frontera 3.2 v6 start niet meer na zonder naft te zijn geval

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz frontera 3.2 v6 start niet meer na zonder naft te zijn geval

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240564
    fonsspons
      Lid sinds:
      3 July 2011

      Hallo,
      m’n frontera v6 start niet meer. Ben zo stom geweest om hem zonder naft te laten vallen. Heb er ondertussen al terug 10 liter ingedaan, maar er gebeurt niets.
      Hoe begin ik hier aan?
      Thx
      Fons

      #17909517
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Benzine pomp al nagekeken…

        Willem

        #17909518
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          filter verstopt geraakt door het laatste vuil wat uit de tank gezogen is?

          #17909515
          fonsspons
            Lid sinds:
            3 July 2011

            thx voor de antwoorden!
            Heb dan maar een gat gemaakt in de vloer boven de pomp, en na veel geklooi, en het maken van een speciale sleutel, de pomp eruit gekregen. blijkbaar is dit een pomp die bij de gewone onderdelenboer niet te verkrijgen is. Heeft er iemand enig idee waar ik dit ding kan krijgen?
            Fons

            #17909516
            Gupy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2006

              Sloop dan maar?

              #17909519
              fonsspons
                Lid sinds:
                3 July 2011

                Las gisteren gupy’s antwoord, en vondt dat een totaal misplaatste opmerking. Vanmorgen echter viel m’n euro, dat ie bedoelde dat ik dan maar stukken op de sloop moest gaan zoeken, en niet dat ik m’n auto naar de sloop moest brengen…. :oops:

                Had dus 125 telefoontjes gedaan, en “nee meneer dat hebben we niet”. Tot ergens in Brussel een man me vertelde “ja die heb ik liggen, breng je oude pomp mee en dan passen we dat wel aan..” Van Antwerpen naar Brussel op de scooter, gooit die pippo daar een pomp op de toog die in de verste verte nog niet op de mijne leek en bla bla bla. Ik van gdvdme(een nieuwe kost 650€ bij opel) dat gaat nooit lukken, komt daar ineens het hulpje, kijkt naar die pomp, dan naar z’n baas, knikt neenee, en pakt mijn pomp en gaat naar achter. 2 minuten later staat ie daar terug, en legt daar mooi krék dezelfde pomp op de toog!!! Gered! Blijkt een pomp van een zafira te zijn. Zijn dezelfde als van een frontera. Hip hoi!!! Door de regen terug naar Antwerpen.

                Morgen pompje terug monteren.

                Heb wel flink de poepers, want als die pompjes zo gevoelig zijn voor droog draaien, wil dat zeggen dat je die na het monteren direkt terug in de soep kan draaien. Zal maar eerst goed kontroleren dat ie royaal in de naft hangt, en dan ff 1 sec contact aanzetten. Druk controleren op de injectierail. Terug seconde aanzetten enz tot ik zeker ben dat ie goed nat draait. Ofzoiets??? Iemand hier ervaring mee??

                Als alles goed gaat vanavond de boel terug toe. Iemand geinteresseerd in foto’s van m’n gat(in de vloer)?
                Fons

                #17909520
                bloklandterror
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  weer wat wat ik moet othouden, dat de pomp dezelfde is als die van een zafra. welk type????
                  iswel een belangrijk iets om te weten.

                  #17909521
                  fonsspons
                    Lid sinds:
                    3 July 2011

                    Weet alleen dat er zafira en iets van 3liter ofzo opstond. Maar heel toevallig zag ik op youtube een video van een chevy tahou 79 en bij verder zoeken inderdaad : http://www.autopartsway.com/PartDetails.cfm?W0133-1599661/DEL/
                    Heb ze ergens anders wel zien staan voor 130$ haha Iets anders dan 650€ hier hé!! Voor die prijs ga ik ze zelf halen in de states! De smeerlappen!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.