Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Foutcodes P0170 en P1616 Opel Corsa C
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 april 2020om 13:01 door OpeltjePopeltje.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2020 om 22:22 #18373417
Beste kenners,
Ik heb laatst mijn Opel Corsa C Sport 1.2 uit 2001 laten uitlezen na een storing teken op mijn dashboard. Daar uit is gekomen het volgende;
P0170 : – Brandstofafstelling (rij 1)
– Fout functie
– Permanent
P0170 : – Brandstofafstelling (rij 1)
– Fout functie
– Intermitterend
P1616 : – Verkeerde voertuig-ID van instrument
– Intermitterend
Wie o wie kan mij uitleggen wat ik hier nou moet vervangen? :help:
27 maart 2020 om 11:27 #18373426P0170 is een irritante. Kan vrij veel zijn. Komt er kort gezegd op neer dat de motor de benzine inspuiting méér moet bijstellen dan wat mogelijk is. Dat is afhankelijk van allerlei factoren (toerental, lucht aanzuiging, emissiecontrole, etc) dus kan oorzaken in allerlei hoeken hebben.
De ‘usual suspects’ zijn een gare luchtmassameter, een (of twee, je hebt een voorste en een achterste) lambdasonde die slecht functioneert, vuile injectoren, gare brandstofdrukregelaar en vacuum lekken.Ik zou beginnen bij het zoeken naar vacuum lekken. Met een bus remmenreiniger alle plekken langs gaan waar vacuumleidingen lopen danwel waar er normaliter een vacuumafdichting is. Denk b.v. aan het kleppendeksel langs de pakkingen, carterventilatie en oliedop. Of b.v. de rembekrachtiger, want die werkt ook op vacuum.
Schiet het toerental omhoog nadat je ergens remmenreiniger tegenaan gespoten hebt, dan zit daar je vacuumlek.
Soms werkt dat niet trouwens, als het lek te ver van de inlaat is, dus controleer ook gewoon door te kijken naar scheurtjes of aangeknaagde slangen. Je zal niet de eerste zijn die motorstoringen heeft door een steenmarter die slangetjes gesloopt heeft.Een potje injectiereiniger in de tank kiepen is ook geen verkeerd plan.
28 maart 2020 om 16:55 #18373482Allereerst bedankt voor je snelle reactie McKaamos,
Wat zijn het veel dingen die je opgenoemd hebt. Voor iemand als ik, die best wel handig is, maar niet zo veel verstand heeft van auto’s. Wil ik het er best wel op wagen om te onderzoeken of ik die lek kan vinden. Ik ben nu te laat om zo een bus remmen reiniger te kopen dus dat wordt maandag pas. Alleen moet ik natuurlijk wel weten hoe zo een vacuümleiding er nou uitziet, heb het geprobeerd te googelen maar kom er maar niet uit.
Ook wist ik niet dat mijn auto injecties had. Of zijn injectoren en injecties twee verschillende dingen? Wat ik wel kan doen morgen eventueel, kijken of inderdaad een steenmarter heeft lopen knagen. Of heb ik daar ook een bus remmen reiniger voor nodig?
28 maart 2020 om 18:14 #18373483P0170 mengselstoring:
Altijd lastig, kan van alles zijn.
Ben zelf al bezig met een Z18xe met eenzelfde probleem.
P1616, is de teller gewisseld??
29 maart 2020 om 21:58 #18373519En heeft die Z18XE een zelfde soort systeem?
De teller is niet gewisseld, het betreft een Originele Corsa die ik gekocht heb met 86.000 op de teller. Nu heeft het slechts de 139.000 aangetikt.
30 maart 2020 om 17:15 #18373537Bij mijn Z18XE was de oplossing een nieuwe, uiteraard originele, LMM.
Gr,
The Duke1 april 2020 om 12:52 #18373567Inmiddels alle leidingen gecheckt op lekken of scheuren, alles zag er nog goed uit, niks ontdekt. Zal ik maar gewoon een LMM bestellen?
1 april 2020 om 12:53 #18373568@The Duke
En een originele LMM is van Bosch neem ik aan?
1 april 2020 om 18:59 #18373572Ik had er 1 bij de Opel dealer gehaald. onderdeelnr 90530463, catalogusnr 836583 . Toen (juli 2013) 231 euro incl. 15% korting en BTW.
Toen ik hem thuis bekeek, bleek er ook op te staan Siemens 5WK9 606, misschien dat je daarmee via de aftermarket kanalen iets kan vinden.
Gr,
The Duke1 april 2020 om 22:46 #183735751.2 bosch
1.8 siemens vdo!!!
1 april 2020 om 23:49 #18373576Ik heb maar gewoon precies hetzelfde besteld zoals in de auto zelf zit, dat is een Bosch en kost me € 100,- .
Ben alleen wel benieuwd wat Wim-V6 nou van die code P1616 heeft gevonden.
3 april 2020 om 16:52 #18373612Ondertussen ben ik erachter gekomen dat mijn accu totaal op is geraakt, want al een tijd ging het starten moeizaam. Accu vervangen voor een Bosch 52 aH en het storingslampje die brand voorlopig niet meer. Zou het misschien al die tijd aan de accu hebben gelegen? Of geeft een foutcode helemaal geen accu aan?
18 april 2020 om 13:01 #18373896Luchtmassameter vervangen, foutcode gewist. Daarna niet meer terug gekomen, conclusie Luchtmassameter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.