Foutcodes Opel Astra H 1.6 twinport

Forumindex Forums Modellen Astra Foutcodes Opel Astra H 1.6 twinport

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349111
    Aschwin1971
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 September 2017

      Goedendag allen graag zou ik wat meer info willen ontvangen over de foutcodes die ik krijg op mijn auto.
      Het motor management lampje ging 5 weken geleden branden en kreeg de codes 17152-20100-20200-20300-20400 heb toen bij de benzine een reinigingsmiddel gedaan en na 2 dagen lampje motormanagement is uit gegaan 4 weken geen problemen gehad tot gisteren motormanagement brand weer nu met de codes
      17152-20100-20200-20300-20400-15505A en 16003A is er iemand die weet wat dit is en wat er aan gedaan kan worden en eventueel een indicatie van de kosten voor reperatie.
      P.S. ik ben geen auto man heb er totaal geen verstand van.

      Alvast bedankt en zie graag wat reacties

      MVG A de Graaff

      #18349113
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        P0171 fuel system too lean
        P0201 cylinder 1 injector malfunction
        P0202 cylinder 2 injector malfunction
        P0203 cylinder 3 injector malfunction
        P0204 cylinder 4 injector malfunction
        P1550 electronic throttle system emergency mode
        P1600 replace electronic control unit

        1. Accu
        2. Bobine (alleen originele) en bougies
        3. Start motor
        4. Massa punten onder UEC en motor.

        Massa punten: http://www.bba-reman.com/forums/Topic136057.aspx
        Start motor: https://www.gmto.nl/new/nl/ta/11/opel-astra-h-z16xep-slaat-niet-aan/

        [quote]Conclusie:

        Uit ervaring weten we dat de vele spikes op de accuspanning en startmotor aansluiting duiden op een slechte startmotor (collector en borstels). Daarnaast was de accu in slechte staat en de startmotor trok daarnaast ook te veel stroom. Aannemelijk was dat deze spikes, op de voeding van de diverse ECU’s, de communicatie tussen deze ECU’s behoorlijk verstoorde en deze zelfs in de stress brachten met alle gevolgen van dien. Tja, en wat heeft dit te maken met het inbouwen van een telefoonmodule…… geen idee. Misschien was de accu al slecht en is toen de accuspanning te veel gedaald doordat het contact te lang heeft aangestaan. Of al een slechte startmotor in combinatie met deze accu waardoor de problemen zijn ontstaan? Nadat de startmotor en de accu zijn vervangen kwam de auto weer in prima staat. Vraag niet hoeveel tijd en geld deze operatie heeft gekost maar dat moet aanzienlijk zijn geweest. Tevens is er behoorlijk “ruig” aan de bedrading van de ECU gemeten en diverse bedradingen waren behoorlijk beschadigd en moesten hersteld worden (zie figuur 3).[/quote]

        #18349114
        Aschwin1971
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 September 2017

          Ik ben dus echt een leek op het gebied van auto’s ik heb totaal geen problemen met mijn auto hij rijdt prima geen problemen verder enkel dat het motormanagement brandt en dat ik deze codes heb kunnen uitlezen met de pedaal test (gevonden op het internet)
          Is het nodig om hem uit te laten lezen en verdere actie te ondernemen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.