Frontera B stottert en nu ook startproblemen.

Forumindex Forums Modellen Antara, Frontera, Monterey, Campo, (offroads) Frontera B stottert en nu ook startproblemen.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360803
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo, ik ben Rik en nieuw hier op het forum.
      Sinds enkele maanden ben ik eigenaar van een Opel Frontera B uit 2004, deze reed de eerste paar weken goed.
      Daarna begon hij te stotteren/inhouden bij belast rijden, als je het gas loslaat of optrekt lijkt er geen enkel probleem te zijn.
      Ook heeft hij de laatste maanden erg veel last van niet willen starten (de startmotor doet het wel goed).
      Bij de Opel Dealer hebben ze wat zoekwerk gedaan en na een telefoontje met de fabrikant wist deze hun te vertellen dat het gehele inlaatspruitstuk met gasklep vervangen moet worden (alleen gasklep zou geen optie zijn omdat deze één geheel zou zijn met het inlaatspruitstuk).
      Dit alles omdat ze storingscode P0638 uitlezen.
      Verder gecontroleerd en goed bevonden: diverse sensoren & EGR & vacuumsysteem & stekkerverbinding gasklepsensor.
      Nu is dit nogal erg duur, dus ben ik eerst bij mijn oude vertrouwde garage langsgeweest om mogelijke andere oorzaken uit te sluiten, hun lezen ook nog een storing uit van het gloeisysteem.
      Deze reinigden ook het gasklephuis zonder enige probleem en daarna startte hij 1,5dag probleemloos, het stotteren was niet minder.

      Wat tot nu toe vervangen is:
      -brandstoffilter
      -luchtfilter
      -brandstofslangen + t-stukjes
      -MAP sensor
      -oliedruksensor
      -2 gloeibougies
      -accu

      Met behulp van brandstofreiniger rijdt hij weer een dagje beter en geen startproblemen, maar de garages lijken voor de rest geen oorzaak te kunnen vinden en ik ben ondertussen ook ten einde raad.

      Zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem en de oorzaak er van?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.