Gescheurde slang tussen motorblok en luchtfilter

Forumindex Forums Modellen Corsa Gescheurde slang tussen motorblok en luchtfilter

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18377916
    Siroj
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2020

      Goeiedag!

      Van het weekend rook ik een sterkte olielucht in mijn Corsa D, met name bij het remmen tot stilstand. Even de motorkap geopend, en zag daar een slang die volledig open is gescheurd! Morgen heb ik een afspraak bij de garage, ca. 1 km verderop. Wat denken jullie, kan ik hiermee nog dat stukje rijden, of is dat onverantwoord? De Opel garage wil hier niet bij meekijken, omdat ze natuurlijk bang zijn voor aansprakelijkheid. Daarom vraag ik graag hulp van de kenners! Zie onderstaande foto. Volgens mij gaat het om een slang tussen het motorblok en het luchtfilter, maar ik heb er absoluut geen verstand van..

      gescheurde-slang

      Alvast dank!

      Joris.

      #18377979
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        dat is de carterventilatie slang en zo te zien heb je er veel condens sluds in of je rijd veel korte stukjes waardoor de motor niet warm word of je heb een lekke koppakking. en ja je kunt er mee rijden in geval van nood

        #18377981
        Siroj
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2020

          Dank voor de reactie! Dan rij ik hem morgen naar de garage. Ik zal wel even laten weten of je diagnose juist was :good-job:

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.