Geen update software omdat er geen sleutel is?

Forumindex Forums Modellen Grandland X Geen update software omdat er geen sleutel is?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #18385805
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Ik heb met de hulp van mijn Duitse vrienden van verschillende forums het voor elkaar gekregen om zelf een sleutel te maken. :good-job:

      Mittns Toolbox

      Dit gebeurd met behulp van een programma. Ik kreeg ook geen Software update aangeboden en dus ook geen sleutel via Myopel app. Heb inmiddels de nieuwste software er op en de kaart versie 18. :toppie:IMG_0103

      Als er interesse voor is kan ik een sleutel voor je maken. Wel een PB sturen.

       

      m,v,g,

      Avatar :applause02:

      #18386861
      BastiaanGLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 August 2020

        Hoi avatar, ik ben sinds kort in het bezit van een Grandland X van 11-2018. Helaas zit er in de Navi Intellilink 5.0 nog oude software. De kaartupdates (versie 18.0) kan ik wel vinden en de systeemupdate 21-08-25-12 ook alleen krijg ik hier geen actvatiecode bij. Via de opel app krijg ik geen updates want Opel geeft aan dat er problemen zijn. Ik wil wel graag mijn navigatie up to date hebben. Als ik het goed begrijp kan jij een activatiecode creëren waarmee ik mijn systeemversie kan updaten. Ik heb hier zeker interesse voor. :help:

        #18386862
        BastiaanGLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 August 2020

          avatar, even een aanvulling: Ik ben nieuw op dit forum en heb dus niet gezien dat ik het vinkje bij “houd me op de hoogte van volgende reacties via emal” aan kan zetten. Nu maar gedaan. Weet nog niet hoe dit forum werkt en op welke manier ik jouw reactie ontvang mocht je reageren. Enige tips om om correct met dit forum om te gaan zijn van harte welkom.

          #18386976
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            IMG_0092IMG_0093IMG_0094

            #18386981
            BastiaanGLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2020

              Avatar, bedankt voor de foto’s.

              #18386985
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Maak ook even een paar foto’s als het bezig is met de update.

                Succes er mee, en veilige kilometers. :good:

                #18386987
                BastiaanGLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 August 2020

                  Avatar, heel erg bedankt voor al je hulp en support. Hierdoor zal de installatie zeker lukken en zal hiervan foto’s maken. Wel graag even geduld want ik ga eerst met vakantie en is het beter hiervoor even de tijd te nemen. Je hoort nog van me. :toppie: :dank-u:

                  groet Bastiaan

                  #18386988
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    BastiaanGLX

                    Dit moet als map in de SWL-map staan.

                    Als dat niet het geval is dan stuur ik je de complete usb stick als een download link naar je toe voor de zekerheid

                    #18386990
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Nog 5 minuten dan stuur ik je de link via prive mail.

                      #18386993
                      BastiaanGLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 August 2020

                        Op USB 2 mappen: 1) license en 2) SWL map met daarin een map met exact hetzelfde nummer als je opgeeft. Moet dus goed gaan.

                        Groet Bastiaan.

                        #18389310
                        MJB
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 September 2020

                          hi Avatar,
                          ik heb een GrandlandX waar idd ook geen sleutel bij firmware updates wordt gegeven in de myOpel app. Toch wil ik graag een up to date systeem hebben. Is inmiddels gelukt om navikaart 15 te downloaden, maar ik begrijp hier dat die inmiddels dus ook achterhaald is…..misschien vanwege de oude software? Kun je mij een sleutel sturen aub? :help:

                          #18389330
                          Tjerk Visser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 July 2020

                            [quote quote=18389310]hi Avatar, ik heb een GrandlandX waar idd ook geen sleutel bij firmware updates wordt gegeven in de myOpel app. Toch wil ik graag een up to date systeem hebben. Is inmiddels gelukt om navikaart 15 te downloaden, maar ik begrijp hier dat die inmiddels dus ook achterhaald is…..misschien vanwege de oude software? Kun je mij een sleutel sturen aub? :help:[/quote]

                            Die sleutel zou je opgestuurd moeten krijgen als je de download links in je mail krijgt.

                            Ps.
                            Ik heb al diverse malen contact gehad met Opel Nederland, het schijnt dat er nieuwe firmware uitgerold wordt waarvoor je langs de Dealer moet.
                            Advies dus even te wachten. Schijnbaar zijn er al mensen opgeroepen voor zo’n update.

                            Groet Tjerk

                            #18389337
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              [quote quote=18389330]

                              hi Avatar, ik heb een GrandlandX waar idd ook geen sleutel bij firmware updates wordt gegeven in de myOpel app. Toch wil ik graag een up to date systeem hebben. Is inmiddels gelukt om navikaart 15 te downloaden, maar ik begrijp hier dat die inmiddels dus ook achterhaald is…..misschien vanwege de oude software? Kun je mij een sleutel sturen aub? :help:

                              Die sleutel zou je opgestuurd moeten krijgen als je de download links in je mail krijgt. Ps. Ik heb al diverse malen contact gehad met Opel Nederland, het schijnt dat er nieuwe firmware uitgerold wordt waarvoor je langs de Dealer moet. Advies dus even te wachten. Schijnbaar zijn er al mensen opgeroepen voor zo’n update. Groet Tjerk[/quote]

                              Ik heb er bijna een jaar op gewacht, en nog steeds niets in Myopel. Heb hem zelf maar voorzien van nieuwe firmware en kaart versie 18 . Maar het is jou keuze, succes met het wachten. :bye: :bye: :bye: :bye:

                              #18389343
                              Tjerk Visser
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 July 2020

                                [quote quote=18389337]

                                hi Avatar, ik heb een GrandlandX waar idd ook geen sleutel bij firmware updates wordt gegeven in de myOpel app. Toch wil ik graag een up to date systeem hebben. Is inmiddels gelukt om navikaart 15 te downloaden, maar ik begrijp hier dat die inmiddels dus ook achterhaald is…..misschien vanwege de oude software? Kun je mij een sleutel sturen aub? :help:

                                Die sleutel zou je opgestuurd moeten krijgen als je de download links in je mail krijgt. Ps. Ik heb al diverse malen contact gehad met Opel Nederland, het schijnt dat er nieuwe firmware uitgerold wordt waarvoor je langs de Dealer moet. Advies dus even te wachten. Schijnbaar zijn er al mensen opgeroepen voor zo’n update. Groet Tjerk

                                Ik heb er bijna een jaar op gewacht, en nog steeds niets in Myopel. Heb hem zelf maar voorzien van nieuwe firmware en kaart versie 18 . Maar het is jou keuze, succes met het wachten. :bye: :bye: :bye: :bye:[/quote]

                                Oh, maar ik de laatste firmware en kaart 18 erop staan.

                                Geef alleen maar even door wat ik vanuit Opel Nederland te horen krijg.

                                Groet Tjerk

                                #18389346
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  [quote quote=18389330]

                                  Die sleutel zou je opgestuurd moeten krijgen als je de download links in je mail krijgt. Ps. Ik heb al diverse malen contact gehad met Opel Nederland, het schijnt dat er nieuwe firmware uitgerold wordt waarvoor je langs de Dealer moet. Advies dus even te wachten. Schijnbaar zijn er al mensen opgeroepen voor zo’n update. Groet Tjerk[/quote]

                                  @ Tjerk, dat klopt. Ik kreeg óok van mijn Opel dealer een oproep, voor de installatie voor de nieuwste software update. (=gratis) Alleen…..ik vind het de moeite niet voor die 4-5 weken dat ik nog met deze auto rij. Dat is dan maar voor de volgende eigenaar. ;-)

                                  #18389353
                                  Tjerk Visser
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 July 2020

                                    [quote quote=18389346]

                                    Die sleutel zou je opgestuurd moeten krijgen als je de download links in je mail krijgt. Ps. Ik heb al diverse malen contact gehad met Opel Nederland, het schijnt dat er nieuwe firmware uitgerold wordt waarvoor je langs de Dealer moet. Advies dus even te wachten. Schijnbaar zijn er al mensen opgeroepen voor zo’n update. Groet Tjerk

                                    @ Tjerk, dat klopt. Ik kreeg óok van mijn Opel dealer een oproep, voor de installatie voor de nieuwste software update. (=gratis) Alleen…..ik vind het de moeite niet voor die 4-5 weken dat ik nog met deze auto rij. Dat is dan maar voor de volgende eigenaar. ;-)[/quote]

                                    Dat is jammer Hans, ik ben wel nieuwsgierig naar de eventuele wijzigingen.
                                    Kan ik jou oproep niet overnemen? :mail:

                                    PS. Wat ga je hierna rijden dan?

                                    Groet Tjerk

                                    #18389369
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      [quote quote=18389353]

                                      @ Tjerk, dat klopt. Ik kreeg óok van mijn Opel dealer een oproep, voor de installatie voor de nieuwste software update. (=gratis) Alleen…..ik vind het de moeite niet voor die 4-5 weken dat ik nog met deze auto rij. Dat is dan maar voor de volgende eigenaar. ;-)

                                      Dat is jammer Hans, ik ben wel nieuwsgierig naar de eventuele wijzigingen. Kan ik jou oproep niet overnemen? :mail: PS. Wat ga je hierna rijden dan? Groet Tjerk[/quote]

                                      Van mij wel. Maar of je daar voor naar Van Mossel in Middelharnis wil rijden is punt twee. ;-)   Ik ga Volvo XC 40 T2 Business Pro automaat rijden. Dat is een 3 cil 1.5T met 130 pk ( een geknepen T3 met 160 pk) 18″ alu velgen, met wat extra opties. Hij komt 1 okt bij de dealer. Dus ik denk, een week later rijden. Ben zeer tevreden over mijn GLX hoor, daar niet van. Nooit 1 storing gehad. Fantastische auto. Ging eigenlijk voor een GLX ultimate 1.2T automaat, in rood met zwart dak, en andere velgen. Maar dan rij je voor je gevoel na pakweg 3 weken, weer in dezelfde auto. Zelfde interieur, zelfde motor, en automaat(alleen dan nu 8 traps) en voor dat geld, rij ik nu in een Volvo. (Dankzij goede inruil, en gratis automaat)Weer eens wat anders na 7 Opels. En de Volvo is tóch een premium SUV. Steekt in de Multi testen overal bovenuit.( BMW X2,-Jaguar E-pace,-Audi Q3) Dus ja….. :unsure:

                                      En stel je nu eens voor, nadat ik een prima auto als deze heb ingeruild, zonder enig manco. En ik krijg een GLX terug, net als een @ Jopsa, daar moet je toch niet aan denken zeker? Dus daarom maar de overstap naar Volvo. Als ik het nu niet had gedaan, was er nooit meer iets van gekomen. Dan is het gat financieel te groot voor mij. Je schrijft in de regel met grotere auto,s, meer af per jaar. En ik ben al bijna 7 jaar thuis( met vervroegd pensioen) Dus ja….dan had ik gewoon met deze GLX blijven rijden. Nu 24.000 km weg met de GLX.

                                      Ik had eigenlijk deze in gedachten:

                                      2

                                      #18389406
                                      Tjerk Visser
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 July 2020

                                        @Hans, Volvo ook een heel mooie auto, maar dat kan ondergetekende niet betalen. :scratch:

                                        Ik denk wel dat je input hier gemist gaat worden, sowieso door mij.

                                        PS. Ik zat gisteren even op Youtube naar de VW ID4 te kijken. Die hebben ze mooi afgekeken van de Grandland :applause01:

                                        VW ID4:

                                        vw_id_crossover_small

                                        Zoek de verschillen B-)

                                        Groet Tjerk

                                        #18389422
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          [quote quote=18389406] @Hans, Volvo ook een heel mooie auto, maar dat kan ondergetekende niet betalen. :scratch: Ik denk wel dat je input hier gemist gaat worden, sowieso door mij. Groet Tjerk[/quote]

                                          Nou ja, ik heb net even met de Configurator een GLX Innovation samengesteld. Die komt met dezelfde opties als ik nu heb, op € 43.940,- Dan nog niet eens de leren bekleding die ik nu heb. En dus ook niet een Ultimate, wat mijn uitgangspunt was. En die XC 40 kost (omdat de automaat tijdelijk gratis is) met metallic, en alle opties die ik er nu bij heb, €44.800,- En zoals ik eerder aangaf, door een goede inruil en de gratis automaat á € 2000,- kon ik de overstap nu wagen. Want wat ik er nu bij moet leggen, is hetzelfde als voor de GLX. Al heb ik ook sommige zaken laten vallen. Geen leren bekleding. Geen meedraaiende koplampen. Geen 360 camera (wel sensoren een achteruitrij camera) enz. Maar om je een verschil te noemen. Bij de GLX moest je in 2017 voor voorruitverwarming, het hele Innovation-pakket met leren bekleding(ca € 3000,-) nemen. Nu zat dat alles (ook AFL) in de voorraadauto die ik toen gekocht heb, daar niet van. Maar bij Volvo betaal je € 170,- Een reservewiel kost bij Opel maar liefst € 249,- Bij Volvo € 70,- Snap je? En de afwerking is Premium. Als ik nu een vrachtwagen tegenkom op een weg met tegemoetkomend verkeer, zie ik mijn motorkap even bewegen (al zit hij gelukkig wél goed vast) Dat is beslist geen premium. En de blijvend krakende voordeuren. En het slepende geluid van de remklauwen, als je zachtjes met open raam rijd. Gelukkig heb ik tot nu toe, niet zoals sommigen op dit forum, ellende gehad met deze GLX. En ik zit nu ook buiten de garantie. Dus misschien (maar dat is koffiedik kijken) ben ik alle mogelijk komende ellende nu wel voor. Wie zal het zeggen?

                                          Zoals je zegt: Zoek de verschillen :scratch:

                                          #18390044
                                          RonaldGLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 August 2019

                                            [quote quote=18389346]

                                            Die sleutel zou je opgestuurd moeten krijgen als je de download links in je mail krijgt. Ps. Ik heb al diverse malen contact gehad met Opel Nederland, het schijnt dat er nieuwe firmware uitgerold wordt waarvoor je langs de Dealer moet. Advies dus even te wachten. Schijnbaar zijn er al mensen opgeroepen voor zo’n update. Groet Tjerk

                                            @ Tjerk, dat klopt. Ik kreeg óok van mijn Opel dealer een oproep, voor de installatie voor de nieuwste software update. (=gratis) Alleen…..ik vind het de moeite niet voor die 4-5 weken dat ik nog met deze auto rij. Dat is dan maar voor de volgende eigenaar. ;-)[/quote]

                                             

                                            Zijn er al meer die een oproep gehad hebben voor de nieuwste software update? Mijn garage wist nog van niets.

                                            #18390115
                                            Hans GLX
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 May 2018

                                              [quote quote=18389353] Dat is jammer Hans, ik ben wel nieuwsgierig naar de eventuele wijzigingen. Kan ik jou oproep niet overnemen? :mail:  Groet Tjerk[/quote]

                                              Dag @Tjerk, vanmorgen even gebeld met mijn Opel dealer, voor een mogelijke afspraak voor de update. Dit nav de eerdere mail die ze me stuurde. Nu sprak in de chef werkplaats, en die zei me dat de mail voorbarig was, omdat de update nog helemaal niet goed werkt. Ze schijnen het al bij diverse auto,s te hebben geprobeerd, maar het werkt niet. En zei hij: Wij werken niet met sjoemel updates, want daar krijg je alleen maar ellende van. Dus bij deze, zal je nog even geduld moeten hebben, tot een goed werkende update bij Opel voorhanden is. Gr, Hans. ;-)

                                               

                                              #18390121
                                              Tjerk Visser
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                22 July 2020

                                                [quote quote=18390115]

                                                Dat is jammer Hans, ik ben wel nieuwsgierig naar de eventuele wijzigingen. Kan ik jou oproep niet overnemen? :mail: Groet Tjerk

                                                Dag @Tjerk, vanmorgen even gebeld met mijn Opel dealer, voor een mogelijke afspraak voor de update. Dit nav de eerdere mail die ze me stuurde. Nu sprak in de chef werkplaats, en die zei me dat de mail voorbarig was, omdat de update nog helemaal niet goed werkt. Ze schijnen het al bij diverse auto,s te hebben geprobeerd, maar het werkt niet. En zei hij: Wij werken niet met sjoemel updates, want daar krijg je alleen maar ellende van. Dus bij deze, zal je nog even geduld moeten hebben, tot een goed werkende update bij Opel voorhanden is. Gr, Hans. ;-)[/quote]


                                                @Hans
                                                . Dank voor deze update. :happy02: We wachten het wel af. Heb er geen haast mee.

                                                Groet Tjerk

                                                #18393957
                                                Virgil GLX
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  10 October 2020

                                                  @Avatar

                                                  20201021_061236

                                                  Bedankt voor je hulp.

                                                  :toppie:

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.