Geluid bij optrekken

Forumindex Forums Modellen Astra Geluid bij optrekken

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216288
    f12f12f12
      Lid sinds:
      7 January 2010

      Wanneer ik optrek en vanuit m`n 1 naar de 2 schakel, en ik geef vervolgens gas om vooruit te komen hoor ik een zeurend geluid onder me motorkap vandaan komen. Het geluid wat je vaker bij oudere auto`s hoort wanneer ze optrekken. Zodra de auto warm is, hoor ik het niet meer. Denk dat het met de tijd wel erger gaat worden. Moet ik mij zorgen gaan maken om de koppeling of vbak?

      Auto : Astra 1.6 X16XEL bj 1995
      km. stand : 275000

      #17594731
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        is het een tikkend , schurend ,of piepend geluid?

        #17594732
        f12f12f12
          Lid sinds:
          7 January 2010

          origineel gepost door b07
          is het een tikkend , schurend ,of piepend geluid?

          Ik zou zeggen piepend geluid wat zich enkele seconden voordoet en stopt op het moment dat ik de koppeling loslaat.. De overige versnellingen hebben hier geen last van. Dus alleen bij het schakelen naar ze 2 als de motor koud is.
          Overigens moet ik zeggen dat het schakelen in het algemeen beter gaat als de motor warm is, maar dat is geen nieuws denk ik ;).

          Tikkend is het in ieder geval zeker niet…

          #17594733
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            druklager koppeling versleten

            #17594734
            b07
              Lid sinds:
              24 February 2009

              het zou inderdaad je druklager kunnen zijn maar kijk eerst is of je v snaar wel strak genoeg staat ,als deze teslap staat gaat die ook piepen

              #17594735
              CLOG
                Lid sinds:
                17 January 2010

                Ik hoor vaak ook een zeurend geluid als ik optrek van de rechter kant maar dat is mijn vrouw die vindt dat ik te snel rijd.

                Mischien heb je niet de juiste olie in de bak zitten gezien je zegt dat het weg is wanneer de bak warm is.
                Een druklager geeft een ruisend/schurend geluid en hoor je al wanneer je de koppeling intrapt of je rijd of niet.
                Een synchroon ring is kenmerkend tussen specifieke versnellingen meestal gepaard met moeilijker schakelen.

                Als het geluid van de bak komt is het goedkoopst om de olie eens te vervangen, ik raad aan om wel naar een Opel dealer te gaan.

                #17594736
                f12f12f12
                  Lid sinds:
                  7 January 2010

                  origineel gepost door CLOG
                  Ik hoor vaak ook een zeurend geluid als ik optrek van de rechter kant maar dat is mijn vrouw die vindt dat ik te snel rijd.

                  Mischien heb je niet de juiste olie in de bak zitten gezien je zegt dat het weg is wanneer de bak warm is.
                  Een druklager geeft een ruisend/schurend geluid en hoor je al wanneer je de koppeling intrapt of je rijd of niet.
                  Een synchroon ring is kenmerkend tussen specifieke versnellingen meestal gepaard met moeilijker schakelen.

                  Als het geluid van de bak komt is het goedkoopst om de olie eens te vervangen, ik raad aan om wel naar een Opel dealer te gaan.

                  Haha, jaa zo`n zware rechtervoet hebben meerdere last van ;)

                  Ik reed vanmiddag nog even een stukje en moet eigenlijk bekennen dat het wel verwaarloosbaar is. Maar misschien is het een goed idee om die versnellingsbak olie een keer te verversen.
                  Persoonlijk denk niet dat het een druklager is want ik hoor het verder nooit (dus alleen wanneer ik ontkoppel vanuit ze 2)
                  Even uitzoeken hoe ik die vbakolie vervang maar misschien dat maar even laten doen inderdaad.

                  Bedankt!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.