Astra G 1.6 8v (z16se) Geen vermogen bij volgas

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.6 8v (z16se) Geen vermogen bij volgas

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371515
    petar1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2012

      Na jaren zonder problemen heb ik er “eindelijk” een te pakken. De auto doet niks bij vol gas. Totdat de stokoude lambda sonde was vervangen was ook het verbruik te laag en het optrekken met belading soms wat lastig inclusief vaak moeilijk starten. Nu heb ik ook de oude bobine, bougies en bougie kabels vervangen (alles zat er meer dan 3 ton km op). Starten gaat nu goed op een enkele keer na.

      Maar het vermogen bij vol gas is er nog steeds niet. Met 2/3 gas kom ik aan de 155km/h en als ik ga planken komt hij met moeite boven de 160km/h (op LPG in beide gevallen 5km/h minder). Als ik dan van plankgas het gas terug laat lopen blijft de snelheid 160 en blijft het brave motortje eraan trekken. Bij vol gas lijkt het geluid wel wat toe te nemen.

      Ik had er ook een nieuw luchtfilter ingedaan. Het luchtfilterhuis houd ik schoon, de carterontluchting en het gasklephuis heb ik schoongemaakt zonder resultaat en de EGR klep geprobeerd schoon te maken. Wat opvalt is dat de motor wel wat olie zweet rond de carterontluchting. Die ga ik weer eens schoonmaken.

      De uitlaat druk is goed, geen stank of rook komt eruit. De prestaties zijn tot aan 2/3 gasgeven normaal-goed. Het olieverbruik is al anderhalf jaar minder dan ooit. Toen ik hem kocht met 89k km en na de koprevisie was het altijd (totdat ik met een momentsleutel de kopbouten wat had aangedraaid toen de auto wat koelvloeistof begon te verliezen) +-3500km per liter olie. Nu is dat 4-5000 km per liter olie.

      Wat zou het probleem kunnen zijn?

      #18371518
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Brandstoffilter? Nooit vervangen?

        #18371542
        petar1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 July 2012

          Beide brandstoffilters zijn bijna nieuw.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.