"GELUKT" keerring vervangen F20

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) "GELUKT" keerring vervangen F20

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207086
    the aviator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2008

      hallo,

      Hoe kan ik het beste deze ring eruit krijgen (rode pijl):

      als het net zo simpel is als het lijkt, dan moet ik die ring (blauwe pijl) losmaken en dan kan ik de keerring eruit tikken..

      maaarr, wat ik tijdje geleden had gehoord was dat die ring (blauwe pijl) moest blijven zitten zoals die zit omdat hij op een bepaalde stand vast zat (en mocht ik hem dan toch loshalen, moest tie op dezelfde stand terug).

      is dat laatste trouwens waar?

      vriendelijke groeten

      steve

      #17409580
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        blauw niet loshalen. daar stel je je differentieel lagers mee.

        rood moet je er uit proberen te krijgen. maaaar denk ooh zo om het lager wat er achter zit dat je die niet beschadigt. je ziet een klein randje/lipje zitten daar mee kan je hem er uit wippen.

        #17409581
        the aviator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2008

          aha, thanks, toch goed dat ik het even had gevraagd hier (betreft blauw)..ik gaat nog eens ff pielen om dat voor elkaar te krijgen :thumbup

          jullie horen nog van me :p

          greetz,

          steve

          #17409582
          the aviator
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 May 2008

            YES, hij is dr uit :D heb met een beitel gewoon die ring van 3 kanten doorgeslagen en dan dr uit gewip door op minimaal 2 punten steeds kracht te zetten..

            gebruik wel kwaliteit gereedschap met dat wippen want er zijn bij mij 2 stukken gereedschap gebroken :o hieronder de pics:

            En nee, heb de lager daaronder niet beschadigt :P:thumbup

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.