iets nieuws voor mij, en elke dag wordt ik wijzer, en ik heb nog geen cent uitgegeven (D.w.z op een habbekrats aan wat Chinese kastjes, kabels en CD’s na die momenteel onderweg zijn)

                              Ik ben benieuwd wat de volgende uitdaging wordt, want ik heb bijna alles al een keer gedaan. Is het misschien kleppen vervangen, en cilinders honen? Ik ben nieuwsgierig!

                              Bedankt allemaal voor alle inputs in de laatste 5 jaar. Het heeft me gemaakt tot een “professional”….alleen een beetje langzamer dan ;)

                              Ik zie trouwens net dat ik in de loop van de jaren “bevorderd” ben tot Senior Member. Dank je. En stuur vooral bloeoeoeme en vooral ook gelukswensen en wat goed advies…..Ik heb dat nodig, want de uitdagingen worden steeds groter :D

                              #18320941
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Nu og n keer leren je u2u berrichten te beandwoorden
                                Dan ben je helemaal n.topper

                                Heb nog wel.wat aan
                                Z18xe zooi liggen
                                Helaas geen ecu anders was die inderdaad ook voor weinig over te nemen…

                                #18344812
                                Opelvectrabz1.8xe1
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 June 2017

                                  Hallo ik ben mitchell

                                  Eigenaar van een opel vectra b z1.8xe

                                  Denk ook dat mijn ecu kappot is aleen wouw ik hem via actronics laten repareren aleen kan dat niet particulier

                                  Wie kan mij helpen ?

                                  #18344817
                                  liviu2004
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 April 2014

                                    Z18XE ecu foutcodes voor injectoren en bobine AC tronics kan niet maken.

                                    Welke foutcodes heeft jouw ecu?

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.