Geld geven aan Afrika?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Geld geven aan Afrika?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #17902910
    jethro
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2008

      De mentaliteit moet men veranderen in Afrika, men rekent gewoon op de westerse witte meneer met een koffer met geld.
      En,…………….geboorte beperking is natuurlijk één van de eerste verplichting waar men in Afrika aan zou moeten.
      Men zou ze geen vissen geven, maar een hengel om ze te vangen. ;) ;) ;) ;)

      Van horen zeggen,………………………………………

      Gewoon twintig jaar Afrika met rust laten, blijven de sterkste over en daar van uit kun je verder.
      Amen.

      #17902911
      kadett4x4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        hoeveel aardbevingen, orkanen, vloedgolven en weet ik wat hebben we al gehad in de wereld.
        ik heb nog nooit gezien dat het er ergens beter is geworden.
        en aangezien dat we al belasting over onze belasting betalen, hoeven we ook niks te geven.
        nederland geeft altijd belasting geld weg, dus………

        groeten.

        #17902913
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Grote update 2: zestien miljoen oftewel € 16.000.000,-

          #17902914
          eddepet007
            Lid sinds:
            11 February 2005

            idd geef daar ook niets aan colecktanten voor hartstichting kanker bestrijding etc wil ik best aa geven

            maar is daar ene bodum loze put

            nu weer dat zwangere vrouwen daar slecht kunnen bevallen in afrika moet extra zorg voor
            hier gooien ze kraamafdeling dicht gekken bende

            laat ze maar gewoon geld binnen nederland houden liefst de gulden ook weer terug

            #17902915
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Wel O wel,………………………… bij de SP zijn ze helemaal gestoord. :puke :puke :puke
              Want, men wil dat de Nederlandse overheid het bedrag verdubbelt, je weet wel giro 555 Afrika.
              http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/08/sp_giften_afrika_verdubbelen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              En de NRC wil boycot giro 555. :thumb
              Kijk die zien het beter. :thumbup
              http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/08/onverschillig_nrc_roept_op_tot.html#comments” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #17902916
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                je bedoeld dit?

                SP-Kamerlid Harry van Bommel wil dat het kabinet de giften verdubbelt die binnenkomen op giro 555 voor de door droogte getroffen Hoorn van Afrika. “In landen als Somalië, Ethiopië, Kenia en Djibouti worden zo’n elf miljoen mensen door hongersnood bedreigd.”

                Staatssecretaris van Ontwikkelingssamenwerking Ben Knapen heeft inmiddels 15 miljoen euro toegezegd aan hulp. Dinsdag stond de teller bij Giro 555 op 16 miljoen euro. Van Bommel meent dat Knapen die 16 miljoen euro moet verdubbelen. Hij wijst erop “dat inzamelingsacties in het verleden vaker zijn verdubbeld door het kabinet, zoals vorig jaar bij de ramp in Haïti”. Bovendien stelt hij dat Nederland voor dit jaar 170 miljoen euro aan noodhulp heeft gereserveerd. “Ik kan mij niet voorstellen dat deze pot al leeg is.”

                Een woordvoerder van de staatssecretaris stelt dat sinds de actie van het Glazen Huis van 3FM in december donaties voor hulpacties niet meer worden verdubbeld. Knapen steunt de actie van de samenwerkende hulporganisaties van harte, maar hij ziet het wel als een actie van de bevolking zelf. “Het geld dat het kabinet uittrekt is al van belastingbetaler en mensen kunnen zelf bepalen of ze ook via giro 555 bijdragen.”

                nu pak ik even de 2e reactie er uit die er onder stata waar ik dus volkomen achter sta (meer heb k er ook niet gelezen trouwens haha)

                Mooi, krijg ik mijn belastingteruggave ook verdubbeld?
                kapotte_stofzuiger | 04-08-11 | 10:31 | niet ok!

                zeer strakke opmerking haha

                maar uhhh jullie weten ook wel allemaal dat ze natuurlijk de meest slechte beelden laten zien? misschien dat 1 op de 10 gezinnen er zo slecht aan toe zijn, ze zullen je toch altijd de meest erge beelden laten zien om medelijden te wekken ;)

                #17902917
                jethro
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2008

                  Die van Bommel is van de pot gerukt, hij denkt dat Balk.4 of was het 5 nog aan de macht is.
                  Toen had men bedacht om het bedrag te verdubbelen, en NU wil van Bommel het weer invoeren?
                  Kan deze man niet opgenomen worden??? :puke :puke :fy1

                  #17902918
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    als ze nu t bedrag verdubbelen wat ik geef
                    heb ik der vrede mee ;)

                    maar t moet verdomme niet gekker worden
                    laat ze al dat geld maar in de nederlandse economie storten

                    waardoor de koopkracht weer stijgt
                    de huizen markt niet meer op z,n gat ligt
                    de gewone man weer iets over kan houden
                    aan t eind van de maand

                    als er dan nog wat over is
                    koop daar dan condooms voor en stuur die voor mijn part naar afrika
                    zijn we ook van de slechte behandeling voor zwangere afrikaanse vrouwen af ;) ;)

                    net of er in afrika zelf geen rijken wonen ;)
                    laat die hun nek maar eens uitsteken voor hun land genoten :thumbup

                    #17902919
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      Of je er nou € 16.000.000,- of € 16.000.000.000,- aan hulp geeft, het maakt niet uit het helpt maar tijdelijk.
                      Zo`n 25 jaar geleden was er ook een grote inzameling en walla dit is een herhaling, en zo gaat het maar door.

                      #17902912
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Tuurlijk geven we geen geld…heb je die hoofdkantoren wel eens gezien?
                        Daar werkt nogal een aantal personen, wie betaald die dan?
                        Die ga ik niet betalen, en dat pand al helemaal niet!

                        En die schaapjes aan de deur, heb met ze te doen….maar toch…..OPHOEREN, je wordt uitgebuidt!
                        Loop je daar lekker vrijwillig, gratis en voor niets, wordt er aan gewoon je verdiend. Dan moet er toch een lampje bij jezelf gaan branden? :sleeping

                        #17902921
                        jethro
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2008

                          Gisteren nog ff naar de EO gekeken.
                          Was een docu over het leed in Afrika; de volwassenen maakten zelf bier en zopen het overdag op.
                          Zo kom je ook de dag door. ;)
                          En lieten de kinderen aan hun lot over.
                          Tja…………..

                          #17902920
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            en dus zul je geld geven voor het bierbrouwen?
                            hmm jah ook een mogelijkheid, wie weet komt het bier hier wel op de markt en word het nog een welvarend land ;)

                            #17902922
                            jethro
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 February 2008

                              Grote update 3. Daar gaat weer € 175.000.000.
                              http://nos.nl/tekst/262118-europa-geeft-extra-geld-aan-somalie.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosnieuws+%28NOS+Teletekst%29″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Heeft de EU een Fabriekshal met EURO`S????????????????????
                              Waar haalt men het vandaan???????????????????????????????
                              Bij U: de belasting betaler.

                              #17902923
                              jethro
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 February 2008

                                Grote update 4!!!!!!!!!!!!!!!
                                RUIM € 19.4.00.000,-

                                http://nos.nl/tekst/262544-ruim-18-mln-voor-afrika-op-giro-555.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosnieuws+%28NOS+Teletekst%29″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!
                                Das zeker 1 euro per inwoner!! illegalen ook mee geteld.

                                #17902924
                                jethro
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2008

                                  Nog ff en men kan een butler in dienst nemen. ;) ;)

                                  #17902925
                                  RonaldH
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    En het is nog niet genoeg volgens de politiek.

                                    Dus kom op mensen,geld storten,dan gaat het daar beter.

                                    Dus niet. :thumbdown

                                    Weet je hoeveel de presidenten van die landen op hen rekeningen hebben staan???

                                    Laatst stond er een lullo aan te bellen voor artsen zonder grenzen,de bevolking in libie word uitgebuit,ze hebben geen eten,geen medische zorg,of ik even geld wou storten.

                                    Ik zeg haal dat maar bij kadaffi,die is stinkend rijk!
                                    Staat hij me stom aan te kijken

                                    #17902926
                                    jethro
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 February 2008

                                      Nou dat geld van Kadaffi heeft men al bevroren, gozert kan er niet aan komen.
                                      Hij heeft in enkele buitenlandse banken zijn? geld liggen, kunnen we mooi gebruiken om de crisis tegen te gaan :vertag :thumbup :thumbup
                                      De rebellen hebben al wat gehad om Kadaffi te bestrijden.

                                      #17902927
                                      jethro
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 February 2008

                                        Volgens Peter R de Vries moeten we met z,n allen blind geld storten.
                                        Waar zou die R voor staan?……………….. :hmmz

                                        #17902928
                                        jethro
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 February 2008

                                          Nou ja geen wonder dat Peter R de Vries roept: stort blind je geld op 555, zijn dochter heeft/werkt in een weeshuis in Ghana.
                                          Geef zelf het goede voorbeeld Peter R; verkoop alles wat je bezit en maak de helft? of meer over.
                                          ;)

                                          #17902929
                                          RonaldH
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Rudolf

                                            #17902930
                                            manta73
                                              Lid sinds:
                                              21 February 2010

                                              Grote bevolkingstoename in de hoorn van Afrika

                                              Laatste update: 13 augustus 2011 17:15 info.

                                              UTRECHT – De landen die momenteel ernstig getroffen worden door droogte en honger, hebben daarnaast te maken met een explosief groeiende bevolking, zo wijzen VN-cijfers uit.

                                              Foto: Getty Images

                                              De Somalische bevolking is sinds de laatste grote volkstelling van 1975 ongeveer verdrievoudigd.

                                              Deze sterke bevolkingsgroei heeft plaatsgehad ondanks de zogeheten Somalische diaspora na het uitbreken van de burgeroorlog in de jaren 90, waarbij veel Somaliërs zijn uitgeweken naar de VS, Scandinavië of bijvoorbeeld Nederland.

                                              Inclusief illegalen en mensen in asielprocedures wonen er in Groot-Brittannië inmiddels mogelijk een kwart miljoen mensen van Somalische komaf.

                                              Geboortecijfer

                                              Oorzaak van de snelle bevolkingsgroei zijn de aanhoudend hoge geboortecijfers. De Somalische vrouw krijgt gemiddeld maar liefst 6,4 kinderen. Ter vergelijking: de Nederlandse vrouw krijgt 1,7 kinderen.

                                              Ook in andere landen in de hoorn van Afrika is sprake van hoge bevolkingsgroei, zo blijkt uit cijfers van de 2011 Revision van de VN World Population Prospects en van het CIA World Factbook.

                                              Kenia en Ethiopië

                                              Ten tijde van de grote hongersnood in Ethiopië in 1984 bedroeg de bevolking aldaar 34 miljoen mensen, een aanzienlijke toename ten opzichte van de 18 miljoen die het land telde in 1950. Ook sindsdien heeft de snelle groei doorgezet: vorige maand schatte de CIA de Ethiopische bevolking op 91 miljoen.

                                              Volgens VN-cijfers is de bevolking van Kenia tussen 1950 en 2010 bijna verzevenvoudigd, van 6 miljoen mensen in 1950 naar 41 miljoen vorig jaar. Met een jaarlijkse bevolkingsgroei van 3,2% spant het kleine Eritrea echter de kroon in de Afrikaanse regio.

                                              Voorspellingen

                                              Het laatste VN-bevolkingsrapport kijkt ook vooruit. Daaruit blijkt dat de verdere groei van de wereldbevolking in de 21e eeuw zeer grote geografische verschillen vertoont, bijvoorbeeld met een flinke bevolkingsafname in Rusland en de Oekraïne, terwijl de bevolkingsomvang van Afrika en Azië sterk boven de andere continenten zal uitsteken.

                                              Dit bedoel ik,we kunnen nu wel proberen om alle hongerende mensen te voeden.
                                              Maar daarmee los je het probleem niet op.
                                              Je moet ze en voeden,maar ook iets doen aan geboorte stop.
                                              Dat eerste valt mischien wel te realiceren.Maar dat 2de niet.
                                              Want wie gaat voor wie bepalen dat ze geen kinderen mogen

                                              #17902931
                                              trashmetal
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 February 2007

                                                dus gewoon een bom er op klaar met het gezeik
                                                somaliers…… :puke

                                                #17902932
                                                BelgianBlitz
                                                  Lid sinds:
                                                  1 September 2010

                                                  ik ben reeds 4 jaar werkonbekwaam en krijg geen uitkering omdat er niet genoeg geld is om onderzoek te doen naar mijn ziekte en daarom wordt mijn ziekte nog niet officieel erkend om een uitkering te kunnen krijgen.
                                                  elke dag moet ik me forceren door toch te gaan werken (zij het deeltijds) om mijn rekeningen te kunnen betalen.
                                                  als ik (en er zullen ongetwijfeld nog veel mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten) dan zie hoeveel miljoenen er elk jaar naar het buitenland gaan en naar nutteloze doeleinden enz, geef me dan 1 enkele reden waarom ik ooit van men leven geld zou geven aan een “goed doel” :fy1

                                                  #17902933
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    goed doel? ik heb een goed doel
                                                    ik wil een sneller blok in mn astra, wie doneert!? :jerry

                                                    #17902934
                                                    jethro
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 February 2008

                                                      In Kenia waar de helft? verhongert verbouwd men boontje`s…………………….voor de export!!!!! :shock:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.