Geen voorrang gekregen :(

Forumindex Forums Modellen Astra Geen voorrang gekregen :(

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Dantji
    Deelnemer

Crapdogs…
      Ik kreeg geen voorrang op het parkeerterrein.

2e foto: ik reed rechtdoor en zij kwam uit het op een na laatste zijweggetje.
      Reden beide niet hard.
      Boing

Astra G – X17DTL
      (kleine bestel auto)

Astra F Vaassen
      Deelnemer

Auw niet leuk! :(

opel-mark
        Deelnemer

Dat wordt een duur geintje

SlayrNeo
          Deelnemer

In ieder geval bumper en linksvoor scherm + lamp.
            Sloop in kleur bumper 50 en scherm 25, hooguit samen 100euro? Lamp 15-20euro.

Juhroen

Niet echt een gangbare kleur volgens mij?
              zonde hoor.

xladage
              Deelnemer

Ai crap.
                Succes met alles! Gelukkig rijdt hij nog en is het relatief weinig schade, bij ons was het meteen einde verhaal van de Astra een paar weken geleden…

Succes!

Dantji
                Deelnemer

Ja wel echt balen, ben er net mee naar huis gereden.
                  Ik moet van de verzekering een reparatie offerte laten maken.
                  En dat je met 10 km/u al zo veel schade hebt, had ik niet verwacht.

KadAstra-EF
                  Deelnemer

Kun je zien, je hebt zomaar wat :shock: :shock: :shock:
                    Success met het herstel !!

Rik :D

Dantji
                    Deelnemer

Gisteren gelijk opzoek naar een andere opel,
                      Helaas eentje die wel goed was is al ovb verkocht. balen!!

Reparatie gaat me te veel tijd en geld kosten, heb een auto nodig voor werk ( eigen bedrijf )
                      Wat volgens mij niet gedekt gaat worden door verzekering van tegenpartij gezien de dagwaarde van de auto.

SlayrNeo
                      Deelnemer

Ik zou deze auto wel nog even houden ivm verzekering. Als de schade meer is dan de dagwaarde, dan krijg je de dagwaarde – 100 tot 200euro(auto terugkopen). De auto is mijn inziens nog goed te repareren met delen van een donorauto op kleur.

Dantji
                        Deelnemer

@SlayrNeo wrote:

Ik zou deze auto wel nog even houden ivm verzekering. Als de schade meer is dan de dagwaarde, dan krijg je de dagwaarde – 100 tot 200euro(auto terugkopen). De auto is mijn inziens nog goed te repareren met delen van een donorauto op kleur.

Dat is sowieso het idee.
                          Eerst laten taxeren,offerte maken voor herstel.
                          Maar ondertussen moet ik wel naar het werk ;) Ben al opzoek naar een lampje in de buurt vandaag.
                          Xenon en grootlicht zijn nog heel en werken nog gelukkig. Knippertje zat bijna boven mijn wiel.
                          Bumper & Zijscherm komen wel

ricksmits
                          Deelnemer

@SlayrNeo wrote:

wat je zegt klopt, alleen is dat alleen in het geval van all risk. want bij totall loss word de auto na uitbetaling aan verzekeringsnemer eigendom vna de verzekering. dan zul je hem moeten terug kopen en dat kan afhankelijk van de meewerking van verzekering/opkopers een duur grapje worden.

het meest ideale is als je gewoon WA verzekerd bent, een beetje handig en de schade uiteraard verhaalbaar is.

Dan ga je naar een schade bedrijf, laat de schade taxeren en de verzekering zal een schade expert sturen.
                            Je geeft van te voren bij het schade bedrijf duidelijk aan de auto te willen houden. de verzekeringsexpert zal een schadebedrag vaststellen en dit zal dan waarschijnlijk iets lager uitvallen omdat je de auto niet wil laten repareren.
                            je betaald de expertise kosten bij het schadebedrijf ( meestal 10% van schadebedrag met een max van rond de 140 euro incl ) en je ontvangt het geld op je rekening. regel een spuiter voor de delen, schroef een middagje en je hebt een nette auto en met geluk nog een paar euro over voor je nieuwe winterbanden ( bij wijze van )

zo gaat het regelmatig in ieder geval. uitzondering bevestigd de regel zoals vaker.

SlayrNeo
                            Deelnemer

@rick, is ook in geval van geen all risk.
                              Bijv: dagwaarde is X euro, reparatie is méér dan X euro. Auto is dus economisch total loss(niet technisch). Je krijgt dan in principe de dagwaarde(X euro) en moet je auto inleveren. Of je krijgt de dagwaarde-terugkopen. Dit geval maakt totaal niet uit hoe de auto verzekerd is, aangezien de andere schuldig is.

kelderbier

WA verzekerd:
                                dan ben jij niet verplicht de wagen in te leveren bij totalloss (schadebedrag meer dan 2/3 van de dagwaarde)

Allrisk verzekerd:
                                Bij sommige verzekeraars is bedrijfsregeling nummer 16 opgenomen. Dan ben je verplicht de wagen in te leveren bij totalloss

Afhandeling:
                                Auto houden = Dagwaarde -/- restwaarde = uitkering verzekeraar

Auto inleveren = Dagwaarde -/- restwaarde = uitkering verzekeraar + restwaarde van opkoper

ricksmits
                                Deelnemer

@kelderbier wrote:

WA verzekerd:
                                  dan ben jij niet verplicht de wagen in te leveren bij totalloss (schadebedrag meer dan 2/3 van de dagwaarde)

Allrisk verzekerd:
                                  Bij sommige verzekeraars is bedrijfsregeling nummer 16 opgenomen. Dan ben je verplicht de wagen in te leveren bij totalloss

Afhandeling:
                                  Auto houden = Dagwaarde -/- restwaarde = uitkering verzekeraar

Auto inleveren = Dagwaarde -/- restwaarde = uitkering verzekeraar + restwaarde van opkoper

precies zoals hierboven beschreven.

ik ben schade afwikkelaar ( wegens omstandigheden kan ik mijn beroep als monteur/plaatwerker niet uitoefenen ) en zo gaat het meestal :)

Dantji
                                  Deelnemer

Goed om te weten guys!
                                    Ik heb hier totaal geen ervaring mee, ga zometeen een offerte opvragen bij een hersteller.

xladage
                                    Deelnemer

Volgens mij mag je bij niet-technisch Total Loss altijd zelf de auto “terugkopen” voor het hoogste bod van de opkopers.
                                      Je krijgt dan van de verzekering de dagwaarde minus de restwaarde, en mag de auto houden.

In mijn schadegeval van een aantal weken geleden: dagwaarde = 2000 euro, hoogste bod opkoper = 300 euro.
                                      Ik zou dan de auto mogen houden, en krijg 1700 euro van de verzekering.
                                      Overigens was onze auto technisch TL, dus ging dit niet op, maar even als voorbeeld.

SlayrNeo
                                      Deelnemer

Goh dat verzekeringsland verkloot is wist ik al, maar zo verkloot wist ik niet.
                                        Iemand rijdt jouw auto kapot en als je All risk verzekerd bent, kun je hem gewoon kwijt zijn. In ieder geval dat lees ik hier.

Ik heb zelf gehad:
                                        Auto total loss, want dagwaarde was 500euro(ivm niet compleet dashboard). Terugkopen:50euro.
                                        Klopte helemaal niet natuurlijk, was net nieuwe motor en lpg ingekomen á 2500euro. Dus expert ging toch maar even bellen, belt terug met: “Dagwaarde is 950euro, geschat door ITcars(telefonisch) en terugkopen 450euro(was ook door ITcars bepaald)”. Kreeg dus 500euro voor mijn schade. Mijn model auto rijden er nog 3 rond in Nederland(van wat bekend is), maar verzekeraars bepalen de allerlaagste waarde, dan bepalen ze het hoogste terugkoop bedrag en je krijgt een drol voor de schade.

TIP voor schade-experts/verzekeraars: zorg dat er niet aan je te zien is dat je dit werk doet, mijn remmen zullen spontaan kapot zijn.

xladage
                                        Deelnemer

Maar, er is wel met ze te praten!
                                          Ik kreeg na goed overleg en het tonen van garagenota’s en advertenties van autoscout en marktplaats wel een redelijke dagwaarde terug.
                                          Veel meer als het eerste bod.

het blijven dieven, boeven, geldverslinders, helemaal mee eens, maar je moet ook zelf je best doen er zo veel mogelijk van te maken.

Onderhandelen over dagwaardes werkt goed en blijkt heel normaal

SlayrNeo
                                          Deelnemer

Zou niet moeten, je moet gewoon eerlijk behandeld worden. Omdat nu een “expertbedrijf” had besloten dat mijn auto maar 950euro waard was kreeg ik de dagwaarde niet meer hoger. Ik heb het bedrijf gebeld, ja dat was vanwege het dashboard. Ik heb toen nog expliciet gevraagd hoe het zat met de nieuwe motor en lpg, dat telde niet. Na 2-3maanden toch een kennis even laten bellen(met verzekering was toen alles al geregeld) naar dat bedrijf met dezelfde auto. De blikschade deed er niet toe, de nieuwe motor en lpg was geweldig en maakte de auto nu opeens 2400euro waard. Dat betekent dat ik eigenlijk 2000euro had moeten krijgen ipv 500, maar goed iemand anders is er rijk(er) op geworden. Ik in ieder geval totaal niet.

Dantji
                                            Deelnemer

Net een nieuwe koplamp erop gezet. Xenon werkte nog :) morgen weer rijden naar het werk!

Astra G – X17DTL
                                              (kleine bestel auto)

wim-v6
                                              Deelnemer

Ow, heb ik zo’n goeie verzekeraar dan, zonder moeilijk doen, netjes een voor een Vectra-B Sedan 1996 2.5 V6 CDX handbak 205.000km in 2012 een geschatte dagwaarde van €1950′-
                                                – daar werd door een ”opkoper” 100 euro geboden.
                                                – Dus hield €1850,- over..
                                                (heb ik niet duur gereden opzich, in 2004 gekocht met 78.000km voor 6000, en er 8jaar en dik 120.000km later nog bijna 2000 voor beuren)..

Mooiste komt nog, Auto ”terug gekocht” voor 100′-
                                                toen nog voor voor een goede 600,- aan onderdelen verkocht.

heb een Bijzonder gelijkwaardige auto voor terug gekocht, Zelfs Luxer en nieuwer, namelijk:
                                                Vectra-B Caravan 1999 Caravan 2.5 V6 CDX handbak met iets meer kilometers (232.000km), maar deze Wel met Creme leder, Bruin / Creme dahboard, Stoelverwarming en nog wel mooie dingen meer als de oude Vectra.
                                                – Hier heb ik 1900 euro voor betaald :D

Willem

xladage
                                                Deelnemer

Goed bezig!
                                                  Tuurlijk komt er met onderdelen veel meer uit de auto dan een opkoper er voor neer gaat leggen.
                                                  Je moet alleen wel zelf de tijd, plaats en spullen hebben om dat te kunnen doen ;)

opel-mark
                                                  Deelnemer

Ach met mijn G heb ik er jaren geleden een goede deal aan gehad, gekocht voor 9000 binnen een paar maanden total loss gereden en er bij elkaar 12000 voor teruggekregen, kon ik er meteen een kopen die een jaartje jonger was.

de oude is gewoon opgelapt door de opkoper en rijdt gewoon vrolijk rond (dus zo total loss was hij niet).
                                                    Ik moet er wel bijzeggen dat de garage goed geholpen had, hij wilde me graag een andere astra voor terugverkopen dus dat zal ook wel de prijs omhoog gedrukt hebben.

Christiaan Hummel
                                                    Deelnemer

Ik heb een keer gehad dat iemand met een fietsenrek het achterpaneel van mijn astra F station beschadigd heeft met een soort van diepe kras. Dit kostte 1200 euro (!!!) om te repareren. Omdat de auto maar een dagwaarde had van 900 euro, was hij economisch total loss. Ik kreeg gewoon 900 euro, en mocht het “wrak” (die dus nog prima reed, en dat nu in dezelfde staat een jaar later nog steeds doet) behouden. Ik heb toen niets gehoord over het moeten terugkopen van het wrak. Raar dat dat bij sommige verzekeraars wel moet :wtf (stelletje afzetters).

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.