Garage BAH BAH BAH

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18471017
    ricqua
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 June 2022

      Opel Vivaro 2004 135 pk busje.
      Zalig zijn zij die geen garage nodig hebben. Heb het sinds 2 jaar. Bij het eerste garagebezoek bleek al dat er qua onderhoud nogal wat aan scheelde, de vorige 1e eigenaar had wel veel mogen betalen maar praktisch was er niet veel aan gedaan. Tot voor kort, nadat die in een vertrouwde garage onder handen was genomen, geen problemen meer … tot dat … na een zware rit met caravan er achter begon de motor uit te vallen, zo maar uit het niets! Eenmaal thuis laten diagnostiseren; het zou de ERG-klep zijn zei de monteur, dus zelf een nieuwe er in gezet en voordat ik de straat uit was … sloeg die alweer af. Nog een diagnose, dit keer zou het de krukas-sensor zijn. Ja, ja, dacht ik. Eerst zelf maar eens kijken en meten. Toen viel me helemaal de broek uit… vorige eigennaar had er een nieuwe uitlaat onder laten zetten en die geweldige (vooral dure) vakmensen hadden de draadboom die van de motorruimte richting accubak (naar achteren) loopt i.p.v. naast, IN de hitte schilden geplaatst tegen het uitlaatspruitstuk gepropt. De hele draadboom zat daardoor zo vervrongen dat de isolatie deels was verschroeit en doorgesneden door de scherpe randen van het spruitstuk, met name de eerder genoemde sensorkabel was daardoor doorgesneden.
      Nu moet ik ze zeker dankbaar zijn dat ze van mijn busje een rijdende brandbom hadden gemaakt?!
      Moraal van het verhaal; heb je veel tijd en/of geen vertrouwde garage, laat anderen met hun tengels van je auto afblijven!!! Gelukkig liep het dit keer nog goed af.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.