Foutcodes P0170 en P1616 Opel Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Foutcodes P0170 en P1616 Opel Corsa C

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373417
    OpeltjePopeltje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 March 2020

      Beste kenners,

      Ik heb laatst mijn Opel Corsa C Sport 1.2 uit 2001 laten uitlezen na een storing teken op mijn dashboard. Daar uit is gekomen het volgende;

      P0170 : – Brandstofafstelling (rij 1)

      – Fout functie

      – Permanent

      P0170 : – Brandstofafstelling (rij 1)

      – Fout functie

      – Intermitterend

      P1616 :  – Verkeerde voertuig-ID van instrument

      – Intermitterend

       

      Wie o wie kan mij uitleggen wat ik hier nou moet vervangen?  :help:

       

      #18373426
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        P0170 is een irritante. Kan vrij veel zijn. Komt er kort gezegd op neer dat de motor de benzine inspuiting méér moet bijstellen dan wat mogelijk is. Dat is afhankelijk van allerlei factoren (toerental, lucht aanzuiging, emissiecontrole, etc) dus kan oorzaken in allerlei hoeken hebben.
        De ‘usual suspects’ zijn een gare luchtmassameter, een (of twee, je hebt een voorste en een achterste) lambdasonde die slecht functioneert, vuile injectoren, gare brandstofdrukregelaar en vacuum lekken.

        Ik zou beginnen bij het zoeken naar vacuum lekken. Met een bus remmenreiniger alle plekken langs gaan waar vacuumleidingen lopen danwel waar er normaliter een vacuumafdichting is. Denk b.v. aan het kleppendeksel langs de pakkingen, carterventilatie en oliedop. Of b.v. de rembekrachtiger, want die werkt ook op vacuum.
        Schiet het toerental omhoog nadat je ergens remmenreiniger tegenaan gespoten hebt, dan zit daar je vacuumlek.
        Soms werkt dat niet trouwens, als het lek te ver van de inlaat is, dus controleer ook gewoon door te kijken naar scheurtjes of aangeknaagde slangen. Je zal niet de eerste zijn die motorstoringen heeft door een steenmarter die slangetjes gesloopt heeft.

        Een potje injectiereiniger in de tank kiepen is ook geen verkeerd plan.

        #18373482
        OpeltjePopeltje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 March 2020

          Allereerst bedankt voor je snelle reactie McKaamos,

          Wat zijn het veel dingen die je opgenoemd hebt. Voor iemand als ik, die best wel handig is, maar niet zo veel verstand heeft van auto’s. Wil ik het er best wel op wagen om te onderzoeken of ik die lek kan vinden. Ik ben nu te laat om zo een bus remmen reiniger te kopen dus dat wordt maandag pas. Alleen moet ik natuurlijk wel weten hoe zo een vacuümleiding er nou uitziet, heb het geprobeerd te googelen maar kom er maar niet uit.

          Ook wist ik niet dat mijn auto injecties had. Of zijn injectoren en injecties twee verschillende dingen? Wat ik wel kan doen morgen eventueel, kijken of inderdaad een steenmarter heeft lopen knagen. Of heb ik daar ook een bus remmen reiniger voor nodig?

          #18373483
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            P0170 mengselstoring:

            Altijd lastig, kan van alles zijn.

             

            Ben zelf al bezig met een Z18xe  met eenzelfde probleem.

             

            P1616, is de teller gewisseld??

            #18373519
            OpeltjePopeltje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 March 2020

              @Wim-V6

              En heeft die Z18XE een zelfde soort systeem?

              De teller is niet gewisseld, het betreft een Originele Corsa die ik gekocht heb met 86.000 op de teller. Nu heeft het slechts de 139.000 aangetikt.

               

               

               

               

              #18373537
              the-duke
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2007

                Bij mijn Z18XE was de oplossing een nieuwe, uiteraard originele, LMM.

                Gr,
                The Duke

                #18373567
                OpeltjePopeltje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 March 2020

                  @McKaamos

                  Inmiddels alle leidingen gecheckt op lekken of scheuren, alles zag er nog goed uit, niks ontdekt. Zal ik maar gewoon een LMM bestellen?

                  #18373568
                  OpeltjePopeltje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 March 2020

                    @The Duke

                    En een originele LMM is van Bosch neem ik aan?

                    #18373572
                    the-duke
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2007

                      Ik had er 1 bij de Opel dealer gehaald. onderdeelnr 90530463, catalogusnr 836583 . Toen (juli 2013) 231 euro incl. 15% korting en BTW.

                      Toen ik hem thuis bekeek, bleek er ook op te staan Siemens 5WK9 606, misschien dat je daarmee via de aftermarket kanalen iets kan vinden.

                      Gr,
                      The Duke

                      #18373575
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        1.2 bosch

                        1.8 siemens vdo!!!

                        #18373576
                        OpeltjePopeltje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 March 2020

                          Ik heb maar gewoon precies hetzelfde besteld zoals in de auto zelf zit, dat is een Bosch en kost me € 100,- .

                          Ben alleen wel benieuwd wat Wim-V6 nou van die code P1616 heeft gevonden.

                          #18373612
                          OpeltjePopeltje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 March 2020

                            Ondertussen ben ik erachter gekomen dat mijn accu totaal op is geraakt, want al een tijd ging het starten moeizaam. Accu vervangen voor een Bosch 52 aH en het storingslampje die brand voorlopig niet meer. Zou het misschien al die tijd aan de accu hebben gelegen? Of geeft een foutcode helemaal geen accu aan?

                            #18373896
                            OpeltjePopeltje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 March 2020

                              Luchtmassameter vervangen, foutcode gewist. Daarna niet meer terug gekomen, conclusie Luchtmassameter.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.