g astra 1.7dtl

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen g astra 1.7dtl

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209270
    jinxje
      Lid sinds:
      24 March 2009

      Onze Opel Astra 1.7 dtl (G) slaat moeilijk aan, en als hij dan loopt, lijkt het net of hij op 2/3 cylinders loopt, je ruikt onverbrande diesel en het elektronische gaspedaal werkt niet.
      Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
      Alvast bedankt voor jullie reaktie.

      Jinxje.:cry

      #17473322
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        de dieselpompen durven wel eens defect raken bij deze modellen. Best een kostelijke zaak :vertag. Anders zou ik aan defecte gloeibougie denken, of blijft hij héél de ijd slecht lopen

        #17473323
        jinxje
          Lid sinds:
          24 March 2009

          bedankt voor je reaktie, we zijn ‘m momenteel aan het nakijken, volgens de garage zou het ’t stuurapparaat moeten zijn, inmiddels hebben we deze vervangen maar blijft het nog steeds hetzelfde. misschien vindt iemand ooit nog de oorzaak, we zijn al weken bezig dus hebben inmiddels niet meer zo’n haast. Blijft wel jammer dat we hem pas hebben gekocht en er maar 2 weken mee hebben gereden voordat hij kapot ging. De brandstofpomp zou het niet moeten zijn want het gaspedaal werkt ook niet.

          #17473324
          jinxje
            Lid sinds:
            24 March 2009

            We hebben het opgegeven en zien het niet meer zitten om er nog meer geld in te steken, waarschijnlijk wordt hij verkocht aan een sloperij, kijken wat we er nog voor terugkrijgen, jammer al dat weggegooide geld.

            #17473325
            jinxje
              Lid sinds:
              24 March 2009

              Beste mensen,

              We hebben de auto toch nog laten nakijken bij een garage en een dag later werden wij gebeld dat hij gemaakt was, er was iets afgebroken en hij stond totaal van tijd af. Voor een redelijk bedrag is hij weer gemaakt en rijdt het heerlijk, dus eind goed al goed (hopelijk)

              gr.

              Ton:wors

              #17473326
              astraTD
                Lid sinds:
                9 March 2009

                Dat is nog geluk!, anders stond ie nu op het kerkhof:wors

                DTL motor heeft u dus? ik heb zelf ook zo’n motorblok in mijn astra F liggen, met 3,6ton op de teller, mijn pa had er al 100.000km mee afgelegt in 3jaar tijd zonder motorproblemen (stadskms).

                Bij welke kmstand is dat probleem bij u voor gekomen?
                En rijd u nog met de orginele dieselpomp?

                mvg Phil

                #17473327
                ErwinP
                  Lid sinds:
                  21 July 2007

                  was zeker de borgbout van de oliepomp poelie

                  kwaaltje van deze motor (één van de vele kwaaltjes)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.