geen verkeersinfo op radio

Forumindex Forums Modellen Grandland X geen verkeersinfo op radio

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363627
    Mokkaatje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 October 2018

      radio staat op DAB+, alle vinkjes staan aan bij berichten, FM-zenders met TA staan in het geheugen en in de navi zie ik TMC staan, maar ik heb nog nooit verkeersinformatie ontvangen.

      iemand een idee?

      #18363739
      rednas_3ssen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2019

        Ik rij in NL nauwelijks lange afstanden op snelwegen dus weinig geen files, behalve af en toe in de stad, maar die worden sowieso niet gemeld lijkt me. Al was het maar omdat ik dan nooit een route geprogrammeerd heb.

        Maar ook op vakantieritten nog geen filemeldingen ontvangen via de TMC (afgestemd op DAB), toeval of werkt het niet? Zou bijna een keer de files in de randstad op gaan zoeken om te kijken of het werkt… :wacko:

        #18363741
        Mokkaatje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 October 2018

          Vandaag gezien dat als je een route hebt ingesteld er een symbool bij TMC komt met file melding.

          als je hierop tikt krijg je meer info.

          in deze file navi uitgezet en de melding is ook verdwenen.

          er wordt ook geen geluidssignaal gegeven ofzo.

          maar wat ik in dit topic eigenlijk bedoelde is dat je via de radio ook nooit verkeersinfo krijgt wat zelfs vroeger al gebruikelijk was als TA actief was.

          #18363742
          rednas_3ssen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2019

            Via TA krijg ik zeker wel meldingen, in Duitsland tijdens vakantierit meerdere malen gehad. Weet niet of dat via DAB of via FM was…

            #18363745
            Mokkaatje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 October 2018

              het leuke is dat ik dus ook een Mokka X rijd en daar krijg ik deze info steevast wel.

              bijvoorbeeld bij mij in de buurt krijg ik altijd een melding bij de N3 in de Mokka, maar op dezelfde locatie hoor ik in de GLX niets.

              Ik neem aan dat de bron van de info toch dezelfde zou zijn.(TMC of TA).

              #18363793
              Jan Driebeen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2018

                [quote quote=18363745]het leuke is dat ik dus ook een Mokka X rijd en daar krijg ik deze info steevast wel. bijvoorbeeld bij mij in de buurt krijg ik altijd een melding bij de N3 in de Mokka, maar op dezelfde locatie hoor ik in de GLX niets. Ik neem aan dat de bron van de info toch dezelfde zou zijn.(TMC of TA).[/quote]

                Het lijkt er op dat als je DAB+ gebruikt de TA en RDS niet werken. Heb je als eens onderweg naar een FM zender geluisterd en werkt het doorgeven van verkeersinfo dan wel?

                DAB+ geen TA/RDS:

                81EE32F2-9C25-4F07-B45F-2C43DE53D1D3

                FM wel TA/RDS:95E478C2-45F0-49B8-8FF8-9E09AED22D59

                #18363938
                Jan Driebeen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2018

                  Ik heb afgelopen week NPOradio2 geluisterd via FM i.p.v. DAB+ en ja hoor, twee keer een verkeersmelding gehad. Het lijkt mij dus dat de DAB+ zenders in de GLX geen TA/RDS ondersteunen. Heeft iemand ervaring in een andere type auto met DAB+ dat de TA/RDS  wel werkt als je naar een DAB+ zender luistert?

                  #18363940
                  Mokkaatje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 October 2018

                    Als ik bij de info van de DAB zenders kijk zie ik bij geen enkel station dat verkeersinfo ondersteund wordt.

                    Je zou dan eigenlijk verwachten dat dit dan via FM of TMC doorgegeven wordt.

                    wat mij wel opvalt is dat de files wel op de kaart getoond worden, ook al is er geen route ingesteld.

                    TMC geeft dat dan vreemd genoeg niet aan op het scherm.

                    Kortom, het blijft een onduidelijk gebeuren.

                    #18363943
                    shotterke1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 March 2018

                      Ik gebruik nog enkel waze, geen geprul meer met de orginele zooi.

                       

                      #18364464
                      lonius41
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 April 2017

                        wat is :help: :help: :wacko: WAZE en wat bedoel je met originele zooi???? :wacko: :help:

                        #18364481
                        Jan Driebeen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 February 2018

                          Meer info over Waze https://www.waze.com/nl/download

                           

                          #18364671
                          hreedijk
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 April 2018

                            [quote quote=18364464]wat is :help: :help: :wacko: WAZE en wat bedoel je met originele zooi???? :wacko: :help:[/quote]

                             

                            Mijn config: Waze app op de telefoon (google maps kan ook), Android auto app er eveneens op, via USB aansluiten met je GLX en je hebt een betere alternatieve navigatie die wel file omleidingen tijdig aangeeft.

                             

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.