Gasklephuis Z16XE reinigen met remmenreiniger of ander spull

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Gasklephuis Z16XE reinigen met remmenreiniger of ander spull

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222753
    Dragon_blue
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 June 2010

      k wil graag weten of ik t gasklephuis van mijn z16xe met remmenreiniger kan reinigen, en hoe, en of mij dat af of aangeraden wordt??

      :)

      edit: kan dit “in Situ” (ingebouwd,) of moet ik daar gasklephuis voor uitbouwen??

      #17690956
      EVD
        Lid sinds:
        24 September 2009

        kan inderdaad met remreiniger, maar beste is natuurlijk gasklephuis reiniger:vertag

        Te halen bij elke automaterialenzaak

        #17690957
        Dragon_blue
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 June 2010

          maar kan dit ook met de gasklephuis ingebouwd,

          en stel nu dat ik hem er uit haal en ik kom er achter dat ik een nieuwe pakking moet halen bij de dealer, hoeveel kost zo’n pakkingkje? denk niet veel meer dan een paar euro toch??

          #17690958
          EVD
            Lid sinds:
            24 September 2009

            nee hoor, bij z16xe haal je de plastic aanzuigslang los van je gasklephuis, door de slangenklem los te draaien.

            Let even op met inspuiten, dat het niet terugspetterd in je ogen, is gemeenste spul dat er is dat gasklephuisreiniger

            #17690959
            Dragon_blue
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2010

              origineel gepost door EVD
              nee hoor, bij z16xe haal je de plastic aanzuigslang los van je gasklephuis, door de slangenklem los te draaien.

              Let even op met inspuiten, dat het niet terugspetterd in je ogen, is gemeenste spul dat er is dat gasklephuisreiniger

              aha, naja ik gebruik vanavond even remmenreiniger aangezien ik dat andere spul niet heb, en daarvoor 7km moet rijden voor de dichtsbijzijnde autoonderdelenboer/brezan… haha

              toch bedankt… :) als dit niet helpt ga ik morgen even na het werk kijken bij brezan of ze t hebben… :) :P

              #17690960
              Dragon_blue
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 June 2010

                zo ff geprobeerd, is goed gelukt, maar gasklep zelf is nog redelijk bruin… buitenkant van gasklephuis is redelijk schoon geworden…
                maar met kijken door gasklephuis naar beneden met gasklep open kon ik toch een hoop troep in het inlaatspruitstuk zien liggen :hmmz
                morgen dan toch maar even spulletje halen… werkt misschien wat beter…

                #17690961
                Njoy_Corsa
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  gasklephuis toch wel losgehaald bij het reinigen?

                  andere kant van de klep is vaak nog veel smeriger.

                  #17690962
                  Dragon_blue
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 June 2010

                    nee niet losgehaald… moet ik dan morgen eens voorzichtig proberen…
                    voor de motor zelf heeft t t verschil niet gemaakt… het oog heeft des te meer gekregen…

                    eerst dat spulleke es halen bij brezan… en dan voorzichtig proberen… kijken dat ik de pakking niet beschadig…. maarja… we zien wel, ik hou jullie op de hoogte

                    #17690963
                    CommoCruiser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 March 2007

                      Gewoon even loshalen.
                      Pakking is letterlijk een kwestie van dubbeltjes, die voor mijn X20XEV was 52 eurocent.
                      Wel even van te voren bij de VOD bestellen, schijnt dat ze deze meestal niet op voorraad hebben.

                      Heb de mijne schoongemaakt met remmenreiniger, perslucht en een oude tandenborstel. Werkt prima. :thumbup

                      #17690964
                      Dragon_blue
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 June 2010

                        aha ok… gaan we dat eens doen… als ik nog tijd heb morgen, moet weg haha wordt morgen lange dag… … anders doen ik t volgende week even bij m’n ouders op de stoep… :P

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.