Foutcode P1571, P1575, C0241, TC Lampje, wie kan helpen?

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Foutcode P1571, P1575, C0241, TC Lampje, wie kan helpen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270943
    ldriessen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 March 2015

      Hallo,

      Als ik een paar minuten aan het rijden ben gaat het lampje van de tractioncontrol branden, in eerste instantie gebeurt er niks maar op een gegeven moment gaat de auto inhouden. Een paar seconden later heb ik weer vermogen.
      Het lampje blijft branden totdat ik de auto opnieuw start.

      Auto uit laten lezen bij de Opel dealer:
      Storing P1575
      Storing P1571
      Storing C0241

      Dit hebben ze gedaan:
      – Bedrading tussen abs regelapparaat en motorstuurapparaat gecontroleerd dit was OK
      – Voedingen en massa’s gecontroleerd dit was OK. Bij toeval geconstateerd dat de accuklemmen behoorlijk warm tijdens diagnose. Overgangsweerstand tussen accuklem en hoofdkabels en accuklemmen vervangen.
      Helaas kreeg ik met naar huis rijden weer dezelfde storing.

      Zelf geprobeerd:
      Auto stationeer laten draaien op de oprit, ook dan komt de storing naar enkele minuten.
      Zelf van het weekend de ABS sensor van het rechter achterwiel los gemaakt. ABS/TC lampje branden dan meteen met starten. Ik dacht dat het ABS/TC systeem dan uitgeschakeld zou zijn maar ook nu inhouden onder het rijden.

      Iemand een idee wat dit kan zijn?

      Mvg,

      Luc Driessen

      #18277070
      Ascona19
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2006

        Welke auto praten wij over?
        Lijkt mij dat de dealer zeker wat moet kunnen met deze foutcodes.

        Mvg Michel

        #18277071
        ldriessen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 March 2015

          Het is een Opel Astra Coupe uit 2000, ik dacht ook dat de dealer het zo kon zeggen maar het kon van alles zijn volgens de dealer…

          #18277072
          ldriessen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 March 2015

            Als ik in Autodata zoek op P1571 krijg ik dit: Storingslocatie: Schakelaar rempedaalpositie – storing in circuit – Waarschijnlijke oorzaak: Bedrading, schakelaar rempedaalpositie

            Kan het zijn dat deze schakelaar de storing veroorzaak? Ik heb vanmorgen nog even getest op de snelweg als de auto afremt en ik trap de koppeling in kan ik wel gewoon gas geven. Het lijkt erop dat de auto echt met de remmen remt….

            #18344990
            pieterrademakers
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2011

              Oude topic, maar voor mij actueel. Mijn Zafira geeft dezelfde storing p1571 en fiutcode 4142. Ze kunnen niet vinden wart het is dus ben benieuwd hoe het afgelopen is. Maandag word de rempositieschakelaar vervangen zoals hier aangegeven wordt.
              Gr Pieter

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.