Fusee kogel verplaatsen….. wat voor effect heeft dit??

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Fusee kogel verplaatsen….. wat voor effect heeft dit??

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208276
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      hallo heren en dames!

      bij de corsa a zit normaal de fuseekogel bevestigd ‘in’ de draag arm zeg maar. en boven op de draagarm komt de trekstang die naar de frontbalk toe loopt. dus van onderaf gezien fuseekogel-draagarm-trekstang

      Maar als ik nou de fuseekogel BOVENOP de Trekstang doe?
      dus heb dan van onderaf, draagarm-trekstang-fuseekogel…

      Wat voor effect gaat dit hebben op uitlijning/weg gedrag?

      als dit gewoon kan, dan krijg ik wat extra speling bij mijn versnellingsbak aangezien trekstang er volledig tegen aan zit…..

      #17452717
      GlennGSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 August 2007

        De afstand tussen je fuseekogen en je veerpootschotel in je carrosserie word kleiner… Om de veerpoot er tussen te krijgen zal de draagarm naar beneden worden gedrukt. Wat hij dan gaat doen met het rijgedrag durf ik niet te zeggen, je zou zeggen dat het het zelfde bleef.. Of dat doordat de draagarm anders komt te staan je camber veranderd.

        #17452718
        shoarmaschotel
          Lid sinds:
          23 February 2007

          Ik denk dat het bar weinig uitmaakt. Je draagarm komt inderaad verder naar beneden, maar ik denk dat je fuseekogel op zowat dezelfde plaats blijft als waar ie normaal zit. Het enige wat effect kan hebben is al de kogel iets verder naar binnen/buiten komt.

          Ik zou even meten, wat de afstand is tussen de hartlijn van de bevestiging van de arm aan de auto en de hartlijn van de fuseekogel in zowel de oude als de nieuwe situatie. Volgens mij veranderd deze maat bar weinig en zul je er niks van merken.

          Wel even opnieuw laten uitlijnen als je de fuseekogels los hebt gehad!

          m.vr.gr.

          Floris Beerens

          #17452719
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Je King Pin Inclination veranderd een beetje, ik vermoed dat je er weinig van zal merken.

            Sta er wel even bij stil dat de krachten via de trekstang naar de carrosserie gaan. Wat ik wil zeggen is dat er nu een verhoogde kans is op buigen van de bouten waarmee alles aan elkaar vast zit.

            #17452720
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Je kan natuurlijk de boel ook iets verlagen, zoals je bij een F28 montage doet :hmmz

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.