Foutcode p1482 opel astra g koelventilator

Forumindex Forums Modellen Astra Foutcode p1482 opel astra g koelventilator

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18469430
    remco022
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 May 2022

      Hoi allemaal!! 

       

      Ik heb een probleem met mijn astra g uit 2003 (met airco) . Ik heb al een aantal jaar de foutcode p1482 wat staat voor relais 2 open circuit. Wanneer de foutcode er is dan brand het auto symbool met sleutel lampje.

       

      Ik heb op internet al het een en ander gelezen met relais nakijken, fuses controleren en de bekabeling. Naar mijn idee zit hier geen probleem in met de volgende redenatie.

      Wanneer de motor koud is en ik deze start brand het lampje nooit vanaf het starten, naarmate de motor warm wordt gaat het lampje branden (zomers sneller dan winter). Ik heb de temperatuur sensor van het motorblok los gehaald en met een koude motor begint de ventilator maximaal te draaien en zijn alle drie de ralais naast de accu bekrachtigd, is de motor warmer en brand het lampje, dan gaat de ventilator zachtjes draaien en komen de overige twee relais niet op, wat dus wel zou moeten.

      Omdat de ventilator bij een koude motor wel hard gaat draaien lijkt het me niet dat dit een bekabelings/ relais probleem is. Echter weet ik niet wat het wel kan zijn.

      Aangezien ik met de auto naar het buitenland wil gaan is het wel handig dat de ventilator nog wel maximaal kan draaien als dit moet.

      Graag hoor ik of iemand toevallig weet wat dit kan zijn, alvast bedankt!!

      #18469432
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        99.99999% defect motor ecu.

        #18469459
        remco022
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2022

          Oké thanks, dat was ook waar ik aan zat te denken, dan denk ik toch de relais overbruggen indien de motor warm wordt en met een schakelaar in/uit zetten vanuit binnen

          #18469507
          remco022
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2022

            Weet je trouwens hoeveel standen de koelventilator heeft 2 of 3?

            #18469512
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              2002 – z16xe – met a/c – 4

              2003 – z16xe – met ac – 3

              #18469523
              remco022
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 May 2022

                Top! Dankjewel!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.