Geluid bij schakelen

Forumindex Forums Modellen Astra Geluid bij schakelen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361769
    Tphilippe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 November 2018

      Hallo,
      Ik heb een opel astra gtc bj2012. Nu heb ik raar geluid dat uit mijn versnellingsbak komt bij het optrekken in 1ste. Ook als bij 2de vitesse ik de gaspedaal loslaat maakt hij een geluid dat niet normaal is. Ik ben gaan onderzoeken vanwaar dit zou kunnen komen. In de bijlage kan u een foto zien van de versnellingspook assembly. Nu was mijn vraag of die witte ring er zo hoort uit te zien ? Deze ziet mij er afgebroken/uitgesleten uit. Dit maakt dat de pook in de 2de vitesse te ver naar achter komt en deze dan te veel druk uitoefend op het tandwielsysteem lijkt mij. Het geluid wordt versterkt als ik de pook verder naar achter druk. 8D4E0FFF-4BC9-4487-B36E-0970ED8E30EE49993E41-2E4A-4B98-88AD-4B4161B40B66kan u mij zeggen of die witte ring inorde is of niet ?

      tips of ervaringen zijn zeer welkom !

      Alvast dank met voorbaat
      Mvg philippe thomas

      #18361779
      sggs
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 September 2015

        Die witte ring is een soort harnas wat om het lager zit aan het uiteinde van je pook zodat je je pook vrij kan bewegen maar toch gefixeerd zit.  Het zou me verbazen als het daar mee te maken heeft maar ik ben geen auto expert dus het zou kunnen. Het harnas kan je overigens makkelijk vervangen als je een vervangende hebt (tenminste op een Astra H is dat zo). Evt. zou je op dat uiteinde wat vet kunnen smeren (zit er normaal ook op) om te zien of het verschil maakt.

        #18361786
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Zo te zien welk flink uitgesleten (Lipjes afgebroken) , maar ik verwacht dat je een M32 bak hebt? Heb je een filmpje van het geluid?

          #18361791
          Tphilippe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 November 2018

            Ik denk van wel maar ben niet zeker , en ik ga vanavond het geluid proberen opnemen

            grtjes

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.