Geen startstroom meer!

Forumindex Forums Modellen Omega Geen startstroom meer!

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240043
    Apache
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 March 2012

      Hallo mede leden…

      Ik heb geen startstroom wanneer mijn Omega ca. 3 dagen heeft stil gestaan.
      Met hulp van een familie lid die verstand heeft van electrotechniek geprobeerd
      om met behulp van een multi-meter de lekstroom te traceren helaas zonder resultaat.
      In mijn garage heeft men gedurende 3 dagen alles doorgemeten wat het maar kan zijn
      maar helaas ook zij hebben niets kunnen of willen vinden ivm. oplopende kosten.
      Conclusie: uitspraak van monteur is dat ik hiermee maar moet zien te leven?
      Hopelijk kan een van U die dit probleem ook heeft mee gemaakt of herkend mij hier bij
      kan helpen om het probleem op te lossen.

      M.vr.gr. Cor… :hmmz

      #17904755
      leen1
        Lid sinds:
        3 March 2012

        Accu die de kapot aan het gaan is.
        Of niet goed ladende dynamo.

        #17904756
        Apache
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 March 2012

          Hallo Leen 1…

          De accu is nieuw en de dynamo is op de test bank geweest en was in orde.

          Gr. Cor…

          #17904757
          leen1
            Lid sinds:
            3 March 2012

            Heb je op de accupolen gemeten hoeveel spanning er staat bij draaiende motor.
            De dynamo kan wel oké zijn op de testbank, maar als die in de auto staat en je hebt ergens bv een slechte massa in het laad circuit dan laad die de accu ook niet goed op.

            #17904758
            Apache
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 March 2012

              Hallo Leen1…

              Bedankt voor het mee denken om het start probleem op te lossen.
              Ik ga met jou tips en advies verder op onderzoek uit en hou je hier
              van op de hoogte van de bevindingen.

              Gr. Cor… :thumb

              #17904759
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Zet eens een Startkabel van de – Accu op metaal van de motor en probeer dan eens te starten, als ie dan al meer doet als niks is het slechte massa op de motor..

                Willem

                #17904760
                CarloAstra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 December 2006

                  ze hebben de dynamo getest op de bank? dus de spanning hebben ze getest.. maar hoeveel ampere laad de dynamo? spanning kan ook goed zijn, maar door defect de laadstroom te laag..

                  #17904761
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Bij mij hebben ze toen mijn Dynamo op de Bank getest (bij het bedrijf waar ik een dynamo wou halen, GRATIS ook nog, en die hebben ze echt op Stroom getest.

                    Was een Valeo 55ampere dynamo van een Kadett-E.. Geteste waarden:

                    Max belasting die hij uitgevoerd had:

                    Test belasting: 75Ampere
                    Spanning: 13,5Volt.

                    uit een 55amp dynamotje

                    bij een testbelasting van 55ampere, had ik toen netjes 14,1 volt..

                    zo hoor je een Dynamo te testen.

                    een bedrijf dat dynamo’s verkoopt, en je eerst aanbied je oude dynamo toch even te testen vind ik netjes.

                    Bij bleek het een Massa kabel te zijn welke het probleem veroorzaakte..

                    Willem

                    #17904762
                    Apache
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 March 2012

                      Bedankt voor jullie ondersteuning…

                      Ik ga al deze aandachtspunten nogmaals opnieuw onderzoeken.
                      En laat nog weten hoe het eenenander is verlopen en wie weet
                      ben ik eindelijks verlost van dit probleem.

                      Bedankt Omega broeders… :wors

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.