Géén CAN-verbinding met Op-Com?

Forumindex Forums Overige Op-Com Géén CAN-verbinding met Op-Com?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361859
    MarcoAstraG
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 October 2012

      Goedemiddag allemaal,

      Ik heb een Chinese Op-Com, versie 1.70.

      Wanneer ik deze verbind met mijn opel Signum (2006, Z30DT), dan kan ik wel de DTC’s uitlezen en resetten, maar alle Can-Bus functies mislukken.
      Bijvoorbeeld de EHU aanspreken lukt niet, Special Functions werkt niet..

      Ik heb de Op-Com geopend, en heb de chip PIC18F458-1/pt, 8 relais.

      Bij de Op-Com heb ik diverse versies gekregen, allen zonder succes. Wel is er een mapje aanwezig met ‘After the firmware upgrade’ en ‘Before the firmare upgrade’. Hierin wordt gesproken over Hexwin, activeren etc. Gaat dat het probleem oplossen? Of beschadig ik daarmee de Op-Com?

      Alvast bedankt voor alle tips!

      Groeten,
      Marco

      #18363731
      VECTRAZ32SE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 January 2019

        Is dit nog opgelost? heb ook den Chinese 1.70 en kan de helft niet uitlezen kan bijv. niet in REC en een aantal andere. Ben benieuwd.

        #18363733
        pjotter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2013

          [quote quote=18363731]Is dit nog opgelost? heb ook den Chinese 1.70 en kan de helft niet uitlezen kan bijv. niet in REC en een aantal andere. Ben benieuwd

          Met hexwin kun je firmware aanpassen naar een hogere of lagere versie van je op opcomopcom

          #18363735
          VECTRAZ32SE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 January 2019

            [quote quote=18363733]

            Is dit nog opgelost? heb ook den Chinese 1.70 en kan de helft niet uitlezen kan bijv. niet in REC en een aantal andere. Ben benieuwd Met hexwin kun je firmware aanpassen naar een hogere of lagere versie van je op opcomopcom[/quote]

             

            Ook enige idee welke versie momenteel de beste is voor een vectra c full canbus?

            #18363743
            pjotter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2013

              [quote quote=18363735]

              Is dit nog opgelost? heb ook den Chinese 1.70 en kan de helft niet uitlezen kan bijv. niet in REC en een aantal andere. Ben benieuwd Met hexwin kun je firmware aanpassen naar een hogere of lagere versie van je op opcomopcom

              Ook enige idee welke versie momenteel de beste is voor een vectra c full canbus?[/quote]

              De firmware 1.64 van je opcom zou voldoende zijn hieronder de link van opcom.de laatste versie die je hier kunt downloaden

              http://www.opcom-diagnose.de/pdf/OP-COM-NEUHEITEN.pdf

              #18363803
              VECTRAZ32SE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 January 2019

                @pjotter bedankt echter ben ik achter gekomen dat ik alles gewoon kan behalve verbinding maken met SW CAN. Dit is denk ik toch een hardware probleem in mijn clone opcom want kan verder met alles verbinding maken wat geen sw can is.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.