Gebroken Bout Klepdeksel?

Forumindex Forums Modellen Corsa Gebroken Bout Klepdeksel?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355792
    Bram11
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 March 2016

      Goedemiddag Allemaal,

      Ik ben bezitter van een Corsa D 1.2 LPG uit 2012. Bij het vervangen van de bobine werd duidelijk dat een van de bouten van het klepdeksel gebroken is (in de bus). Zie bijgevoegde foto’s. Nu hangt de bout er los in (kan er met de hand uitgetild worden).

      mijn vragen:

      -Moet dit snel vervangen worden of kan het wel tot de volgende onderhoudsbeurt (half jaar) wachten?

      -Hoe is dit te fixen? Knipsel2KnipselKnipsel3

      #18355798
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Lekt ie olie op die plek? anders kan je wel wachten tot de onderhoudsbeurt.

        #18355894
        Bram11
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 March 2016

          :dank-u:

          Nee volgens mij lekt het niet. Ik zal het in de gaten houden. Enig idee hoe hij er straks uit te halen is?

          #18355914
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Demonteren doen door gehele deksel te demonteren en dan proberen als de draad nog stukje uitsteekt te demonteren met een tang.

            Weet je zeker dat die gebroken is? Vaak worden ze te strak aangedraaid en is de draad dol.

             

            #18355973
            Bram11
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 March 2016

              Ja, want de bout valt er nu tot zijn kop losjes in.  Ik ben ook bang dat er geen deel uit zal steken..

              #18549251
              Renzo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 January 2024

                Goeiedag allemaal,
                Inmiddels 8 jaar later is bij mij hetzelfde probleem opgetreden…

                Ik had regelmatig bij een koude motor dat de motor in noodloop ging, hij maakte niet meer dan 2000rpm en liep rouw stationair.

                Sinds kort gebeurt dit ook met een warme motor na ca.80km.

                Ik heb eerst het gaspedaal vervangen omdat dit vaak de oorzaak kon zijn bij dit probleem. Dit was het niet.
                Na wat onderzoek op het internet en in de motorruimte heb ik ontdekt dat één van de bouten is afgebroken. Precies de bout waarmee de beugel van de lpg injectoren bevestigd is. Dit is waarschijnlijk een berekeningsfout geweest van de fabriek, of iemand heeft de bout te strak aangedraaid.
                Mijn motor loopt vaker onregelmatig stationair, dit kan een oorzaak van valse lucht of lucht lekkage door een losse bout.

                Ik zou graag willen weten hoe jullie dit probleem hebben opgelost en waar ik vooral op moet letten.

                Alvast bedankt.

                 

                 

                 

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.