geluid bij loslaten gas

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum geluid bij loslaten gas

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
  • Auteur
    afterburner27

Nee, dat weet ik , heb het ook niet eerder gehoord.
      Eigenlijk na het plaatsen van het filter heb ik het de eerste keer pas gehoord…
      Ooh ja, weet eigenlijk iemand waarvoor dat slangetje onderin de originele luchtfilterbox voor is…
      Die zit normaal op een aluminium pijp aangesloten aan de distributie kant…
      drain of iets dergelijks. deze heb ik namelijk niet meer aangesloten zitten…is die nodig…moet dit afgedopt worden of iets..???

D3nnis_

Ik heb zelf ook last van zo een soort geluid.

Bij mij komt het geluid bij gas los (op de motor afremmen) vanaf 1800 toeren tot ongeveer 1300 a 1500 toeren.
        Het lijkt een schavend geluid te zijn, heb verder geen indicaties dat het vliegwiel/koppeling niet meer in orde is.

afterburner27

Ik weet het ook niet meer, weet wel (na een ernstig gesprek met mijn vrouw) dat ik voor aankomende maand maar ff een setje ga bestellen op ebay in de UK (523 eurie) het hele zwikje compleet.
          Heb al iemand gevonden die het voor mij gaat monteren…
          Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel rammeltjes en schavende geluiden in een auto…

Spacejam
          Deelnemer

je moet eerst wel eff kijken welke je nodig hebt (kan pas als hij open ligt).

afterburner27

in engeland schijnen ze dat via het vin nummer te kunnen zien…

Spacejam
              Deelnemer

Even nog een schopje tegen het topic, het schavend geluid komt bij weer geregeld voor nadat het een tijdje minder is geweest.

Hier even een opsomming van de kenmerken:
                -schavend geluid bij het loslaten van het gaspedaal tussen de 2000 en 2500 toeren.
                -het geluid komt niet altijd voor (met een warme motor komt het meer voor)
                -de koppeling lijkt er volledig los van te staan
                -Het geluid hor je maar een fractie van een seconde
                -Het is geen ratel
                -Het komt met name voor als je hem langzaam laat oplopen naar de 2000~2500 toeren en dan snel los laat.
                -Bij volledig gas geven tot 2000~2500 toeren komt het minder voor.
                -Laten chippen bij eds heeft geen verschil gemaakt.

Iemand nog een idee wat het kan zijn wat ik erger me er toch behoorlijk aan.

yzf1kr

Ik heb het spruitstuk laten vervangen, en een andere luchtfilter ingebouwt, en nu hoor ik denk ik wat je bedoeld.

Het komt alleen voor op rond de 2000, wanneer je rustig rijdt. Bijvoorbeeld in stadsverkeer. Op hogere snelheden, op bijvoorbeeld een 80km weg of flink gasgeven op een industrie terein hoor je het niet.

Ik heb het idee dat dit een combinatie van de turbo en de EGR is, alsof de timing van de EGR niet niet klopt en er turbo druk via de EGR de uitlaat in gaat.

Spacejam
                  Deelnemer

Je beschrijft het inderdaad goed.

Het is een schavend geluid (moeilijk te omschrijven) en dan lijkt het net alsof je iets terug hoort gaan heel snel op het eind (dit allemaal nog binnen een halve seconde).

Ik heb overigen mij egr afgedopt en die is tevens uitgeprogrammeerd.

Ik heb er bij mij overigens ook een gemodificeerde inlaatspruitstuk opzitten, misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft?

Spacejam
                    Deelnemer

Het geluid is weg!

Nadat ik gisteren het topic een schop had gegeven kreeg ik stom toevallig vanochtend nieuwe software van eds toegestuurd (na 3 maanden zeuren bij EDS) omdat ik wat meer vermogen wilde, en het geluid komt nu ineens niet meer voor en hij hikt ook niet meer en houd ook niet meer in wat hij eerst ook nog af en toe deed:wors.

Wel apart, bij de originele software had die het geluid, toen bij de software van eds ook (160PK software van een jaar oud). Nu heb ik er software inzitten voor 150PK met de sportknop uit en 180PK met de sportknop aan en het geluid is weg en hij loopt weer perfect.

Misschien dat eds nieuwere software heeft gebruikt de laatste keer??

yzf1kr

Dan heeft het toch idd met de timing dan de turbo te maken.

Toch binnenkort ook maar eens naar EDS.

10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.