foutcodes gaskleppenhuis en luchtmassameter z18xe

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren foutcodes gaskleppenhuis en luchtmassameter z18xe

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209917
    MisterGSi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 March 2007

      ik heb een paar weken een paar foutcodes erin staan van het gaskleppehuis en luchtmassameter.
      anderhalf jaar terug (dat ik de corsa net 4 dagen had) is het gaskleppehuis ook al vervangen.
      Ik heb toen bij de dealer, waar vriend van me ook werkt, de foutcodes uitgelezen en gewist. hij zei dat ik het ff moest aankijken maar dat we wel binnenkort het gaskleppehuis voor de zekerheid moesten schoonmaken.

      ik heb afgelopen zaterdag de corsa een grote beurt gegeven. toen ik naar huis reed hield ie in en ging het toerental heel wisselvallig onhoog en omlaag.


      toen ik maandag ochtend van me werk naar huis wou rijden deed ie weer zo raar en viel ie bijna uit als ik gas gaf. ik ben toen na een tijdje stationair draaien wel naar huis gereden.
      ik ben smiddags naar de dealer gegaan om het probleem aan te geven. vriend van me zei toen dat we echt snel ff het gaskleppehuis moesten schoonmaken.
      dinsdag middag heb ik dat gedaan. het was helemaal zwart van binnen. weet niet of dat zo hoort eigenlijk.

      hier is ie weer redelijk schoon, heb hem hierna nog een keer eraf gehad en echt goed schoon gemaakt

      toen ik savonds weer naar me werk reed had ik amper vermogen en stotterde de moter heel erg op de snelweg.
      woensdag ochtend dat ik naar huis wou gaan deed ie helemaal raar, dus heb toen besloten om hem daar te laten staan.

      ben smiddags naar de dealer gegaan om te overleggen wat we moesten doen.
      ik ben naar me auto toe gereden en heb daar de anwb gebeld.
      hij had hem uitgelezen en er stond een foutcode in iets met brandstof… nogwat.
      hij had toen de luchtmassameter afgekoppeld. ik ben toen zelf naar de dealer gereden.
      toen ik daar was werd mij al verteld dat ik waarschijnlijk maandag (ivm hemelvaart) wat zou horen over hoe en wat. Dus ik zag de meeting zondag al weer in het water vallen.
      toen ik net een half uurtje thuis was werd ik al gebeld dat ik de corsa weer kon ophalen.

      ze hebben de luchtmassameter vervangen en een stuk gereden en hij doet het dus weer goed.
      ik ben vanavond ook weer naar me werk gereden en hij loopt nog steeds goed.

      dus ik hoop dat dit het was.

      Greetz Bas

      #17483859
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Vervuiling van de gasklep word vaak wel veroorzaakt door verstopping van de dunne pijp van de carterventilatie.
        Als deze dicht zit werkt de carterventilatie niet zoals het hoort, en komen er olieresten en verbrandings resten mee in de dikke slang van de carterventilatie richting gasklep.

        dit pijpje iets opboren, zo voorkom je opnieuw verstoppen van dit gaatje.

        Plaatje (geleend)

        kijk of dit gaatje goed open is!!:

        Willem

        #17483860
        MisterGSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 March 2007

          hey willem,
          hij doet het nu weer goed sinds de luchtmassameter vervangen is. maar ik zal eens kijken of ik dat gaatje kan opboren.
          thnx man :jerry
          greetz

          #17483861
          pipo
            Lid sinds:
            5 November 2004

            mm heb het zelfde probleem ook maar es een nieuwe lmm er op zetten.gekke dingen zijn wel duur:o

            #17483862
            corsatuning
              Lid sinds:
              21 June 2005

              ik had code p1555 en p1550
              slaan alle 2 op gasklep maar kwam uit op ecu
              is bekend bij z18xe

              #17483863
              FKsport
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2010

                ECU zal het hem in zitten!

                Want dat zijn bekende foutcodes die je daar hebt..

                Heb precies hetzelfde gehad: glasklephuis vervangen en gaf geen verbetering.

                Auto stotterde ook steeds meer en onregelmatig lopen.. ECU opgestuurd naar ACTRONICS in ALmelo.. teruggeplaatst: en ik kon weer perfect rijden..

                Geen problemen meer gehad.! Rijdt weer als een zonnetje

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.