gelijkvormigheidsattest na 31 jaar niet meer juist???!!

Forumindex Forums Modellen Manta gelijkvormigheidsattest na 31 jaar niet meer juist???!!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249494
    cruez
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2006

      Zopas met de manta naar de keuring geweest. Heb nog het originele gelijkvormigheidsattest erbij.

      Daar zegt die knul van de keuring dat gva onvolledig is.

      Chassisnummer op wagen begint met WOL0000 en dan een nummer

      Chassinummer op gva is enkel het nummer zonder de letters WOL0000 ervoor.

      Word ik daarvoor afgekeurd en moet ik een nieuw aanvragen, zeggen ze… :argue

      kan dit zomaar dat ze me daarvoor afkeuren?

      Ga sowieso nog terug om dat even bij de chef te bespreken… want zopas kon ik niet veel zeggen want ze moesten nog aan de keuring beginnen…

      #18035362
      H-400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2006

        De eerste drie karakters WOL betekend dat het een Opel of een Vauxhall is, geassembleerd in Antwerpen of Duitsland.
        De vier volgende 0000 betekenen dat het om een seriewagen gaat, dwz een normaal model.
        Dan pas volgt het chassisnummer.
        Ook belangrijk: bij Opel begint het modeljaar steeds vanaf oktober van het jaar daarvoor.
        Als je je chassisnummer efkes geeft kan ik het compleet verklaren wat welk getal betekend.
        Grtjs!

        #18035363
        cruez
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 July 2006

          Jip H400
          Daar was ik ook al achtergekomen. Maar probleem is dus dat ik dat moet bewijzen. Zij zeggen gewoon. Aja tis niet gelijk als op de keuringskaart…dus afkeur…
          Ongelooflijk toch!?

          #18035364
          cruez
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 July 2006

            trouwens ik las dat die WOL0000 vanaf 81 in voege kwam.

            Kan iemand bevestigen dat sinds dan alle opels dat nummer wol0000 kregen?

            En tot hoe lang heeft men die aanduiding WOL0000 gebruikt? of is dit nog steeds?

            Mvg

            Tom

            #18035365
            H-400
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 November 2006

              Vanaf oktober ’81 zijn er vrij veel Opel modellen gemaakt met WOL0000, zowat alle modellen tot de Vectra-B maar er zijn een paar uitzonderingen.
              Mijn Vectra-A (1992)had oa ook WOL0000;
              M’n Manta van 1981 heeft tesamen met m’n Manta van 1987 ook WOL0000.Idem m’n vorige ’84’er GSI.
              Maar m’n Kadett van 1980 begint gewoon met een nummer.
              Ons Belgenlandje is steeds een paradijs voor gefrusteerde ambtenaren die zich willen laten gelden…
              Grtjs!

              #18035366
              jethro
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2008

                @cruez wrote:

                Jip H400
                Daar was ik ook al achtergekomen. Maar probleem is dus dat ik dat moet bewijzen. Zij zeggen gewoon. Aja tis niet gelijk als op de keuringskaart…dus afkeur…
                Ongelooflijk toch!?

                Ambtelijk gezien heeft hij gelijk.
                Maar er is een fout gemaakt, en das een ambtenaar geweest en niet jij.
                Ik weet het ambtenaren doen en handelen anders dan anderen. :puke

                #18035367
                trashmetal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2007

                  En wij nederlanders maar klagen
                  Denk niet dat ik met mn astra of corsa door de belgische keuring kom :D
                  Hoop dat het snel wordt opgelost ;)

                  #18035368
                  cruez
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 July 2006

                    gisteren mail gestuurd naar opel Belgium. vandaag al antwoord dat ik scan van GVA en keuringsattest moest opsturen dat ze het gingen uitzoeken :thumbup

                    Hopelijk spoedig goed nieuws…

                    #18035369
                    H-400
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 November 2006

                      Ik heb alleen maar goede ervaringen met de Klantendienst van Opel Belgium.
                      Een paar jaar terug had ik een oorsprongsverklaring nodig om de ambtenaartjes van de belastingen
                      te kunnen aantonen dat m’n manta te Antwerpen was gebouwd. Eén dag later met privé expres post gratis
                      in m’n bus; van service gesproken!
                      Ik hoop dat ze even hulpvol kunnen zijn.

                      #18035370
                      cruez
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 July 2006

                        ik hoop het ook. Nuja morgen herkeuring. hou mijn hart al vast.

                        Ze hebben een gaatje van 5 cm geklopt achteraan in de koffer net achter de wielrand. (volgens mijn kunnen ze voor corrosie kofferbak niet afkeuren.)
                        Dus hebben ze corrosie flanken eropgezet !? Maar goed, daar kan ik dan nog een beetje inkomen; maar van dat GVA is te zot voor woorden!!!

                        #18035371
                        cruez
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 July 2006

                          @H-400 wrote:

                          Ik heb alleen maar goede ervaringen met de Klantendienst van Opel Belgium.
                          Een paar jaar terug had ik een oorsprongsverklaring nodig om de ambtenaartjes van de belastingen
                          te kunnen aantonen dat m’n manta te Antwerpen was gebouwd. Eén dag later met privé expres post gratis
                          in m’n bus; van service gesproken!
                          Ik hoop dat ze even hulpvol kunnen zijn.

                          intussen gekeurd, de keuringmeester fronste zijn wengbrouwen wat, maar zei me dat ik het toch beter in orde bracht tegen volgend jaar.
                          heb nu een groene kaart en er staat niets meer bijgeschreven, dus volgend jaar zien ze daar wrs niets meer van he?

                          maar goed, dan naar mijn garage geweest om het afstellen van lichten te betalen (vorig jaar drie keer voor terug geweest, nu vd eerste maal in orde :wtf )
                          En vermeldde dit even van mijn gva en hij zei, geen probleem binnen de week heb ik een nieuw en hij zei dat ze daarvoor 40€ rekenden.

                          Kzeg nuja laat maar, voorlopig ben ik er toch door.
                          krijg ik nu gisteren een mail van opel Belgie, dat het nieuwe GVA GRATIS naar mijn opeldealer gestuurd wordt.
                          Komende week gaan we dus weten hoe eerlijk mijn garagist is he :agent

                          #18035372
                          jethro
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 February 2008

                            Wat je garagist betreft; elke handeling kost geld.
                            En voor niets komt de zon op. :thumb

                            :jerry :jerry

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.