gebroken veer achter

Forumindex Forums Modellen Astra gebroken veer achter

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254927
    crossagek
      Lid sinds:
      13 January 2005

      vandaag mijn astra voor de keuring gehad en telefoontje gehad dat ie afgekeurd was vanwege een gebroken achterveer .

      Is dit een bekende kwaal van de astra G station ??

      #18101225
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Sterker nog, van iedere Astra G!
        Ook de Coupé, Cabriolet en hatchbacks hebben hier last van.

        Links gaat meestal het eerst kapot, omdat aan die kant altijd iemand zit. Rechts volgt wat later.
        Velen raden aan om beide veren tegelijk te vervangen.

        #18101226
        crossagek
          Lid sinds:
          13 January 2005

          ja klopt LA ;)

          #18101227
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Ik had m’n post al aangepast, maar links gaat altijd eerst, zie bovenstaande uitleg.

            #18101228
            crossagek
              Lid sinds:
              13 January 2005

              zit links nu een nieuwe onder omdat ik al een vermoeden had van een mogelijke astra kwaal en dus weinig vertrouwen in een 2de hands exemplaar van de sloop had :oops:

              zal dus vast maar gaan sparen voor de rechter veer :jerry

              voordeel is wel dat er verder niks aan mankeerde en mijn kameraad hem op het werk gemonteerd en gekeurd heeft , dus geen montage kosten en veer met flink wat korting gekregen en inmiddels een verse apk er op .

              #18101229
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                De achterveer uitwisselen is ook zo gedaan.
                Tweedehands is inderdaad zonde van je geld, en zo duur is een standaard veer ook niet.

                Je rechterveer kan het zo maar nog een paar jaar volhouden (ik weet niet of je vaak geladen rijdt?), maar hij kan er ook binnenkort achteraan komen. Gewoon even in de gaten houden :thumb

                #18101230
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  als ik jou was zal ik gelijk allebei een nieuwe er op zetten.
                  als je de ene een nieuwe onder zet den de andere laat zoals ie is gaat je andere ook zo kapot.
                  door dat de nieuwe stugger, en niet echt in gezakt is krijgt de oude meer op zijn flikker.
                  daardoor is de kans dus groot dat ie er snel achteraan kapot gaat.

                  bij mijn f heeft de rechter het 2 weken vol gehouden nadat ik er links een nieuwe onder heb gezet ;)

                  #18101231
                  kaneelschep
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2004

                    zoals soepkiepe al zegt.. je kan ze echt beter per 2 vervangen ;) Hoort eigenlijk gewoon zo ook.
                    Als de 1 nieuw is en de ander niet, is de wegligging verre van optimaal.

                    #18101232
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Soepkiepe, dan zou de nieuwe toch juist harder slijten?
                      Die is namelijk nog niet in gezakt en die draagt dus meer gewicht dan de ‘lage’ oude veer.

                      Bij mijn G Coupé had ik alleen links vervangen en de rechter is daarna nog 2 jaar meegegaan. Wel met de aantekening dat links in de kofferruimte een LPG-tank lag waardoor de linkerveer nog meer op z’n flikker kreeg dan bij een andere auto.

                      #18101233
                      soepkiepe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 August 2010

                        ja klopt, dat zag ik ook toen ik het typte haha.
                        maar denk ff aan de stugheid.
                        de nieuwe is veel stugger, dus die klappen vangt de oude veer op.

                        als links je remblokken op zijn, dan vervang je rechts toch ook automatisch mee? :P
                        hoort bij veren ook zo.

                        je kan er wel 1 vervangen, maar neem er dan 1 van de sloop, dan hou je het waarschijnlijk langer vol dan wanneer je met 1 nieuwe en een oude gaat rijden.

                        #18101234
                        KadAstra-EF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2010

                          Ik had eindelijk ook eens een veer kapot na 500.000 km. :thumbup
                          Maar ze zijn links en rechts-voor vervangen tegelijkertijd omdat je anders verschillen krijgt qua werking van de veren.

                          Dus ik zou net als hierboven al gezegd is, 2 tegelijk pakken.

                          En ik moet zeggen, je merkt het wel hoor ;)

                          Rik :)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.